Gå til innhold

6600gt xfx eller gainward?


iCodden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kom hjem pakket det opp, tok ut skjermkorte. Oppi posen med skjermkorte lå det en løs del :no:

Må sende det inn igjen men måjeg betale frakta selv?

ikke for å virke overlegen men:

TOLD YOU SO! :thumbup:

 

er det mye ytelse forsjell mellom gainward 6600gt med 128mb ram og gainward 6600gt med 256mb ram?

gi link til begge kortene så kan jeg se

Lenke til kommentar
Noen som kan svare på om:

 

Når jeg får nytt kort etter at det var en del som var av det andre skjermkorte, lønner det seg og legge på ca. 250kr og få et:

 

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GLH AGP,"Golden Sample Goes Like Hell"(GLH)

Om det lønner seg?Det er vel opp til deg å vurdere. Du får minne som er spesifisert til 1200 mhz istedenfor 1000 mhz..

Lenke til kommentar

Headcleaver;

Nå har jeg søkt litt her og finner faktisk ikke det du sier. Jeg vet jo at du er interessert i skjermkort og vet mye om dette, men denne Gainward-suger-kampanjen din må du nesten dokumetere litt bedre før jeg tror helt på den.

Det virker for meg som du har litt vanskelig for og holde deg objektiv fordi du har vært uheldig med noe fra Gainward. Var det forresten 6600GT kort?

 

Jeg er selv lykkelig eier av et 6600GT (etter råd fra deg :thumbup: ) Gainward GLH (ikke etter råd fra deg :p ) Sånn helt personlig er jeg kjempefornøyd, og det clocs like hell også 628/1270 er det høyeste jeg har kjørt 3Dmark (600/1270 m original-kjøler)

Nå skal jeg ikke skryte av hvor bra dette kortet er, og dermed gå i samme fella som jeg mistenker deg for og ramle litt ut i. Jeg har ikke noe grunnlag for å si om det er bra eller dårlig utover at jeg selv er strålende fornøyd altså.

 

Poenget mitt er at jeg finner ikke så mye kjøtt på beinet for dine påstander, de fleste jeg ser uttaler seg, er jo faktisk tvert i mot uenig med deg i at det er dårlig.

 

Jeg er da ikke noe fan av det ene eller andre (man finner alltid noe bedre uansett!!), men syns det kunne vært nyttig og se hva slags problemer disse 6600GT fra Gainward sliter med, så jeg kan finne ut om jeg bare har vært veldig heldig, eller at feilene er "rett rundt hjørnet" liksom...

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
hmm er ikke enig

gainward er klart best sammen med POV. de to produsentene holder de høyest out of box clock

 

[\endofteitpost]

Hva med BFG? Livstidsgaranti, 24/7 techsupport og noen prosenter ferdig overklokket out-of-the-box. Mindre kjent merke i Norge, men mange foretrekker BFG. Nei, jeg snakker ikke om våpenet i Doom :tease: Vet ikke hvordan de har 6600GT, eller om de har i det hele tatt, men de har et råflott 6800 Ultra kort som er flere hundre billigere enn Gainward, PoV, XFX, Albatron o.l. sine Ultra kort. Har hittil ikke funnet noen bakhake ved det kortet i forhold til de andre. Ser meget bra ut. Men siden alternativene i denne tråden er XFX eller Gainward ville nok jeg sagt Gainward av prinsipp, siden jeg ikke har noen kunnskap om XFX og det er et veldig sjeldent syn i norske PCer.

Lenke til kommentar
Headcleaver;

Nå har jeg søkt litt her og finner faktisk ikke det du sier. Jeg vet jo at du er interessert i skjermkort og vet mye om dette, men denne Gainward-suger-kampanjen din må du nesten dokumetere litt bedre før jeg tror helt på den.

Det virker for meg som du har litt vanskelig for og holde deg objektiv fordi du har vært uheldig med noe fra Gainward. Var det forresten 6600GT kort?

 

Jeg er selv lykkelig eier av et 6600GT (etter råd fra deg :thumbup: ) Gainward GLH (ikke etter råd fra deg :p ) Sånn helt personlig er jeg kjempefornøyd, og det clocs like hell også 628/1270 er det høyeste jeg har kjørt 3Dmark (600/1270 m original-kjøler)

Nå skal jeg ikke skryte av hvor bra dette kortet er, og dermed gå i samme fella som jeg mistenker deg for og ramle litt ut i. Jeg har ikke noe grunnlag for å si om det er bra eller dårlig utover at jeg selv er strålende fornøyd altså.

 

Poenget mitt er at jeg finner ikke så mye kjøtt på beinet for dine påstander, de fleste jeg ser uttaler seg, er jo faktisk tvert i mot uenig med deg i at det er dårlig.

 

Jeg er da ikke noe fan av det ene eller andre (man finner alltid noe bedre uansett!!), men syns det kunne vært nyttig og se hva slags problemer disse 6600GT fra Gainward sliter med, så jeg kan finne ut om jeg bare har vært veldig heldig, eller at feilene er "rett rundt hjørnet" liksom...

Hør, hør! Endelig en med litt vett i skallen........... :thumbup:

Lenke til kommentar
iCodden Skrevet 25/02/2005 : 11:47

  Er det forsjellig bundle til de tre 6600gt kortene til gainward? 

Jeg tør ikke svare deg for skråsikkert, men til mitt GLH kort var det fint lite.

2x dvi-vga overganger og noe sånt småtteri. Og Win dvd5, Muvee3 video producer, Expert tools og drivere. That's it! Og som sagt er ikke sikker, men jeg tror det er ganske vanlig at Gainward selger skjermkort og ikke så mye mer.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Headcleaver;

Nå har jeg søkt litt her og finner faktisk ikke det du sier. Jeg vet jo at du er interessert i skjermkort og vet mye om dette, men denne Gainward-suger-kampanjen din må du nesten dokumetere litt bedre før jeg tror helt på den.

Det virker for meg som du har litt vanskelig for og holde deg objektiv fordi du har vært uheldig med noe fra Gainward. Var det forresten 6600GT kort?

Jeg mistenker "Headcleaver" for å blande sammen 6800LE og 6600GT...?

Førstnevnte har det vært mye "fuzz" rundt.. mest fordi GW var noe tidlig ute med dette kortet(6800LE)...tror jeg..

:)

Lenke til kommentar
Er det forsjellig bundle til de tre 6600gt kortene til gainward?

Nå har jeg akkurat fått dette kortet , bundelen er svært beskjeden, kun det du trenger.

 

Men sånn ellers så må jeg si meg svært fornøyd med kortet, det klokker lett, lave temperturer, og et svært lavt lydnivå i 2d applikasjoner, vifta bråker litt i spill o.l, men da bråker det som regel mye mer av høytalerene mine :)

 

Men det blir vannkjøling på kortet så fort ps data får varene sine....

OT: noen som vet om det er vanskelig og vannkjøle et slik kort? ser at det har en litt annen pcb layout enn andre kort jeg har hatt, + pci-e til agp bru (HIS)som vistnok blir varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...