Gå til innhold

Trenger extremt billig pc max.1000kr


Anbefalte innlegg

Som dere ser va det ikke så stort budsjett :!: . Sannsynligvis brukt, har sett litt rundt på bruktmarket men fant ikke så mye :( . Vet dere om en BILLIG pc eller har en. Den skal bare brukes til musikk og kansje litt cs hvis mulig. tenkte ca 400mhz prosessor, 128mb ram og kansje en litt stor harddisk. Tviler på at dere vet om noe med dette budsjettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få kjøpe gammeldatan min. Pentium 2, 400Mhz, 256 MB RAM, 10GB Harddisk. Det er en gammel Dell Dimension, en gang den råeste Pentium 2-maskina på markedet, men det er lenge siden nå :) Følger også med en 17 tommer crt-skjerm. Se profil for e-postadresse hvis det skulle friste.

 

EDIT: Den har også et ATI RAGE PRO Turbo 8MB skjermkort og dvd-spiller. Ingen høytalere, dessverre.

Endret av qez
Lenke til kommentar

Det var en venn av meg som ikke har penger men ønsker seg veldig å ha en pc. qez sin virket litt interresant, men jeg ant også litt av hver her hjemme:

1x 256mb sdram

1x 128mb sdram

1x 64mb sdram

tror jeg det var (ikke sikkert alle virker, ser litt dårlige ut ;) )

det løser kansje ram-problemet :p

fant også 5hdd :thumbup:

1x20gb, 2x10gb, 1x4gb, 1x80mb

Men bare den ene 10gb hdd'en virker :( og faren min har masse bilder og ting på den så den vil han beholde.

så har jeg et gammelt skjermkort som jeg ikke har en fjerneste anelse hva er :hmm: .

å så var det et eldgammelt hovedkortm og en cpu på 250mhz eller noe slikt.

 

Da har jeg jo nesten en pc, men hdd'en får jeg ikke tak i og har ikke skjerm

 

Burde han prøve å kjøpe hk og cpu og beholde ram og kansje skjermkort?

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis helt enkelt å sette sammen gamle komponenter på den måten, ikke alt som er kompatibelt med hverandre. Såvidt jeg vet går vel ikke all SD-RAM på samme hastighet, f.eks. Han kan sikkert få kjøpe gammelpc'n min for mindre enn 1000 kr også, for det er den strengt tatt ikke verdt :D

 

EDIT: Legger ved original tastatur og mus, så slipper han evt å kjøpe dette i tillegg

Endret av qez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...