Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg har fortsatt null problemer med mana. Det som irriterte meg mest med nerfen var at i stedet for å f.eks endre på f.eks hvordan Light of Dawn også healer Beacon, som var det egentlige problemet, så ødela de hele den nye måten vi Paladins fikk å heale på i Cataclysm.

 

Siden alt av manaregen er forblitt uendret kan vi fort ende opp der vi var i TBC og Wotlk. Som en onebutton-wonder class.

Lenke til kommentar

Der var paladins nerfet ja.

 

Holy Power genereres ikke lenger av Holy Light, og Light of Dawn healer for 1.7k per HP i stedet for 2600.

 

Vi har fortsatt en helt latterlig over the board regen, så dette løste egentlig ikke problemet med klassen annet en å dytte oss tilbake til der vi var. En tankhealer med null og niks brukbare AoE-tools.

 

Jeg ser ikke helt problemet, brukte nesten ikke HL før nerfen, og har som oftest større nytte av å bruke HP på WoG enn LoD, synes fortsatt LoD healer brukbart når jeg har behov for den. - Eneste dette gjorde var jo å nerfe en spesiell healing-strategi som man hadde funnet ut av som omgikk det meste av mana-problemer som det var meningen vi skulle ha nå.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Ja men vi har jo fortsatt ikke manaproblemer overhodet!

WoG healte jo også mindre en LoD fordi LoD var aoe hvor 50% gikk rett til beacon.

Holy Light er jo forresten Bread and Butter-healen vår, og jeg vil gjerne se deg klare å heale gjennom en heroic ved å for det meste bruke DI eller FoL.

 

Det de skulle gjort var bare å ta vekk transfer fra LoD til Beacon.

Lenke til kommentar

Ja men vi har jo fortsatt ikke manaproblemer overhodet!

WoG healte jo også mindre en LoD fordi LoD var aoe hvor 50% gikk rett til beacon.

Holy Light er jo forresten Bread and Butter-healen vår, og jeg vil gjerne se deg klare å heale gjennom en heroic ved å for det meste bruke DI eller FoL.

 

Det de skulle gjort var bare å ta vekk transfer fra LoD til Beacon.

 

Vel, det skulle du da gjerne få se :) - Jeg bruker(brukte) stort sett kun HS, WoG og DL, og det er ingen problem å holde seg helt unna HL. Jeg har ennå ikke vært borti en tank jeg kan holde HP'en oppe på med HL uansett når han tar litt damage, så HL er mest for å toppe han eller de andre innimellom når det er lite generelt damage... (Flash er selvsagt kun hvis det er helt krise - bruker vanligvis ikke den mer enn 0-2ggr ila en heroic)

 

Har faktisk begynt å bruke LoD og HL mere nå etter nerfen, siden jeg da leste om denne strategien, og den fungerer fortsatt bra hvis det er lite men jevnt fordelt damage ;)

 

Apropos så kom jeg inn på to siste bosene i tolvir i går kveld, og fikk inn en tank med 170K hp buffet, men klarte ikke å holde han oppe, bare gikk oom med full HS/DL/WoG spam - så etter etpar tre wipes måtte jeg bruke en strategi med å holde han oppe til jeg hadde ca 20% mana, så heale opp gruppa og nesten la ham dø for så å bruke LoH på han og en pot og håpe det holdt ut fighten. - Sjekket gearet hans etterpå, og det var ca 1/3 tank-gear, 1/3 reforget dps gear og 1/3 pvp gear >.<

 

PS. Jeg antar HL kan bli brukende hvis vi får den ned til 1.5sec med haste, men før den er det kun et "kjekt å ha" spell - omtrent som Flash i wotlk når vi egentlig bare brukte HL

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Etter å ha lvlet presten til 85, og kranglet meg gjennom alle instansene som healer, fyrte jeg igang holy palaen igår.

Med presten, som jeg forøvrig har fått relativt bra gear på etterhvert, sleit jeg med både mana og HPS i så å si alle dungeons.

Tok meg en tur til BC for å prøve meg som healer på palaen i rent WOTLK gear.

Forskjellen er så sinnsyk stor, at jeg regner med at holy palas enten blir nerfa, eller så blir holy/disc priest buffa noe voldsomt.

Var aldri under 90% mana, hverken på bosser eller trash.

Har nå løpt 4-5 ganger.

Kommer til å gjøre palaen til main..

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Etter cataclysm ble det lille jeg hadde av kontroll over retri-rotation borte. Skills jeg brukte mye deler nå cooldown.

 

Noen andre som plages med dette? Hvilke skills bruker dere?

 

Prøvde meg også som healer i en cataclysm instance i går, men føler det gikk veldig dårlig. Hadde litt over 20k mana på lvl 80. Kunne nok greid å heale tanken, men teamet mitt tok damage hele tiden så det ble mye flash of light her og der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...