Gå til innhold

IDE kabler som ikke er lange nok


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt inn delene i PCen min i et nytt kabinett, men så oppdaget jeg at IDE kabelen som skulle holde en HDD og en DVD-brenner, ikke var lang nok til å nå begge to. IDE2 kabelen er fylt opp. Det er omtrent like langt fra DVD-brenneren til HDDen som første del av IDE kabelen er. Men så er jo IDE kabelen laget på en sånn måte at den første delen er lang, og den andre kort. Og den korte delen som skulle gå fra DVD-brenneren til HDDen er akkurat litt for kort. Så nå sitter jeg med en HDD koblet alene på IDE 1, og en DVD-brenner som har strøm, men ikke tilkobling...

 

Noen som vet om et sted man kan få kjøpt IDE kabler hvor begge "delene" er like lange?

 

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du 2 stasjoner, DVD brennere spessielt, bør du også ha dem på hver sin IDE...

Vi gjør det vanskelig for deg  :p

Har aldri hatt problemer med det. Vet Nero gir beskjed om at det kan bli et problem, men skulle gjerne hatt en god grunn for nettopp dette?

Problemet er vel at om du brenner fra HD som er på samme IDE som brenneren så må de to sloss om å få bruke kapasiteten.

 

Lett forklart (og sikkert litt feil) så kan du si at de fungerer litt på samme måre som en walkie-talkie. Bare en kan snakke om gangen.

Lenke til kommentar

Ja, er kanskje det :p

Kjøpte bare DVD-spiller og CD-brenner først, var for ett år siden så jeg trodde ikke jeg skulle kjøpen noen DVD-brenner..

Men så trengte jeg det plutselig, og gidder jo ikke kaste noen av de andre spillerene...

 

PS: Har problemer med det jeg tror kan være strømforbruket (Se her). Kanskje det ville vært en ide å fjerne en av spillerene/brennerene. Burde jeg da fjerne DVD-spilleren eller CD-brenneren? Og hva skal jeg gjøre med den jeg da sitter med uten bruk for....

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

CD-brenneren din vil antagelig brenne CDer raskere enn DVD brenneren din, og DVDspilleren din vil antagelig ha omtrent samme lesehastighet som din DVD-brenner...

 

Derfor vil du med CD-spilleren din kunne brenne raskere Cder, men DVDspilleren din vil ikke gi deg noen slags fordeler. Det er, om ikke DVDspilleren har raskere avspilling enn DVDbrenneren, noe som er lite trolig.

 

Derfor vil jeg si at det er smartest å få vekk DVDspilleren din.

 

 

EDIT: Aner ikke hva du skal gjøre med den du velger å ta ut, tho ^^

Endret av Arnulf Hitchler
Lenke til kommentar
CD-brenneren din vil antagelig brenne CDer raskere enn DVD brenneren din, og DVDspilleren din vil antagelig ha omtrent samme lesehastighet som din DVD-brenner...

 

Derfor vil du med CD-spilleren din kunne brenne raskere Cder, men DVDspilleren din vil ikke gi deg noen slags fordeler. Det er, om ikke DVDspilleren har raskere avspilling enn DVDbrenneren, noe som er lite trolig.

 

Derfor vil jeg si at det er smartest å få vekk DVDspilleren din.

 

 

EDIT: Aner ikke hva du skal gjøre med den du velger å ta ut, tho ^^

Kan si meg enig i mycket, men at en dvd avspiller leser raskere enn dvd brenneren skjer heller ofte. Min DVD spiller fra ca 2001 leser på 16x, men den relativt nye Liteon double layer DVD brenneren, leser bare på 12x. Og forskjellen er ganske stor hvis en ripper.

DVD avspilleren har også sinnsyke 1\4 av tida "før cden merkes" Så den brukes til alt, utenom brenning ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...