Fat_ASS Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Hva er en EISA slot?? Når jeg spiller WC3 så klikker pc`en helt ved at den henger seg helt opp å er umulig å få liv i! Må trykke reset knappen å restarte den hver gang! Får aldri spilt ferdig et game online engang før den klikker... Når jeg ser på HK mitt så kommer det opp en feilmelding som lyder "initialize EISA slot"! det står det hver gang jeg ser på kortet etter at maskinen har hengt seg! når jeg trykker på reset knappen så kommer det masse andre koder opp som er vanlige da de altid kommer opp under oppstart! Bare foreløpig i WC3 uansett grafikk jeg sliter med dette i! spiller farcry lett uten problemer men har hatt problemer med at de fleste spillene mine henger seg til tider uten å vite hvorfor... Dette skjer ikke ofte men noen ganger så jeg antar at det kanskje er normalt?! Men det med WC3 er ikke normalt! et så lite krevende spill skal ikke henge seg sånn uten videre! PS: specs står i profil! EDIT: har et Epox HK så det er den lille Led greia som viser tall koder jeg ser på når jeg finner ut hvilken feilmelding som kommer opp! Endret 14. februar 2005 av Fat_ASS
Aetius Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Hvis du har et hovedkort med en EISA-slot, så har du GAMMELT utstyr. Før AGP var der PCI, som ennå er med oss, på sitt lille vis. Før PCI var der ISA, som var en 16-bits kortslot, så vidt jeg husker. EISA var en slags serverversjon av denne, som om jeg ikke husker helt på jordet var 32-bits. Var ikke mange maskiner som hadde dette, og de som hadde det var temmelig dyre greier. EDIT: "(Extended ISA) - A bus architecture that extended the 16-bit ISA bus to 32 bits. EISA operates at 8MHz and has a peak data transfer rate of 33MB per second. EISA was introduced in 1988 as an open alternative to IBM's proprietary Micro Channel bus." Sakset fra http://www.kingston.com/tools/umg/umg10.asp Endret 14. februar 2005 av Aetius
Fat_ASS Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Vel HK`et er fette nytt! Epox 9nda3+ heter det! Skjønner ikke helt hva som kan være feil! hvordan ser en EISA slot ut da??? Må jo være et eller anna man kan gjøre for å disable den! vet jo ikke helt om det er den som er problemet heller da men det er nu det som står hver gang maskina har klikka når jeg har spilt wc3....
Aetius Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Vel, Epox 9nda3+ har så definitivt IKKE EISA-port, så da er det enten Windows eller WC3 som roter. WC3 er jo ikke akkurat nytt lenger da, så det kan jo være det som ikke helt henger med. EDIT: D'oh! Når du skrev WC3 tenkte jeg "Hva i alle dager spiller han et så gammelt spill som Wing Commander III for? Nuvel, ham om det". :!: Du mente War Craft III, right? Endret 14. februar 2005 av Aetius
Fat_ASS Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 hmm...tror jeg skal prøve å laste ned ny bios t HK mitt å kanskje nye drivere vis jeg finner! Hater å ha feil på nye ting da det ikke er lenge siden jegg fikk det-...
Aetius Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Prøv ny BIOS på HK, nye chipset-drivere, og nye grafikk-drivere. Kanskje nye lyd-drivere også. Burde ta knekken på problemet, håper jeg.
Fat_ASS Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Prøv ny BIOS på HK, nye chipset-drivere, og nye grafikk-drivere. Kanskje nye lyd-drivere også. Burde ta knekken på problemet, håper jeg. Vel har nå oppdatert bios! trenger nye chipsett drivere men vet ikke helt hvor jeg finner de?! Nforce3 chipsett har jeg! Lyd driverne skal nok bli vanskelig å få en ny verson av men skal lete litt så får vi se! skjermkort driverne er de nyeste fra nvidia! finnes det noe alternativ?
Fat_ASS Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 Vel pc`en min er helt gåen! skyter opp feilmeldinger hele tiden når jeg starter opp å explorer klikker for ingenting! har tilogmed fått blåskjerm to ganger som resulterte i restart uten at jeg kunne gjøre så mye... Hvorfor får man blåskjerm egentlig?? Trodde man skulle slippe det i XP?
nikhuse Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Har du Nforce 3 så stikker du på produsentens hjemmesider..Som da er Nvidia.. Og det kan enkelt gjøres også ved å stikke på produsentens hjemmesider og gå inn på HK..Her er linken dit..Enklere blir det ikke.. Endret 14. februar 2005 av nikhuse
Fat_ASS Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Skrevet 14. februar 2005 (endret) Har du Nforce 3 så stikker du på produsentens hjemmesider..Som da er Nvidia.. Ja fant det ut! hadde visst veldig gamle drivere fra før... EDIT: den driveren som var på Epox sin hjemme side var jo fette gammel! 4.7 ett eller anna! den nye på nvidia sin side var 5.1, så jeg tror jeg holder meg til den... Men takk for linken... Endret 14. februar 2005 av Fat_ASS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå