Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-VqMh8ni9

UFC 73:

 

Main Card Bouts:

 

Anderson Silva vs. Nathan Marquardt

Antonio Rodrigo Nogueira vs. Heath Herring

Tito Ortiz vs. Rashad Evans

Sean Sherk vs. Hermes Franca

Kenny Florian vs. Alvin Robinson

 

Preliminary Bouts:

 

Chris Lytle vs. Drew Fickett

Jorge Gurgel vs. Diego Saraiva

Stephan Bonnar vs. Mike Nickels

 

Sweet card :D

 

Ole :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan noen poste fightcard for kommende ufc 73-75? :) blir gøy å se bisping igjen, han knocker sikkert shamrock i 1. runde :D

8932431[/snapback]

 

 

Det blir ikke Michael Bisping VS Ken Shamrock i UFC 75, nå jeg hørte det så synes jeg det var veldig usansynlig at Ken skulle komme tilbake fra retirement. Ikke alle er som The natural Randy Couture..

 

Så det blir Bisping VS Matt Hamill (døve karen fra TUF 2 ??)

 

Også blir det Rampage VS Dan Hendorsen, det blir en bra fight..

 

Kilde: MMAnews

Lenke til kommentar

Rampage vs. Henderson kommer nok til å bli bra. Håper seff på en god Henderson høyre.

 

Cro Cop skal vel og vere med i UFC 75.

Det er vel ikke fastsatt, men rumored Cro Cop vs. Cheikh Kongo, som i og for seg burde bli lett match for cro cop.

 

Men altså, er det ingen andre som føler at ufc 73 fightcardet er et av de bedre kort i senere tid? jeg mener, tilogmed prelim fightene er jo interessante.. den eneste kampen på hele kortet som ikke interesserer meg like mye som de andre er gurgel vs. saraiva, men det er kun fordi gurgel har en tendens til å ikke gjøre det for spennende etter det jeg har sett tidligere..

Endret av stian_molvik
Lenke til kommentar

Cro Cop (vs. Cheikh Kongo) er, som du seier, framleis bare rykter. Men det virker ikkje usannsynleg at Cro Cop vil delta. Han vil nok delta i minst eit arrangement til i år, og då er nok UFC 75 eit godt val sidan det er i Europa.

 

UFC 73 virker veldig lovande. Alt ligg til rette for mange gode og spennande kampar der.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke fastsatt, men rumored  Cro Cop vs. Cheikh Kongo, som i og for seg burde bli lett match for cro cop.

 

det tror jeg nok ikke...Cheick Kongo er en sinnsykt god striker han også, eneste han fikk juling på i forrige kampen (ufc 70 mot Assuerio Silva) var fordi han hadde null takedown defence. Tror dette kan bli en kjempebra kamp :)

Lenke til kommentar

Ja.. joda.. snakket vel muligens litt over meg der. Har alltid hatt cro cop på en pidestall for seg selv, men etter gonzaga fighten så kan jo tydelig hva som helst skje. Såg, som du sier, ufc70 mot Assuerio, reagerte kraftig på det at Assuerio hadde _null_ problem med å ta Kongo til bakken. Er jo da sterkt at Kongo vant den avgjørelsen.

Vil si at mirko har bedre bakkespill enn kongo, og noe bedre striking. Men det kommer nok til å bli en interessant match. Håper så *inderlig* mirko ikke ryker på nok en nedtur.. :/

Lenke til kommentar

Crocop bør ikke ha noen problemer med Kongo når det kommer til "striking". Selv om han røyk på en blemme mot den særdeles undervurderte Gonzaga så ansér jeg han fremdeles som den beste "strikeren" i HW-divisjonen til UFC. Tipper Crocop vinner på TKO i 2. runde.

Lenke til kommentar

Noen som har sett UFC 73 "Stacked" Countdown enda eller? Satan Sean Sherk ser ut som ett monster i lightweigh klassen. Tror Hermes kommer til å slite stort med å klare å ta han. Sherk er rett å slett for sterk tror jeg. Uansett, resten av kvelden ser også ut til å bli kul. Gleder meg til helga. :D

Lenke til kommentar

Midlertidig card til UFC 74: Respect:

 

# Heavyweight championship bout: 22px-Flag_of_the_United_States.svg.png Randy Couture vs. 22px-Flag_of_Brazil.svg.png Gabriel Gonzaga

# Welterweight bout: 22px-Flag_of_Canada.svg.png Georges St. Pierre vs. 22px-Flag_of_the_United_States.svg.png Josh Koscheck

# Lightweight bout: 22px-Flag_of_the_United_States.svg.png Joe Stevenson vs. 22px-Flag_of_the_United_States.svg.png Kurt Pellegrino

# Light heavyweight bout: 22px-Flag_of_the_United_States.svg.png David Heath vs. 22px-Flag_of_Brazil.svg.png Renato Sobral

 

 

 

Info om Mirko “Cro Cop” Filipovic / Ricco Rodriguez:

 

RODRIGUEZ TO TEACH “CRO COP” CAGE ED 101

 

Former UFC Heavyweight Champ Prepares for Comeback

 

By Loretta Hunt ([email protected])

 

The cage is all the rage, as UFC heavyweight contender Mirko “Cro Cop” Filipovic is finding out the hard way. So, the feared striker has invited Ricco Rodriguez to join him in his Croatian homeland at the end of this month for a lesson in the nuisances of the Octagon.

 

“He’s asked me to come out and show him some of the ground-and-pound techniques, getting out and up from the bottom, the mechanics of the cage,” says Rodriguez, who has mastered key outings in both apparatus during his eight-year career. “We’ll be exchanging information. There’s absolutely a difference between the ring and a cage.”

 

Rodriguez, who utilized a ground-and-pound arsenal to capture the UFC Heavyweight Championship from Randy Couture in 2002, will assist the former PRIDE star in his training for his Sept. 8 UFC 75 bout against fellow stand-up artist Cheick Kongo in London, England. The fight will be Filipovic’s third career turn in a cage, after claiming a first round TKO over Eddie Sanchez last February and a surprise loss via head kick by Gabriel Gonzaga in April.

 

Cro Cop, a member of Croatia’s elite special police unit and a Parliament representative, has spent the majority of his career competing in the ring, rising to notoriety in K-1’s world-class kickboxing tournaments and PRIDE Fighting Championships. Cro Cop capped off a fruitful run for the Japanese promotion with a 2006 Grand Prix Championship before defecting to the UFC. Rodriguez reports the stone-faced assassin revered for his instantaneously crippling left high kick has imported a cage for his training complex in preparation.

 

The prestigious invitation comes at an opportune time in Rodriguez’s career as the heavyweight wages a comeback during the sport’s most lucrative time yet. Though the 29-year-old Brazilian jiu-jitsu black belt has been offered a steady stream of bouts, including a marquee fight against the world’s number one-ranked heavyweight Fedor Emelianenko in bodogFIGHT last December, Rodriguez has been adamant regarding his financial worth in a market in demand for the division.

 

“I know everybody hates when I say it, but for all the effort I’ve put in, I’d like to get a good paycheck,” he says.

 

At a time, Rodriguez was considered among the world's top heavyweights, demonstrating above average agility and athleticism for his weight division in performances against Andrei Arlovski, Paul Buentello, Jeff Monson, and Couture. In 2003, Rodriguez lost a highly contested unanimous decision over former PRIDE Heavyweight Champion Antonio Rodrigo Nogueira in Japan after challenging the jiu-jitsu legend all three rounds.

 

Rodriguez (25-6) lost the UFC title to a hungry Tim Sylvia at 2003’s UFC 41, and has since wrestled with a host of demons, including obesity, heavy partying, and drug use.

 

Topping out at 350 pounds when he dropped a decision to an unknown Robert Beraun in Arizona, Rodriguez earned four back-to-back victories in 2006, including a vindication rematch to Ron Waterman at July’s WFA 4 “King of the Streets.” Rodriguez was dealt a setback in November, when a California State Athletic Commission-administered drug test revealed the presense of cocaine. Rodriguez has since served a six-month suspension that completed in mid-May.

 

Rodriguez’s weight has gradually melted down to 265-270 pounds, where he’s hovering for a super heavyweight bout in November with American Top Team up-and-comer Antonio Silva, who underwent tumor removal surgery in June, at Pro Elite’s “EliteXC” promotion. Rodriguez aims to drop as far as his body will allow, possibly even to the svelte 235-pound frame he carried during the five-fight win streak he enjoyed in the Octagon leading up to taking the crown.

 

 

A recent father to one-year old son Ricco, Rodriguez’s experiences have been filmed for the last ten years for a pending documentary on his life. The film will include his rise to the UFC championship, his downward spiral, and his comeback, with training footage of him and legendary fighter Kazushi Sakuraba in Japan, his interactions with troubled training partner Mark Kerr of “The Smashing Machine” fame, and Rodriguez’s first day of boxing training with coach Saul Soliz in Texas, where the heavyweight now resides.

 

Interessant lesing! WAR RICCO! :D

 

EDIT:

 

ZOMG, enda en nyhet?

Sherdog.com - Penn to Fight Sanchez in August (UFC 74)

 

:dontgetit:

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Nå skal jeg bestille biletter til ufc 75! :D gleder meg noe sinnsykt. jeg og en kompis tar oss ei langhelg i london med UFC og festing. Kommer til å bli en uforglemmelig helg.

 

Men er litt usikker på fightcardet. På UFC 72 sier de klart og tydelig at det er bisping vs. cro cop. Har så sinnsykt lyst til å se cro cop live. Noen som har noe mere info som sier at han kommer?

 

Og så var det dette med plassene da, lurer litt på hva slags plasser som er bra. Plassene er: Lower tier(50-275£), Upper Tier(25-50£), Floor seating(275£), Disabled(50£). Gidder ikke betale 3500 kr for bare setet. kommer jo fly, hotell, festing og mat i tillegg. Så, hvor bør jeg sitte?

Lenke til kommentar

Bisping vs. Cro Cop? Det har jeg ikke hørt noe om. Har lite tro på at bisping noen gang kommer til å gå opp til hw. Han er så bevegelig og atletisk ved lhw. Men uansett, tilbake til spørsmålet ditt. Det er nå bekreftet Mirko Cro Cop vs. Cheikh Kongo for ufc 75. Så du får med deg den, din heldiggris.. ;)

 

Angående plassene så vet jeg ikke helt, det er litt sånn, en får det en betaler for, men ikke alltid. :/

5374_1.JPG

Endret av stian_molvik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huff, nå ble jeg skikkelig trist. Sherk har vært en av mine personlige favoritter i de siste årene og det er vondt å se at han høyst trolig er en juksemaker. Jeg er mildt sagt målløs, han fremstår jo som den kanskje mest seriøse mannen i mma når det kommer til trening og kosthold.

 

LW-divisjonen kommer til å slite uten en markant mester. Per dags dato så ser jeg ingen klare tittelholdere, bare mange potensielle utfordrere (Huerta, Stevenson, Florian m.fl). Penn skal vel dessuten opp i 170, så han er vel uaktuell?

 

Hva med Gomi? Er den en mulighet for at vi får se han i UFC senere?

Lenke til kommentar

Penn skulle vere den neste utfordraren til tittelen. Han og Sherk skulle eigentleg møtast i haust ein gong. Så han er nok den sterkaste kandidaten til ein eventuell ny kamp om tittelen. Kven han eventuelt skal møte i staden for Sherk er meir usikkert. Som nemnt er det fleire potensielle kandidatar. Ei moglegheit kan vere å arrangere ein "Grand Prix" opplegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...