Gå til innhold

Retur på SDRAM ble nektet, pga brutt emballasje.


Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at jeg kjøpte meg SDram pc100 hos komplett for en uke siden. Men fant ut at det som satt i maskinen var pc133 isteden for pc100. Dette fant jeg ut før jeg satt inn rambrikken i slot'en. Jeg søkte retur på det men fikk avslag, fordi jeg hadde opnet emballasjen.. Har ikke klint rambrikken inn med fett eller noen andre former for destruerings forsøk. Er dette en gyldig grunn for å nekte en retursendelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er angrerettlovens § 12:

 

12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

 

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

 

Så hvis du har sendt den inn akkurat slik den kom (beskyttet med antistatiske poser etc) så kan de nok ikke nekte deg angrerett nei.

 

P.S Komplett dere har en feil i retur informasjonen deres, samme som Netshop hadde og som ble tatt opp på forumet.

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...&topic=delerror

 

Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

 

Hvis dere leser § 27 i fkjl så ser dere at dette er en gal opplysning:

§ 27. Reklamasjon

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

 

Tenkte jeg skulle ta to ting på en gang når jeg leste på hjemmesidene deres om angrerett.

Lenke til kommentar
....nevn komplett i topic så kanskje de kommer med svar i tråden.

La nå for pokker ikke dette forumet bli et slikt trøsteforum for alt som på en eller annen måte har gått skeivt ift. en eller annen webshop - det blir for dumt.

Kontakt webshopen, forklar saken på en saklig måte, det er nok veien å gå.

 

Det blir fort sport i dette at man slenger et eller annet her, og så forventer man at webshopen skal screene dette forumet - for så å komme med løsninger her........ :thumbdown:

Lenke til kommentar
....nevn komplett i topic så kanskje de kommer med svar i tråden.

La nå for pokker ikke dette forumet bli et slikt trøsteforum for alt som på en eller annen måte har gått skeivt ift. en eller annen webshop - det blir for dumt

Det blir fort sport i dette at man slenger et eller annet her, og så forventer man at webshopen skal screene dette forumet - for så å komme med løsninger her........ :thumbdown:

akuratt. var og usikker på om jeg skulle i det hele tatt ta med komplett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...