Gå til innhold

Legg inn dine bilder med lang lukkertid


_Adler_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tøft bilde...

 

Får mer og mer lyst på digitalt speglrefleks når jeg ser slike bilder :love:

Kan ta slike bilder med små vanlige kompakt-kamera også, bare de kan bruke lukketider på noen sekunder eller mer.. F.eks endel Canon-kamera har 15 sekunder lukketid som max. Holder lenge til slikt ivertfall:)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg kan jo si hvordan jeg tok det. Det eneste jeg gjorde var at jeg ventet på en bil (kjører få biler her nemlig :whistle: ) på denne rette strekningen. Så la jeg raskt kameraet ned på bakken, stilte inn innstillingene jeg vill ha og fokuserte og tok bildet. Grunnen til at jeg tok en høy blender (altså 5) var at jeg ville ha dybdeskarphet. Jeg tror nok jeg kunne nøyet meg med kanskje 10 sek. hvis jeg ville stillt blender på 2.8, men da ville jeg ikke fått samme effekten som jeg fikk på dette bildet. ISO 100 for å få lite støy :thumbup:

 

Takk skal dere ha! :!:

 

Hilsen Daniel aka. _Adler_

Lenke til kommentar
ikke for å overta tråden. men du skulle kanskje venta til det var litt mørkere. det synes hvertfall jeg er stilig!

http://img.photobucket.com/albums/v236/Kverna/2fbe6351.jpg

Der er jeg litt uenig, jeg synes bildet blir mer kjedelig med kun to billys og ikke noe mer. Men hver sin smak;)

Jeg har sett mange bilder av trafikk og annet om natta, og de beste av disse synes jeg er de som har noe mer enn bare lysene. En person, som kanskje beveger seg litt i løpet av eksponeringen, eller noe annet 'blikkfang', er det som gjør susen for meg..

Lenke til kommentar

Nå som vi er inne på emnet, så har jeg noen bilder jeg tok en eller annen kjedsommelig kveld. Det var mest for å eksperimentere akkurat dette med lukkertider, så ikke forvent dere at bildene har mye følelser eller planlegging bak seg. Det er intet bestemt motiv i bildene, kun trafikken idet den farer forbi på motorveien...

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar

Zoom + lang lukkertid har jeg faktisk ikke tenkt på ennå, så det skal jeg nok prøve. Det er greit med slike tips angående eksperimentering med forskjellige kamerainnstillinger og situasjoner. Jeg driver fortsatt med eksperimentering, så om flere kunne avsløre noen "triks" hadde det vært ypperlig...

Lenke til kommentar

Hei!

Du må vell ha manuell zoom hvis du skal zoome mens du tat bilder. Jeg klarer ikke å ta bilder mens jeg zoomer, zoomen er låst :ermm:

 

Det er også ganske morsomt å ha ca. 2 sek lukkertid og da bevege kameraet en del, då kan du få veldig mange fine effekter! ;)

Slik som den: Jeg bevegde kameraet foran en vanlig crt dataskjerm (ikke min, jeg har en lcd skjerm)

:D + forandret litt farge osv.

Hva syns dere?

post-209-1108248843_thumb.jpg

Lenke til kommentar

-ADLER-

Stilig stilig dette. Som en illustrasjon for ett eller annet, ville det kanskje vært en fordel med LITT klarere PC-vinduer? Men bra dette. Likte den bakgrunnen. Veldig flotters!

 

 

Poppin79

Her har du truffet maximalt med sentrum synes jeg og klart å ikke ryste så mye på kameraet. Veldig bra etter mine begreper :)

 

F828

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...