Gå til innhold

Hva er WoW?


Anbefalte innlegg

Heisann, har hørt mye snakk om WoW... Så fikk jeg se det ikke var kommet ut en gang, og at det bare var en beta ute! :ohmy:

Og jeg har sett på andre forumer at folk har sagt det ikke er som Warcraft 3, dette er visst mer som Diablo... Stemmer dette?

Og vil det være vært og prøve ut, og hvor mye koster det?

 

THX! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
faen dette selv  :yes:

WoW er et MMORPG. Massive Multiplayer Online Roleplaying Game.

Eller rettere sagt - et gigantisk online rollespill. Mange tusen spillere møtes i Warcraft-universet, dreper monstre, gjør quests (oppdrag gitt av datastyrte karakterer), selger/kjøper ting, og har det generelt morsomt sammen.

 

Dette er altså et MMORPG, og som alle andre spill (med unntak av AO!) i sjangeren må du betale en månedlig avgift. Denne dekker server-kostnader, månedlige oppdateringer, online support, etc. Et MMORPG er stadig i utvikling - i motsetning til enkle actionspill som gjerne bare får en eller to feilrettinger etter lansering.

 

MMORPGs er gigantiske, både i størrelse på verden og tid du kan investere i spillet. Det tar gjerne flere måneder (for den gjennomsnittlige spiller, ikke grinderen) å komme til det høyeste nivået i spillet - lvl60. Du kan velge mellom 2 "faksjoner" (sider) i spillet - Horde eller Alliance. Videre kan du velge mellom 6 forskjellige raser, og ulike typer i disse rasene. Sjekk www.worldofwarcraft.com for mer info. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
faen dette selv  :yes:

WoW er et MMORPG. Massive Multiplayer Online Roleplaying Game.

Eller rettere sagt - et gigantisk online rollespill. Mange tusen spillere møtes i Warcraft-universet, dreper monstre, gjør quests (oppdrag gitt av datastyrte karakterer), selger/kjøper ting, og har det generelt morsomt sammen.

 

Dette er altså et MMORPG, og som alle andre spill (med unntak av AO!) i sjangeren må du betale en månedlig avgift. Denne dekker server-kostnader, månedlige oppdateringer, online support, etc. Et MMORPG er stadig i utvikling - i motsetning til enkle actionspill som gjerne bare får en eller to feilrettinger etter lansering.

 

MMORPGs er gigantiske, både i størrelse på verden og tid du kan investere i spillet. Det tar gjerne flere måneder (for den gjennomsnittlige spiller, ikke grinderen) å komme til det høyeste nivået i spillet - lvl60. Du kan velge mellom 2 "faksjoner" (sider) i spillet - Horde eller Alliance. Videre kan du velge mellom 6 forskjellige raser, og ulike typer i disse rasene. Sjekk www.worldofwarcraft.com for mer info. :)

100 kr er heller ikke så mye. Bare prøv det så skjønner du at det er verdt det ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er gameplay? 3-person eller ovenfra og ned, som i det siste LOTR-spillet?

Du ser characteren din foran deg

Altså 3d-person. Kameraet er bak karakteren og man bruker WASD til å styre. Er combat i realtime?

Selvfølgelig, alt er i realtime :) Det er jo et rollespill da, minner mer om Morrowind, Gothic 2 og Neverwinter Nights enn Diablo. Men så er det MMO i tillegg! :w00t:

Lenke til kommentar
Hvordan er gameplay? 3-person eller ovenfra og ned, som i det siste LOTR-spillet?

Du ser characteren din foran deg

Altså 3d-person. Kameraet er bak karakteren og man bruker WASD til å styre. Er combat i realtime?

Selvfølgelig, alt er i realtime :) Det er jo et rollespill da, minner mer om Morrowind, Gothic 2 og Neverwinter Nights enn Diablo. Men så er det MMO i tillegg! :w00t:

Det minner om Gothic.....!!!! hey! Da er jo dette noe for meg. Men var inne NW overfra og ned? Mener jeg testet det, men det var for mye høyreklikking :)

 

Høres litt ut som MEO.

 

Selvfølgelig, alt er i realtime  Det er jo et rollespill da

 

Joda, men det irriterer meg av og til at med en gang combat er i real-time, altså at man svinger sverdet med musen og parerer med musen og lager combos med WASD, er det hack"n"slash og ikke for ekte rollespillere. Det høres negativt ut. Det kan fint funke å lage denne type real-time combat. Gothic klarte det og det ser ut som om at Dungeon Lords også klarer det.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
MDet minner om Gothic.....!!!! hey! Da er jo dette noe for meg. Men var inne NW overfra og ned? Mener jeg testet det, men det var for mye høyreklikking :)

 

Høres litt ut som MEO.

 

Selvfølgelig, alt er i realtime  Det er jo et rollespill da

 

Joda, men det irriterer meg av og til at med en gang combat er i real-time, altså at man svinger sverdet med musen og parerer med musen og lager combos med WASD, er det hack"n"slash og ikke for ekte rollespillere. Det høres negativt ut. Det kan fint funke å lage denne type real-time combat. Gothic klarte det og det ser ut som om at Dungeon Lords også klarer det.

Men slipper hvertfall å høyreklikke. Selv setter jeg bare på "autowalk" og siden kan jeg styre retningen med å bevege musa, som et fps. Etter min mening en veldig vellykket måte å komme seg fram på. Lettvint og kontrollert.

 

Det er ovenfra og ned ja, men jeg ser egentlig bare "bakfra og frem" som i hitman o.l. Du kan imidlertid rotere kameraet rundt karakteren, for å se både ned på han, opp i lufta osv. Man kan også se det fra førsteperson, men de fleste synes dette blir uoversiktlig.

 

Man svinger ikke sverdet med musen. Man markerer target og trykker "attack" button, så vil man automatisk hogge etter målet når man er innenfor rekkevidde. Dette ligner mest på Neverwinter Nights og RTS spill. Når dette er sagt, gjør ikke dette systemet spesielt lett. Man er pakket med "special abilities", som det gjelder å bruke riktig, for å ta ut målet. Disse har ingenting med "combos med WASD" å gjøre, men har sine respektive knapper, på kommandolinjen, for å aktivisere de. For ranged weapons gjelder samme prinsippet, men disse fungerer naturlig nok på avstand også.

Lenke til kommentar
Heisann, har hørt mye snakk om WoW... Så fikk jeg se det ikke var kommet ut en gang, og at det bare var en beta ute! :ohmy:

Og jeg har sett på andre forumer at folk har sagt det ikke er som Warcraft 3, dette er visst mer som Diablo... Stemmer dette?

Og vil det være vært og prøve ut, og hvor mye koster det?

 

THX! :D

Tja...

 

Battlegrounds blir akkurat som Warcraft 3. Her kan du for eksempel grave etter gull og løpe frem og tilbake til basen med det,- samtidig som dine allierte prøver å overta motstanderens base.

 

Utenfor Battlegrounds arenaene vil du kunne leve livet normalt og gjøre hva du vil. Denne delen av spillet kan jo minne litt om Diablo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...