Gå til innhold

Snadder i pytt og panne fra First Price


Malvado

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ragi : Nei, har ikke tilført pytt i panne retten noe, og for ordens skyld så smakte jeg på den i tilfelle det var pga krydder eller tilberedning, ble syk og spydde ganske snart etterpå.

 

Har flere bilder ta jeg tok et par stykker da jeg kommer til å ta kontakt med Næringsmiddeltilsynet og be dem granske produktene til First Price.

 

Som en liten sidenote så var jeg kjapp tilbake på butikken og viste fram maten (tok med litt i en boks) det ble kort prosses og hele partiet med varer ble kastet fra frysedisken (hadde selv kjøpt to poser og blandet sammen til kveldsmat til meg og noen venner).

 

Her er et bilde til :

Lenke til kommentar

Test 1: First Price Pytt i Panne med skinke.

 

Leveres i 500 grams-pakninger, noe som passet perfekt da jeg var temmelig sulten. Førsteinntrykket er noe "billig" da emballasjen virker skjør og nesten litt kvalm. Det virker som dette produktet prøver å fange studentens interesse med tanke på illustrasjonen på forsiden, noe jeg egentlig skjønner godt da dette er skikkelig studentmat! Etter å ha kvittet meg med den ekle innpakningen ble alt straks mye bedre. Det luktet godt under tilberedningen og jeg gledet meg til å sette meg ned med middag og Friends-reprise lenge før maten var ferdig. Dette produktet lukter ikke bare godt, men smaker også fortreffelig, men noe sier meg at denne smaken passer best for gutter(?). Og ikke minst ble jeg skikkelig mett! Ett flott produkt men noe minus for kvalm emballasje.

4,5 stjerner!

 

 

Konklusjon:

First Price produkter er verdt å prøve, da en kan få positive overraskelser. Noe av sortimentet kan være til stor glede for studenter landet over. Anbefales!

4 stjerner!

 

Tror utfallet hadde blitt annerledes hvis en av de klumpene hadde gasset seg i stekepanna! :mrgreen:

 

Utsnitt fra http://femstjerner.org

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Ragi : Nei, har ikke tilført pytt i panne retten noe, og for ordens skyld så smakte jeg på den i tilfelle det var pga krydder eller tilberedning, ble syk og spydde ganske snart etterpå.

Det var en mental reaksjon, og ser bare ut som om noen kylling-biter som har klumpet seg sammen.

 

Beklager , her finnes det inget rom for diskusjon, kylling skal ha en viss konsistens, den blir som regel hvit ved riktig steking / tilbereding, denne var fordervet allerede før den kom ut fra den dypfryste pakken. Det var ikke noe skinn (da jeg tok opp den største klumpen og studerte den nøye ved å ta den i nærmere øyekast) , kan heller ikke helt beskrive lukten som kom fra den etter å ha varmet den opp enn en kvalmende søt lukt (noe alla det kadavre lukter etter å ha ligget noen dager).

En veldig godt stekt kylling blir sprø og brun og hard, denne var myk og hadde noe larvelignende kryp i seg samt at brunfargen gikk mot svart/grå.

 

Har spist mye rart i mitt liv : frityrte insekter, slange, snegler, blekksprut og farmor sin mat (hun serverer sammenkokte rester fra 14 dager og rester som har vært i fryseren 1-2 år) og har en sterk mage og psyke, men denne retten greide å framprovosere kun etter 1 matbit oppkast etter ca 35m.

 

Neste gang jeg får fordervet varer så får jeg vel ta vare på noe og invitere tvilere på middag her hjemme da :dontgetit:

Lenke til kommentar
Beklager , her finnes det inget rom for diskusjon, kylling skal ha en viss konsistens, den blir som regel hvit ved riktig steking / tilbereding, denne var fordervet allerede før den kom ut fra den dypfryste pakken. Det var ikke noe skinn (da jeg tok opp den største klumpen og studerte den nøye ved å ta den i nærmere øyekast) , kan heller ikke helt beskrive lukten som kom fra den etter å ha varmet den opp enn en kvalmende søt lukt (noe alla det kadavre lukter etter å ha ligget noen dager).

En veldig godt stekt kylling blir sprø og brun og hard, denne var myk og hadde noe larvelignende kryp i seg samt at brunfargen gikk mot svart/grå.

Alltid rom for diskusjon.

For det første, hvor lang tid tok det før du ble syk av det du spiste?

Hvis du pakker sammen noen kjøttslintrer til en ball, hvordan tror du de ser ut når du steker de?

Vet du hvilken del av kyllingen de bruker til pytt i panne?

 

- D.J.

Lenke til kommentar
For det første, hvor lang tid tok det før du ble syk av det du spiste?

Allerede besvart før, men omtrent 35 min.

 

Hvis du pakker sammen noen kjøttslintrer til en ball, hvordan tror du de ser ut når du steker de?

Har spist kylling i 28 år, alle slags varianter + samboeren har gått hotel og ernæring gjennom utdannelsen sin og hun er også enig i at denne varianten er ny på markedet, alle kyllingbitene bar preg av at overflaten av det som ser ut til å ha ligget oppe (ser ut som det var bryst parti) har vært i forråtnelse, rotet man litt med fingeren så så man hvor langt inn forråtnelse prosesen hadde kommet. Om dette har kommet fordi en del av varen har vært dårlig frosset, eller om kjøttet allerede var fordervet før tilberedning og blanding i retten vet jeg ikke noe om, men at det har vært en manglende kontrol på produktene som har blitt brukt er det ingen tvil om.

 

Tok ikke forbehold om at jeg kom til å møte på noen som tvilte i så stor grad som deg, om jeg hadde gjort det så skulle jeg personlig ha sørget for å ha sendt deg en smaksprøve / eller sendt inn til laboratorium da det er klart at du ikke tror på min historie / tviler på mine evner til å skille mellom råtten og fersk mat.

 

Hvis du pakker sammen noen kjøttslintrer til en ball, hvordan tror du de ser ut når du steker de?

Anbefaler deg at du tar deg en tur og kjøper litt kyllingbryst og steker det i pannen, du vil se hvilken konsistens det får og hvilken tekstur det får, sluttresultatet er veldig langt fra det jeg hadde i min pytt i panne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...