Gå til innhold

Komplett.no - Landets dårligste returavdeling?


Anbefalte innlegg

Komplett.no synker for hver dag i rang hos meg i takt med at andre nettbutiker stiger! Komplett har blitt for stor og har ikke lenger så stort behov for godt renome som de mindre og mer sårbare webshoppene har...

 

Dette stopper meg allikevel ikke i å bestille hos Komplett dersom jeg ser at de er billigst på det jeg skal ha tak i, i prisguiden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

han brukte ikke orginla embalajse visst han ikke pakket den i en antistatisk pose.

 

 

Har full forståelse for komplet.no sin reaksjon på denne saken, der varen ikke var pakket inn på rett måte.

 

Og angående merking av krav om innpakking i antistatisk pose, det står tydelig merket på RMA mailen du får i fra komplett.

 

P-in-P: hadde du fått med deg alt i tråden så hadde du skjønt det at trådstarte ikke har pakket inn varene skikkelig, ikke i antistatisk pose, hoe som gjør at all garanti bortfaller.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Begynner å bli smålei alle disse "komplett suger" trådene - spesielt når komplett ikke har feil i de aller fleste - og i tillegg strekker seg langt og lenger enn langt forbi det de burde gjøre i slike tilfeller...

 

Men det er kanskje derfor folk poster slike innlegg? I håp om at Komplett skal strekke seg litt lenger for å unngå dårlig publisitet, selv om det egentlig er folks egen feil...

 

Virker i allefall mer og mer som om dette har blitt en plass man kan si "Jeg har gjort en stor feil, men nå klager jeg på Komplett og satser på at de hjelper meg for det"!

 

I morges var det 3 tråder blandt de 13 "aktive tråder fra forumet" som omhandlet hvor dårlig komplett var...

Lenke til kommentar

Jeg også er påtakelig lei av slike "suger"- poster. Har du blitt tatt med buksa nede slik som i den posten her, er det ikke noe tvil i mine øyne om hvem som "suger".

 

Sånn pissprat om at den og den bedriften er blitt "for store" - og at dem ikke er slik at dem pisser dere oppover ryggen bare for at vedkommende skal få rett i sytinga si.

 

Jeg håper at noen av de som prater slik her, en gang får oppleve å få jobbe i et slikt "stort" firma. Kommer dere til å tenke slik da også mon tro.........? NEPPE!

I såfall burde man ikke ha jobbet der/søkt jobb der i det hele tatt.

 

Eksempelvis Microsoft - hvem har vel ikke fått mer syting/svartmal- poster enn de her på forumet.

Gadd vite hvor mange på forumet her som hadde takket nei til å jobbe i Microsoft hvis dem hadde fått muligheten? - ikke en kjeft, spør du meg......

Lenke til kommentar

Handler stort sett andre steder, og har bare handlet med Komplett en gang, så jeg kan ikke regnes som "Komplett-fanboy", men her er det vel ikke mye tvil om hvem som har bærsja på leggen... :roll:

Skjønner faktisk ikke at Komplett gidder å vurdere det om igjen en gang!

 

Til slutt, og dette er faktisk IKKE vondt ment:

Hvis du ikke vet at hovedkort og harddisker MÅ pakkes i antistatiske poser(og i hvertfall ikke bobleplast),

bør du kanskje vurdere å holde deg unna datakomponenter... :whistle:

Lenke til kommentar

Henger meg på bølgen her av de som er rett og slett lei av denne webshoppen suger fordi jeg ikke får viljen min tråder, det er jo veldig tydelig hvem som har drittet seg ut og jeg synnes ikke Komplett burde revurdere i det hele tatt.

 

Komplett har min fulle støtte for den første avgjørelsen de tok, har man ikke vett nok til å lvite hvordan pc komponenter bør behandles så burde man la være i det hele tatt å bygge pc og la noen datakyndige gjøre jobben. Et minimumskrav når man returnerer varer er å lese kundesidene og pakke forsvarlig, har man ikke antistatisk pose så har man heller ingen unskyldning

MANGLER DU ANTISTATISK EMBALLASJE, GI BESKJED OM DETTE NÅR DU SØKER RETUR SÅ SENDER VI DEG DET KOSTNADSFRITT.
Lenke til kommentar

Lurer på en ting: Dere snakker om en retursak, men er ikke dette en garantisak. Hvis komplett ikke kan bevise at det er statisk elektrisitet som har skadet komponentene har de ikke store saken. Bevisbyrden er nemlig selgers ansvar, så komplett må bevise at hovedkortet/harddisker ble skadet pga statisk elektrisitet.

Komplett må også huske på at kunde hadde problemer med komponentene og sendte inn de delene komplett ville ha.

 

Hva er årsaken til at harddisk eller hovedkort ikke virket før det ble pakket og sendt inn, det er et spørsmål ingen har tatt opp her!

 

Jeg ser at komplett har tatt bilder av innkommende deler, det er bra. Men har komplett brydd seg om å finne ut feilen? Det har ikke jeg store troa på, det er nok lett å avvise "feilinnpakkede" deler/utstyr så 3 dagers fristen kan holdes. Arrogant spør du meg!

Lenke til kommentar

Det var nok en tabbe av trådstarter å ikke pakke komponentene som foreskrevet, men den største tabben var nok å starte denne tråden.

 

Usaklig drittslenging til mennesker som faktisk lever av dette avstedkommer ingen nytte. Oppfordrer trådstarter til å legge seg flat, be Komplett om unnskyldning samt å begjære tråden stengt - for å avslutte dette sørgelige kapittelet.

 

Etter å ha fulgt denne tråden priser jeg meg - nok en gang - lykkelig for at jeg ikke driver webshop eller selger komponenter.

Lenke til kommentar
Det var nok en tabbe av trådstarter å ikke pakke komponentene som foreskrevet, men den største tabben var nok å starte denne tråden.

 

Usaklig drittslenging til mennesker som faktisk lever av dette avstedkommer ingen nytte. Oppfordrer trådstarter til å legge seg flat, be Komplett om unnskyldning samt å begjære tråden stengt - for å avslutte dette sørgelige kapittelet.

 

Etter å ha fulgt denne tråden priser jeg meg - nok en gang - lykkelig for at jeg ikke driver webshop eller selger komponenter.

Han som startet denne tråden vil jo fortelle oss sin mening, så hvis du mener at han skal be noen om unnskyldning så vet jeg ikke hvem.

 

Du kan jo håpe på et komuniststyrt forum der bare de godkjente sakene taes opp, godt vi er oppfostret i et fritt Norge.

 

Jeg kan ikke se at komplett engang har vudert om noe kan ha vært galt før han pakket inn og sendte kompunentene, bare avviste det pga feilinnpakking.

 

Kan komplett legge fram en rapport om noe er galt med komponentene?? Først da kan kunde henvende seg til tredjepart for å få en utenforstående årsaksrapport om hva som har forårsaket feilene på delene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw

Jeg synes det begynner å bli VEL MANGE "komplett suger" tråder av folk som har hatt en liten runde der ting ikke gikk heeeelt som planlagt etter første eller andre forsøk. Vi lever jo ikke i kardemommeby heller....

 

Synes man kanskje burde revurdere forumet for webshopdiskusjoner noe, da jeg har en liten anelse om at det blir "misbrukt" på den måten at folk ofte klager unødvendig før alle midler er utprøvd. Hvis man derimot f.eks. ikke mottar den varen man bestiller, men likevell får faktura osv. mener jeg er en god grunn til å legge inn en dårlig erfaring på en webshop.

Er omtrent mitt synspunkt også..

 

Brukere på forumet her bruker større og større ord for å få oppmerksomhet på sine emner, og når det bare er å stå på gassen (whine, gnåle som mest) så er det vel en og annen som kanskje synes være enige i trådstarterens mening (muligens utbrodere litt på sine saker for å få enda større gjennomslagskraft) .. Selv om sakens kjerne muligens står på noe så banalt som leveringstid eller om egen feilhåndtering av produktet..

 

At en butikk sier at varen var "utilstrekkelig godt beskyttet/pakket", betyr ikke at dette er en tilfeldig valgt metode å returnere kundens produkt på. Dette er som oftest tilfellet, at varen ble sendt i en fillepose fra mega med isopor og ull som "støtabsorbsjon" .. Statisk elektrisitet gjør kort prosess på varer som er sensitive for dette (Les. HOVEDKORT, DATA-UTSTYR) Og fortjener da etter veldig liten konsiderasjon, WARRANTY VOID.

 

Granted, folk har lov til å uttrykke sine meninger, men når det ikke er saklige grunner framstillt så synes jeg det emnet ikke fortjener andre svar enn "Hysj med deg", eller en fin reply fra en mod.

 

-Sett en øvre aldersgrense på folk som bestiller varer fra en butikk via nettet..

Klagene forbruker rådet får inn etter det blir nok å minke kraftig.

 

-Sett opp aldersgrense på forumene, også :)

Mindreårige er tydligvis blitt mer og mer kravstore, og mindre resurss sterke til å takle noe så enkelt som å ytre sine "erfaringer" på en ikke jeg-er-fornærmet måte, selv på et fora..

 

Dette svaret er ikke ment som et angrep på trådstarter :p Det passet bare veldig med hannes gitte hendelse.

Lenke til kommentar
Det var nok en tabbe av trådstarter å ikke pakke komponentene som foreskrevet, men den største tabben var nok å starte denne tråden.

 

Usaklig drittslenging til mennesker som faktisk lever av dette avstedkommer ingen nytte. Oppfordrer trådstarter til å legge seg flat, be Komplett om unnskyldning samt å begjære tråden stengt - for å avslutte dette sørgelige kapittelet.

 

Etter å ha fulgt denne tråden priser jeg meg - nok en gang -  lykkelig for at jeg ikke driver webshop eller selger komponenter.

Han som startet denne tråden vil jo fortelle oss sin mening, så hvis du mener at han skal be noen om unnskyldning så vet jeg ikke hvem.

 

Kan ikke tro du har lest det første innlegget skikkelig når du skriver dette. Hvis du tar en titt ser du at det inneholder langt mer enn bare "meninger", det er påstander og negativitet så det holder. I tillegg skriver han at han har pakket inn etter Komplett sin oppskrift, noe som ettertrykkelig blir motbevist senere i tråden.

 

Videre svarer han "ja" på direkte spørsmål om han hadde pakket i antistatiske poser, og ombestemmer seg på dette punktet etter at det kommer på plass noen bilder av innpakningen.

 

Dette kan vanskelig oppfattes som annet enn surmuling eller forsøk på å sverte Komplett, og når trådstarter blir drevet tilbake fra skanse til skanse i sine påstander er jeg ganske imponert over at Komplett faktisk vil se på denne saken en gang til. Hvis du mener at trådstarters opptreden er akseptabel så langt får du stå inne for det. Jeg tillater meg å være uenig i så fall.

Du kan jo håpe på et komuniststyrt forum der bare de godkjente sakene taes opp, godt vi er oppfostret i et fritt Norge.

Som du ser av mitt innlegg har jeg ikke tatt opp måten forumet styres på og jeg undres på hvor du fikk den ideen fra.

 

Når jeg anbefaler trådstarter å legge seg flat her og begjære tråden stengt - er det bare for at det vil avslutte flamingen han unektelig vil utsettes for videre. Det er ikke hyggelig for trådstarter, og neppe særlig konstruktivt for et forum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw
Når jeg anbefaler trådstarter å legge seg flat her og begjære tråden stengt - er det bare for at det vil avslutte flamingen han unektelig vil utsettes for videre.

Muffinman for President :w00t:

Lenke til kommentar
Kan ikke tro du har lest det første innlegget skikkelig når du skriver dette. Hvis du tar en titt ser du at det inneholder langt mer enn bare "meninger", det er påstander og negativitet så det holder. I tillegg skriver han at han har pakket inn etter Komplett sin oppskrift, noe som ettertrykkelig blir motbevist senere i tråden.

 

Enig i at det er noe som ikke verken burde stå der pga at det er usakelig. Men det kan være skkkelig kjipt å slåss mot arrogante "Goliat" han sier at han hadde problem med noe han kjøpte, har noen fokusert på hva som var gale??? Nei kun innpakking/misnøye har kommet fram

 

Du kan jo håpe på et komuniststyrt forum der bare de godkjente sakene taes opp, godt vi er oppfostret i et fritt Norge.
Som du ser av mitt innlegg har jeg ikke tatt opp måten forumet styres på og jeg undres på hvor du fikk den ideen fra.

 

Ser på det som du hadde ønsker om å ha et komunistisk måte å sile kommentarer du ikke liker, noe som vi før kalte komunisme. Det har ikke noe med moderatorene å gjøre da jeg ikke har hatt den følelsen av dem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...