Gå til innhold

Her kan dere krangle om Rock, Trance, Pop osv


Petitzo

Anbefalte innlegg

Hør litt på noen av de her :)

 

[*]Annihilator

[*]Arch Enemy

[*]Borknagar

[*]Children of Bodom

[*]Dark Tranquility

[*]Dreamtheater

[*]Eternal Tears of Sorrow

[*]In Flames

[*]Kalmah

[*]Megadeth

[*]Metallica

[*]Nightwish

[*]Norther

[*]Skyfire

[*]Opeth

[*]Pagans Mind

[*]Pink Floyd

[*]Soilwork

[*]Stratovarius

[*]Symphony X

[*]Testament

[*]Throne of Chaos

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-06-19 22:07, Eskil87 skrev:

Metallica, In Flames, Dream Theater, Pink Floyd er bra musikk syns jeg.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Enig i de to første, men Dream Theater er noe dritt høres ut som gammel nintendo musikk som er rocka litt. Ellers synes jeg Dimmu Borgir, Nightwish, Within Temtation er bra musikk.

264269[/snapback]

 

Liker ikke Dream Theater men du mobber ikke nintendomusikk! Nintendomusikk er genialt!

Lenke til kommentar

Fin tråd...

Jeg skjønner ikke at folk ikke blir lei av musikk som er 100% bygd på klisjeer. Det finnes unntak i (nesten) alle sjangre, men generelt vil jeg si at Techno, Trance, House og all den skiten der er som et eneste langt GJEEEEESP. Oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha oncha osv. Boooring.

Når vi er innom klisjeer, så er jo RnB også ganske lite variert, og for ikke snakke om danseband, som drøvtygger gamle elvisgroover men minimal innlevelse over sine tre grep (og hva i %&¤ skal Ole Ivars med 6-strengs bass??)

 

Variert, dynamisk og kreativ musikk ligger mitt hjerte nærmere, og så lenge det er interessant/tøft/fint alt ettersom, gir jeg beng i hvilken sjanger det presenteres innen.

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-06-19 22:07, Eskil87 skrev:

Metallica, In Flames, Dream Theater, Pink Floyd er bra musikk syns jeg.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Enig i de to første, men Dream Theater er noe dritt høres ut som gammel nintendo musikk som er rocka litt. Ellers synes jeg Dimmu Borgir, Nightwish, Within Temtation er bra musikk.

264269[/snapback]

 

Liker ikke Dream Theater men du mobber ikke nintendomusikk! Nintendomusikk er genialt!

5354115[/snapback]

 

 

Enig! Nintendo har jo legendarisk musikk! Dream Theater var bedre før. Synes platene etter Metropolis pt. 2 (som jeg likte veldig godt) har dabbet gradvis av.

Lenke til kommentar

Jeg hater ikke en spes. sjanger, men alt som består av hovedsaklig "instrumentalrunking" og brøling inn i en mic er jeg ingen fan av, heller ikke tecno/dance/trance osv. (bortsett fra paa fest så klart).

Det som duger for meg er f.eks. Foo Fighters, Kent, BigBang, Gåte, Soundgarden, Audioslave, Pearl Jam, John Legend +++ dette er virkelig "deilig" musikk får ørene! :love:

Endret av maxM
Lenke til kommentar

Hører for det meste på metal, hører på alt fra rock til melodic black metal egentlig. Trance er noe drit, trance er noe alle kan lage bare de bruker x antall timer på det så blir det bra. Her er lista over det jeg hører mest på :p :

- Children of Bodom

- Metallica

- Iron Maiden

- Norther

- Sonata Artica

- Nightwish

- AC/DC

- TNT

 

Edit:

JEG HATER METAL!

 

****S STYGGE HOMOBALLER I BUKSER SÅ STRAMME AT DERE BLIR STERILE!!

 

ER **** KANSKJE IKKE SÅ RART SIDEN DERE ER HJERNEDØD AV HEADBANGINGA!

ARTISTENE SER UT SOM NOEN UTPULTE HORER SOM IKKE HAR SKIFTA KLÆR SIDEN 1981!

 

HØRER DU PÅ METAL, DVS GRUPPER SOM HELLOWEEN, IRON MAIDEN, OSV ER DU BARE RÆVPULT!

263455[/snapback]

Prøv og argumenter litt bedre da, blir nok warn p.g.a. av det du skrev der :whistle:

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
19/06-2002[/b] : 20:19]JEG HATER METAL!

 

****S STYGGE HOMOBALLER I BUKSER SÅ STRAMME AT DERE BLIR STERILE!!

 

ER **** KANSKJE IKKE SÅ RART SIDEN DERE ER HJERNEDØD AV HEADBANGINGA!

ARTISTENE SER UT SOM NOEN UTPULTE HORER SOM IKKE HAR SKIFTA KLÆR SIDEN 1981!

 

HØRER DU PÅ METAL, DVS GRUPPER SOM HELLOWEEN, IRON MAIDEN, OSV ER DU BARE RÆVPULT!

263455[/snapback]

Prøv og argumenter litt bedre da, blir nok warn p.g.a. av det du skrev der :whistle:

5367989[/snapback]

 

Kan jeg ikke tenke meg det blir.. med mindre de går og straffer folk som skrev noe for 3,5 år siden..

Lenke til kommentar
19/06-2002[/b] : 20:19]JEG HATER METAL!

 

****S STYGGE HOMOBALLER I BUKSER SÅ STRAMME AT DERE BLIR STERILE!!

 

ER **** KANSKJE IKKE SÅ RART SIDEN DERE ER HJERNEDØD AV HEADBANGINGA!

ARTISTENE SER UT SOM NOEN UTPULTE HORER SOM IKKE HAR SKIFTA KLÆR SIDEN 1981!

 

HØRER DU PÅ METAL, DVS GRUPPER SOM HELLOWEEN, IRON MAIDEN, OSV ER DU BARE RÆVPULT!

263455[/snapback]

Prøv og argumenter litt bedre da, blir nok warn p.g.a. av det du skrev der :whistle:

5367989[/snapback]

 

Kan jeg ikke tenke meg det blir.. med mindre de går og straffer folk som skrev noe for 3,5 år siden..

5368885[/snapback]

Oi, trodde det var en ny tråd

:blush::blush:

Lenke til kommentar

Ingenting som å fortsette eldgamle tråder ^^

 

 

Jeg hører vel på det meste, men kan bli spart for listepop, eurotrance, det meste av det som surrer og går på nrk mpetre, nrg, radio1 osv, samt the spawn of Satan, Britney Spears.

Der har du OND musikk :|

Vel, dårlig i alle fall ^^

 

 

Favorittene er vel Pink Floyd, The Beatles, deLillos, Kent, Klovner i Kamp, Numskull, Nightwish, Lillebjørn Nilsen, Øystein Sunde, Dire Straits, Faithless, DJ Tiësto, Rammstein, DumDum Boys, Alf Prøysen, Metallica...

(ingen spesiell rangering bortsett fra at Pink Floyd og The Beatles er all time-favourites)

 

 

Men jeg kan glatt høre på "Bratz - So Good" også.

Siden den og "Dreamgate - Now We Are Free" er stayerlåter på hjernen min...

Selv om jeg misliker begge ^^

 

 

Hører også en del på psykedelisk rock, acid rock, noe goa og rave-musikk (ikke mye), diverse jazz, blues, en del klassisk, goth glam, opera og div. annet.

Folk mener jeg har en ødelagt musikksmak og skjems over musikken jeg hører på.

Jeg skjems over folk og gir faen ^^

 

edit: glemte Metallica (ikke spør, jeg er trett)

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg blir for imponert når lillebror(16) nesten lager helt like trance/dance/house(eller hva bopp di dutt sjangerne heter) sanger på en AMD XP 1800 som det som selges i butikken. Er for heavy, men klarer å høre på vanlig rock. Pop med Briney ol blir for søtt....

 

Imponert over at denne tråden har holdt siden 2002

Lenke til kommentar

Ingen sjangre jeg hater, men vokal-trance og instrumentrunking i 10min per sang (*host* Dream Theater *host*) er bare uuuuuutrolig kjipt å høre på. Sistnevnte er ok som bakgrunnsmusikk men ikke no mer. Jo også hater man nyere fast-paced rock ala The Hives... utrolig annyoing musikk og lite variasjon. Nah.. hail the old generation

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Oh! Kan jeg skrive hva jeg vil? Om musikk jeg ikke liker?

 

Vel.

 

Trance. Gud bedre for noe dritt. Å jada, det er forskjell på techno/trance/dance. Jeg gir meg faen. Det høres like jævlig ut i mine ører.

 

Hva er vitsen med og lage noe så monotont og jævlig? Og remixe gamle klassikere?

 

Groove Coverage er synder nummer 1 her. HVA er vitsen med og remixe Poison? HVORFOR? De tok en genial klassiker, og gjorde den om til noe som 13 år gamle jenter kunne danse til når de var på den lokale ungdomsklubben!

 

Nei fy faen. Jeg takler det ikke. Dance er vel den "sjangeren" jeg hater mest, grunnet alle de fordømte remixene. Dessverre så har jeg venner som liker slik musikk. Å når de skal vise meg den nyeste remixen til Dj xxx, får jeg lyst til å spy.

 

Nei faen heller, dere som hører på den dritten. Finn fram en In Flames cd eller noe.

 

:dribble:

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg blir for imponert når lillebror(16) nesten lager helt like trance/dance/house(eller hva bopp di dutt sjangerne heter) sanger på en AMD XP 1800 som det som selges i butikken. Er for heavy, men klarer å høre på vanlig rock. Pop med Briney ol blir for søtt....

 

Imponert over at denne tråden har holdt siden 2002

5392324[/snapback]

 

Du kan ikke sende et par av sangene din bror har laget da, så skal vi se om han er fantastisk flink, eller om det er du som er totalt blottet for all musikalitet. :p

 

Jeg hat gitt helt opp å krangle om musikk. Som regel hakker folk på elektronisk musikk, men har ikke peiling på hva det innebærer å lage noe slikt. Det eneste jeg vil hakke på her, er folk som ikke aner hva de snakker om, og folk som ikke gidder å åpne øynene (i dette tilfellet, ørene) for nye ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...