Gå til innhold

Beste skjermkort til ca 3200kr +-


Antihero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her stiller vel Club3D 6800GT veldig sterkt. Koster 3200 Kr. Det yter også generelt bedre enn X800 PRO. Dersom du er ute etter ett PCI-E Skjermkort er X800 XL et meget sterkt alternativ. Litt billigere enn 6800Gt, og litt svakere.

Tror jeg ville styrt unna X800 PRO. 6800GT er et bedre kjøp

Lenke til kommentar

Spørs vel litt på hvilken slot du bruker - AGP eller PCI-E.

 

AGP slot vil jeg anbefale 6800 GT til ca 3000 hos mpx

 

PCI-E er vel ATI X800XL et bra valg...??

 

Eller ??

 

Ellers vil du vel, med et slikt spørsmål få flust opp av svar som sier enten ATI eller NVIDIA kort. Min mening er at når det gjelder high-end kort så er det fint lite forskjell i daglig bruk. Jeg vil like å møte den som kan si hvilket skjermkort som står i min maskin bare ved å se på skjermen min f.eks. når jeg spiller HL2. Det ene kortet er vel ca like bra som det andre IMO.

 

Det er klart, er du ivrig på overklokking og vil ha det raskeste og beste bare for å skryte av 3dmark-score har vel merket en del å si... men da er det mye annet som spiller inn også.

 

Jeg har selv 6800GT og er storfornøyd. Kjører lekende lett alle spill jeg til nå har prøvd, med høy oppløsning og mye detaljer - og til 3000 kr. synes jeg det er et godt kjøp.

 

Edit: for seint... :roll:

Endret av c-man
Lenke til kommentar
Dette bør være en bra konkurrent til prisen om beste kort til den prisen:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38704

 

Dessverre er det ikke på lager for øyeblikket..

Helt klart det beste valget for AGP til den prisen men hvis du har PCI-e er X800XL helt klart det beste valget, koster ca 2800kr og yter faktisk bedre enn GT på flere områder og visa versa. Men det er billigere!

Lenke til kommentar
Her stiller vel Club3D 6800GT veldig sterkt. Koster 3200 Kr. Det yter også generelt bedre enn X800 PRO.

Ytelsesmessig er dette helt korrekt, men bare når en snakker om AGP.

Dersom du er ute etter ett PCI-E Skjermkort er X800 XL et meget sterkt alternativ. Litt billigere enn 6800Gt, og litt svakere.

Jeg vil heller si at de yter likt, og jeg vil ikke kalle 1000 kroner i forskjell for litt billigere ...

Tror jeg ville styrt unna X800 PRO.

Ja, og dette er uavhengig av plattform (AGP eller PCIe og det er non-VIVO-utgaven jeg snakker om).

 

Sapphire Radeon X800XL til kr. 2866 (på lager)!

 

Antihero, jeg vil anbefale deg å lese:

Kjøpeguide: High-End (fra 6600GT / X800SE)

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Ellers vil du vel, med et slikt spørsmål få flust opp av svar som sier enten ATI eller NVIDIA kort. Min mening er at når det gjelder high-end kort så er det fint lite forskjell i daglig bruk. Jeg vil like å møte den som kan si hvilket skjermkort som står i min maskin bare ved å se på skjermen min f.eks. når jeg spiller HL2. Det ene kortet er vel ca like bra som det andre IMO.

Hadde du satt oppløsning til 2048x1536 og fått på antialiasing kunne jeg ha sagt omtrent hvilket skjermkort du har. For noen er dette daglig bruk, og jeg syntes ATI for øyeblikket er veldig langt forran nVidia i ytelse.

Lenke til kommentar
Hadde du satt oppløsning til 2048x1536 og fått på antialiasing kunne jeg ha sagt omtrent hvilket skjermkort du har. For noen er dette daglig bruk, og jeg syntes ATI for øyeblikket er veldig langt forran nVidia i ytelse.

Det du snakker om der fungerer veldig fint med to GeForce 6800GT PCIe i SLI.... Bare 6800Ultra over... Ingen ved siden... :yes:

 

ATi er ikke langt forran nVidia spør du meg... De er omtrent like langt når du summerer sammen alt og ser bort ifra SLi

Lenke til kommentar
Ellers vil du vel, med et slikt spørsmål få flust opp av svar som sier enten ATI eller NVIDIA kort. Min mening er at når det gjelder high-end kort så er det fint lite forskjell i daglig bruk. Jeg vil like å møte den som kan si hvilket skjermkort som står i min maskin bare ved å se på skjermen min f.eks. når jeg spiller HL2. Det ene kortet er vel ca like bra som det andre IMO.

jeg syntes ATI for øyeblikket er veldig langt forran nVidia i ytelse.

Ikke i Doom 3:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2..._charts-06.html

Hva med Far cry:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2..._charts-07.html

Half-life2 er det eneste hvor ATI har mer fart så det så...

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2..._charts-09.html

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
jeg syntes ATI for øyeblikket er veldig langt forran nVidia i ytelse.

Du skal ikke forlese deg på syntetiske tester.. ati generelt har absolutt ikke noe fordel fremfor nvidia. Det er likevel sant at ati for tiden har et toppkort som slår nvidia sitt toppkort. Ellers vil jeg påstå at nvidia har meget sterke kort og kanskje spesielt i mellom og nesten toppklassen.

Lenke til kommentar
Ellers vil du vel, med et slikt spørsmål få flust opp av svar som sier enten ATI eller NVIDIA kort. Min mening er at når det gjelder high-end kort så er det fint lite forskjell i daglig bruk. Jeg vil like å møte den som kan si hvilket skjermkort som står i min maskin bare ved å se på skjermen min f.eks. når jeg spiller HL2. Det ene kortet er vel ca like bra som det andre IMO.

Hadde du satt oppløsning til 2048x1536 og fått på antialiasing kunne jeg ha sagt omtrent hvilket skjermkort du har. For noen er dette daglig bruk, og jeg syntes ATI for øyeblikket er veldig langt forran nVidia i ytelse.

Uff, uff.... Nå til dags er det jo ett fett om du kjøper ATI eller NVIDIA, ytelsesmessig er det jo så og si helt likt. Å si at ATI ligger langt foran er jo helt høl i holdet!

 

PS. For å sette ting litt på spissen, kan du jo fortelle meg hvilket ATI kort du kan handle per dags dato som slår 2 stk. GeForce 6800 Ultra i SLI? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...