Gå til innhold

Registrering når retail kommer ut..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den økonomiske gevinsten for Blizzard må da være formidabel?

 

Dette spillet kommer til å koste oppimot 2000,- for første året man spiller det, sett at man holder på konstant i 12 måneder.

 

Lurer på hvor mye det koster å drive datasentrene oppimot inntekten. Skulle oxo vært spennende å måle hvor mye båndbredde spillet bruker...

 

Mvh,

. K

Lenke til kommentar
2000,- ?? 100*11 er vel nærmere 1100,-?

Og hvis du legger til retail så blir det vel ca. 1500 kr første året.

Jeg mente spillet lå på ca. 120,- NOK i månedsavgift? Mulig jeg har lest feil, beklager. hvis ikke blir det:

 

Avgift: 120 * 11 = 1320,- NOK

Klient: 499,- NOK

Totalt: 1819,- NOK

 

og det kaller jeg oppimot 2000,- kr. (= (og jeg hadde helt glemt rabattene)

 

Poenget var heller ikke på noen måte å si at det var dyrt , men heller at Blizzard må gjøre økonomisk godt på dette, i allefall sammenlignet med andre spill (=

 

Mvh,

. K

Lenke til kommentar
Payment is accepted in Euros and English pounds and include the following methods:

Major credit cards: Visa (including Electron), MasterCard, American Express.

Local cards: Carte Bleue (France), Switch, Solo, Delta (United Kingdom).

Electronic Direct Debit: ELV(Germany).

Pre-paid game cards: will be available a few weeks after launch, in retail outlets where World of Warcraft is sold.

(All prices quoted included VAT).

 

Kan aldri se for meg at man _MÅ_ skrive inn betalingsinformasjon med en gang man registrerer kontoen sin. Da vil jo alle de som har planer om å bruke gamecards måtte vente "a few weeks" før de kan spille.

Lenke til kommentar
1 månde koster ca 107 kr vet jeg værtfall

Også har jeg funnet ut at vi kan betale med Visa Electron altså det er det bankortet man kan få før man fyller 18, altså man kan få det når man er 13, så det er jo veldig positivt for det som er under 18 og ikke har kreditkort :D

Bare en liten avsporing, men det virker som en utbredt misforståelse om at man ikke kan ha vanlig VISA før man fyller 18. Dette er feil, i og med at man kun trenger en underskrift fra foreldrene for å få fullverdig VISA, og ikke noe slik Electron-dritt.

Lenke til kommentar
1 månde koster ca 107 kr vet jeg værtfall

Også har jeg funnet ut at vi kan betale med Visa Electron altså det er det bankortet man kan få før man fyller 18, altså man kan få det når man er 13, så det er jo veldig positivt for det som er under 18 og ikke har kreditkort :D

Bare en liten avsporing, men det virker som en utbredt misforståelse om at man ikke kan ha vanlig VISA før man fyller 18. Dette er feil, i og med at man kun trenger en underskrift fra foreldrene for å få fullverdig VISA, og ikke noe slik Electron-dritt.

Er ikke helt sikker på om jeg forsto hva du mente.

Men jeg har værtfall et Visa Electron kort fra DNB, fikk det når jeg fylte 13 tror jeg det var, og de blizzard har valgt som payment service støtter for betaling med Visa Electron.

Og det er jo bra for oss som ikke har et kredittkort eller det Visa kortet du snakker om.

 

Payment is accepted in Euros and English pounds and include the following methods:

Major credit cards: Visa (including Electron), MasterCard, American Express.

Local cards: Carte Bleue (France), Switch, Solo, Delta (United Kingdom).

Electronic Direct Debit: ELV(Germany).

Pre-paid game cards: will be available a few weeks after launch, in retail outlets where World of Warcraft is sold.

(All prices quoted included VAT)

Lenke til kommentar
1 månde koster ca 107 kr vet jeg værtfall

Også har jeg funnet ut at vi kan betale med Visa Electron altså det er det bankortet man kan få før man fyller 18, altså man kan få det når man er 13, så det er jo veldig positivt for det som er under 18 og ikke har kreditkort :D

Ut fra denne siden ser det ut til at prisen pr. enkelt mnd blir ca. 155 NOK, pr. 3. mnd blir ca. 145 NOK og pr. 6 mnd blir ca. 135 NOK. Ble dyrere enn jeg hadde forventet... :cry:

Lenke til kommentar
1 månde koster ca 107 kr vet jeg værtfall

Også har jeg funnet ut at vi kan betale med Visa Electron altså det er det bankortet man kan få før man fyller 18, altså man kan få det når man er 13, så det er jo veldig positivt for det som er under 18 og ikke har kreditkort :D

Ut fra denne siden ser det ut til at prisen pr. enkelt mnd blir ca. 155 NOK, pr. 3. mnd blir ca. 145 NOK og pr. 6 mnd blir ca. 135 NOK. Ble dyrere enn jeg hadde forventet... :cry:

Hæ?

 

Stikk en tur på xe.com.

 

3 mnd om gangen koster 100kr og 50 øre i mnd. 1 og 1 koster 109.Kursen: 1 EUR = 8.38567 NOK

 

Edit: du har regnet i pund. Prisene er oppgitt i euro, €. Prisene i pund, £, står i parantes.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...