Gå til innhold

LOST Sesong 1 *ekstreme spoilers*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan vel ikke akkurat dra det konseptet ut over altfor mange sesonger. Det er bekreftet at det kommer en sesong 2. Tror maks de strekker seg til 3. Er vanskelig å holde spenningen og interessen oppe over lang tid, med mindre det er maaange fler problemer/situasjoner som oppstår.

Lenke til kommentar

En av tingene som gikk opp for meg da jeg så ep. 18 var hvorfor Hurley var på TV'n til han koreanske fyren som koreaneren på øye ble sendt for å banke opp. Der satt datra og så på TV, og i et kjapt øyeblikk fikk man se Hurley.

 

Dette la jeg også merke til.... Merkelig :hmm:

Lenke til kommentar

Med merkelig antar jeg du mener de litt suicidale tendensene (løpe over en hengebro, og slenge seg unna fellene, osv. Jeg tror dette er fordi han begynner å skjønne at etter han brukte tallene vil ikke han bli rammet av uhell, derimot vil de rundt ham bli det. Derfor ber han *glemte navnet på legen nå* og sayid om å bli på andre siden av broen og vente til HAN er tilbake. Legg også merke til at han IKKE vil ha med charlie eller noen andre når han reiser ut i skogen (hente vann scenen).

Han har skjønt at han må prate med den franske dama fordi hun har vært i samme tilfelle som han, derfor er det viktig for ham å finne henne.

 

Btw, slutten var skikkelig skummel, da de zoomet inn på nummeret på døren.

 

Her er mine enkel, kjappe ideer om hva som er under (helt idiotiske egentlig, men vi får se)

 

1: En ufo. Hvem kan vel motstå denne teorien? Forhåpentligvis kan de bak Lost gjøre det, viss ikke blir jeg skuffet :no:

 

2: Et skip/romskip/framkomstmiddel fra en annen tid. Denne er jo og godt brukt (the sphere), men er i det minste bedre enn en ufo

 

3: En ubåt fra WW2. Vet ikke hvorfor, men det er en følelse jeg har. Kanskje fordi det også er snakk om kommunikasjonstårnet på "the black rock".

 

Må bare si at jeg var en av de som ikke gadd å se serien, men etter et par intense filmkvelder med en kompis denne helgen (18 episoder nå) er jeg absolutt overbevist.

Lenke til kommentar

SPOILER:

 

Det er ingen monster men bare noe de forestiller seg. Men så lurer jeg på en ting åssen kan en hel gjeng på 48 pasasjerer tenke på en og samme ting altså frykte det store monstret

 

SPOILER

 

EDIT Synes at de drar ut dette konseptet alfor langt ut. :thumbdown: Noen av de siste episodene har jo faen meg ikke sammenheng med hverandre i det hele tatt. Den luken som Lock finner gjør de jo ingenting med i sånn 4-5 episoder jo. De nevner den ikke engang. Helt i ep 18 så viser de den helt på slutten med det ulykketallet.

 

Og hva med faren til Jack da, han er jo tilsynelatende død men kun Jack ser han og kisten er jo tom (vet at han kunne falt ut av den men men) Åsså er det kun 4 epsioder før hele sesongen avsluttes så de burde fader meg finne på en bedre forklaring på de hendelsene som skjer i jungelen enn en magis øy my ass.

 

OFF Topic: 24 eier :w00t:

 

En ufo. Hvem kan vel motstå denne teorien? Forhåpentligvis kan de bak Lost gjøre det, viss ikke blir jeg skuffet

 

Kan hende vi er ikke de enseste som lever i dette universet men en magis øy som de sikter i hele serien. Come an de burde funnet på noe mye nedre.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
SPOILER:

 

Det er ingen monster men bare noe de forestiller seg. Men så lurer jeg på en ting åssen kan en hel gjeng på 48 pasasjerer tenke på en og samme ting altså frykte det store monstret

 

 

Hvor har du lest dette?

 

Den luken som Lock finner gjør de jo ingenting med i sånn 4-5 episoder jo. De nevner den ikke engang. Helt i ep 18 så viser de den helt på slutten med det ulykketallet.

Den blir jo nevnt, og 4-5 episoder er jo kun 8-10 dager på øyen. Det mystiske er jo hvorfor Locke og Boone holder det hemmelig

 

Åsså er det kun 4 epsioder før hele sesongen avsluttes så de burde fader meg finne på en bedre forklaring på de hendelsene som skjer i jungelen enn en magis øy my ass

Alt skal ha logiske forklaringer som kan forklares med fakta vistnok, ifølge skaperne.

 

BTW det er 6 episoder igjen, ikke 4. Det er estilt 24 eisoder, siste episode blir 90 min lang

Lenke til kommentar

Ja når det gjelder at det er 24 episoder i alt så spørs det om dette stemmer. Jeg ser ihvertfall kunn 20 episoder. Elle Lost episodene

 

Og når det gjelder ang det med at det er ingen monster, vel det er min konklusjon. Jeg har kommet til episode 18 og når de viste det såkalte "monstret" kunne jeg se (pga spilte den scenen drit mange ganger) at det var to trær som fikk liv i seg. Det vil si at det skulle være beina til monstret. At det er kunn en fantasi monster noe folk innbiler seg kan jeg godt ha rett pga Shanon søsteren til Boon blir drept av dette ponster men så viste det seg at Boon bare innbildte seg dette.

 

Ellers så sier du at produsentene lover at alt skal ha en naturlig forklaring. Vi får se hitill har vi blitt servert magiske tall som gir ulykke. En fyr som ser pysete ut (SEAN) men som utrolig nok har klart å dra med seg både en gravid kvinne og en annen fyr uten å anstrenge seg.

 

Og en ting til. Når hun dama ble kidnappet var det ingen som lette etter henne etter at Jack fikk bank av Sean. Og i ep 15 så kom hun bare tilbake. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ja når det gjelder at det er 24 episoder i alt så spørs det om dette stemmer. Jeg ser ihvertfall kunn 20 episoder. Elle Lost episodene

 

 

Se på Lost forsiden av TV Tome, det er bestilt ytterligere to episoder. De vil bli sendt i mai. Det kommer også en spesial episode som hovedsakelig er en oppsumeringsepisode.Sesongen vil bestå av 24 episoder.

 

 

Og når det gjelder ang det med at det er ingen monster, vel det er min konklusjon. Jeg har kommet til episode 18 og når de viste det såkalte "monstret" kunne jeg se (pga spilte den scenen drit mange ganger) at det var to trær som fikk liv i seg. Det vil si at det skulle være beina til monstret. At det er kunn en fantasi monster noe folk innbiler seg kan jeg godt ha rett pga Shanon søsteren til Boon blir drept av dette ponster men så viste det seg at Boon bare innbildte seg dette.

 

Da er det ingen spoiler, men en teori. Skaperne har sagt at monsteret vil være mindre spennendes enn det mange tror. At Boone innbilte seg det har med at Locke vistnok smørte inn hallusinasjons fremkallende salve på han (husker ikke helt)

 

Ellers så sier du at produsentene lover at alt skal ha en naturlig forklaring. Vi får se hitill har vi blitt servert magiske tall som gir ulykke.

Trenger ikke være magiske, vi får vente å se hva som kommer ut av det.

 

En fyr som ser pysete ut (SEAN) men som utrolig nok har klart å dra med seg både en gravid kvinne og en annen fyr uten å anstrenge seg.

Ethan du tenker på? Kan godt være han fikk hjelp, vi så aldri at han blærte de aleine.

 

Og en ting til. Når hun dama ble kidnappet var det ingen som lette etter henne etter at Jack fikk bank av Sean. Og i ep 15 så kom hun bare tilbake. :thumbdown:

Det reagerte jeg også på. Hvorfor ikke fortsette å leite? De mistet vel alle spor. At hun kom tilbake uten hukommelse vil nok ha stor betydning senere regner jeg med :thumbup:

Lenke til kommentar
Ethan du tenker på? Kan godt være han fikk hjelp, vi så aldri at han blærte de aleine.

 

Stemme, Ethan var det ja. :)

 

Er bare å vente på hva som skjer i neste episode bare synd at det tar så lang tid før neste episode begynner. Men hvis produsentene finner på en mungo løsning på hele mysteriet så skal jeg le. Pluss en ting jeg lurer på er åssen vet de at de er stranda på en øy. Er ikke akkurat at de har gått rundt hele øye for så innsett fakta at "ja vi har strandet på en øde øy". :whistle:

 

Personlig skal jeg le så høyt hvis det viser seg at det ikke er en øy de er på men at nærmeste landsby eller noe slikt er 10-20 km unna. :!: :!:

Lenke til kommentar

Boone ser det han ser inne i jungelen p.g.a. salven Locke smører på såret hans. Det forklarer Locke når Boone kommer forferdet tilbake til leiren etter å ha sett sin "døde" søster. Konklusjon: Salven Locke smører på Boone sitt sår fører til at han ser hallusinasjoner.

Lenke til kommentar

Spoiler:

 

 

Sesong 37

 

Jack dør, som den siste av de oprinnelige strandende folkene! De har nå klart å bygge seg opp en hel liten by, med rundt 500 innbyggere! Jack rakk å få to barn med Kate, og den elste, Jon, har tatt over farens plass som ''borgermester'' i byen

 

 

 

 

 

:p

 

 

Håper ikke Lost blir noe ala Matrix! Veldig spennende etter første film, for å så skuffe totalt med flere spørsmål enn svar...

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Boone ser det han ser inne i jungelen p.g.a. salven Locke smører på såret hans. Det forklarer Locke når Boone kommer forferdet tilbake til leiren etter å ha sett sin "døde" søster. Konklusjon: Salven Locke smører på Boone sitt sår fører til at han ser hallusinasjoner.

Viste et Lock smørte noe drit i skallen på Boon og at han fikk halunisasjoner men hva var visten med det? Fordi Boone ville sladre pga det lokket de fant i bakken eller var det en annen motiv (allâ vise til Boon at "jey denne øya er faen meg magisk" :p) . Og i episode 3 eller 4 så kom jo det "liksom monstret" mot Lock i fullfart for dereter å stoppe opp. Så for vi ikke vite mer. Grunnen til at jeg sier at det ikke er noen monster er pga vi ser jo ikke faneskapen i det hele tatt.

 

Men hvis det viser seg at hele øya er et slags vitenskapsprosjekt for å se åssen folk tar seg til rette uten teknologi og må så og si begynne fra steinalderen så blir dette rene skuffelsen. :thumbdown:

 

Synes også at når TV-Norge viser reklame av Lost så gjør de noe stort av det. Du får følelsen "må se denne episoden ja", mens den i virkeligheten er dritkjedelig. :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at Lock smurte den salven på såret til Boone var for at det ikke skulle bli infeksjoner i det. Det var i allefall det han sa når han smurte det på såret. Men om det er sant eller ikke er vanskelig å si, Lock er jo ikke helt til å stole på. Er noe mystisk med han.

 

Vel, hele poenget med en reklame er jo å gjøre folk interesserte i å se på nettopp den episoden/serien. Så da viser de noe som vekker folks interese. Uansett synes jeg i grunn alle episodene er spennende, i større eller mindre grad. Man kan ikke forvente action og dramatikk hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...