Gå til innhold

innreise til us


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990
Seixon: Spørsmålene du snakker om er ikke FØR man går ombord på flyet, men ved passkontrollen ved ankomsthallen i USA.

Eh, nei. Jeg snakket om spørsmåler ved et intervju før påstigning, og dette skjedde bare en av de 8 gangene siden 9/11.

Du blir alltid spurt et eller annet ved passkontrollen når du ankommer USA og ut av flyplassen.

 

Personlig ser jeg ikke det store poenger annet enn at det kan skape ubehag for enkelte personer som f.eks er dårlige i engelsk.

 

Er de bryske passkontrollørene virkelig i stand til å stoppe terrorister og andre farlige folk?

Hvis ikke det hadde vært et poeng med at de skulle gjøre det, hadde de ikke gjort det. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i Var innom usa i forbindelse med en mellomlanding på vei til canada(hvorfor er en lang historie).

det var meg, mamma, pappa, søster og bror. alle ble stilt personlige spørsmål som kunne leses av i passene våre. dette skjedde på schipol(amsterdam).

 

i usa er det sånn at alle må fylle ut en sånn grønn lapp om ditt og datt, før den stiftes til passet ditt. spurte noen folk som jobbet på schipol på veien hjem, og de sa det var USA som hadde "pålagt" dem å sjekke passasjerene FØR de gikk inn på flyet på vei til USA.

 

dette er for meg litt merkelig, men så blir vi da overfalt av kjøtthunder, gale tollere og store apparater som ka gjennomlye ABSOLUTT ALLT!!! og finne allt... :nei:

 

Edit: har visst ikke lest hele tråden. jeg og seixon snakker nok om det samme her.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Tror det var i Amsterdam jeg måtte i sånn intervju... Kan det være at det er en vanlig vei for ulovlige immigranter å komme inn i USA...

De spør deg om ting som står i passet ditt slik at de kan sjekke at det stemmer overens. Dette tar seg av dumme forfalskere, såkalte "casual" ulovlige immigranter.

 

Man må fylle ut et "Green Card" på vei til USA ja... Tror det er det det heter... :hm:

 

Ved bagasjeterminalen er det vanlig med slike hunder som kan lukte litt av hvert.

Lenke til kommentar
Tror det var i Amsterdam jeg måtte i sånn intervju... Kan det være at det er en vanlig vei for ulovlige immigranter å komme inn i USA...

Ved bagasjeterminalen er det vanlig med slike hunder som kan lukte litt av hvert.

:!: Ser ut som alle de som har hatt et lite "intervju" før ombordstigning reiste fra Amsterdam Schipol... Eneste stedet jeg også har opplevd det.... :p Mulig det er ekstra utstatt?

 

 

Man må fylle ut et "Green Card" på vei til USA ja... Tror det er det det heter... :hm:

Nei, green card er oppholdstillatelse, type mer en tre måneder. Du vil da i tillegg få et ID-kort. Ikke vanlig at så mange har det, men jeg har det, og kan da reise inn i USA som en amerikaner. Du må da fylle ut et forenklet skjema. Skjemaet andre reisende må fylle ut er ganske riktig grønt, men det kalles ikke green card..

 

Og som sagt, hvis du reiser over en grensestasjon så kan det hende de har et slikt grønt skjema på norsk liggende til deg. ;) Hvis grensekontrolløren vet hvor de er.. :p

 

spurte noen folk som jobbet på schipol på veien hjem, og de sa det var USA som hadde "pålagt" dem å sjekke passasjerene FØR de gikk inn på flyet på vei til USA.

Som sagt, tydelig at Amsterdam Schipol er spesielt overvåket. Men det er også ansatte i flyselskapene som er med i kontrollen, dette fordi flyselskapet taper penger på å frakte en person som ikke får opphold, inn i US.

 

dette er for meg litt merkelig, men så blir vi da overfalt av kjøtthunder, gale tollere og store apparater som ka gjennomlye ABSOLUTT ALLT!!! og finne allt...

Aller først ved bagasjebåndene er det stort sett noe ala næringsmiddelstilsynet som har kontroll. De kontrollerer deg for matvarer. Dette skjer v.hja. hunder og gjennomlysing. Særlig familier blir kontrollert litt ekstra. Tanten min fikk 100 dollar i bot for et eple.. Men uansett, de skal sørge for at man ikke ødelegger amerikansk jordbruk etc. ved å ta inn andre matvarer. Mulig det nå er lettet litt opp, og at det er lov å ha med vakuum-pakket mat.

 

Deretter er det tollen, og de vil jo naturligvis gjennomlyse bagasjen, tror du de vil at du skal ta med deg narkotikum eller noe inn i US? Eller våpen ( i det tilfellet kan flyselskapet bøtlegges 10 000 dollar, og du kan sendes ut..) Naturligvis er det også narkotikahunder som dobbeltsjekker.

 

Ellers kan jeg ikke tenke meg ytterligere kontroller for å komme inn i US..

 

Jeg siterer imigrasjonsdepartementet: SECURE BORDERS WITH OPEN DOORS!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...