Gå til innhold

Den store UI tråden. Lurer du på noe? Spør her!


Anbefalte innlegg

Hehe, første gangen da :) må jo bare prøve seg frem.. Hadde jeg klart noe som fungerte og så perfekt ut første gang jeg la ting på plass for å prøve, så hadde jeg vært imponert.

 

Også tenker man vel ikke så mye egentlig på hvordan det ser ut for andre, tenker vel mest på hva som fungerer best for deg selv når du spiller.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg flytta Enhanced Tooltip med MoveAnything!? (Rød til Svart)

 

 

post-188215-1269301358,8633_thumb.jpg

 

 

 

Og hvordan får jeg ComboPointsa til å ligge helt inntil targetet mitt:

 

 

post-188215-1269301459,9626_thumb.jpg

 

 

 

og jeg føler jeg mangler noe.. Hva syns dere?

 

Edit: Noen gode addons for Combat Texten? SCT er ikke et alternativ.

 

Og noen som vet en AddOn lignende X-perl? Bruke X-perl en stun men jeg liker den egentlig ikke. Pitbull ga også litt for lite informasjon til at jeg valgte å bruke den.

 

Trenger forresten også en AddOn som viser Cooldowns spesielt Kick, Cloak of Shadows og Dismantle.

Endret av EMS15
Lenke til kommentar

Smak og behag, som med alle ting. Han prøver for første gang, og folk kommer med en sånn intetsigande kommentar. Først etter at det er tildels forsøk på konstruktiv kritikk.

 

Ser folk stort sett roser dei minimalistiske ui'ane her. Fatter ikkje at folk klare å spele med så lite info på skjermen sjøl. Men igjen..smak og behag.

Lenke til kommentar
Fatter ikkje at folk klare å spele med så lite info på skjermen sjøl. Men igjen..smak og behag.

 

Say what?

Hvilken info er det du trenger for å spille egentlig, som folk med minimalistisk UI ikke har?

 

Jo mindre det er på skjermen, jo mer kan du fokusere på det du gjør uten å være omringet av ubrukelig info.

 

Har du noen gang sett noen kjøre bil med speedometer, bensingreie, radioinfo, oljeskift trengs, "du blinker til høyre/venstre" og turteller blinkende midt i frontruta?

 

 

Uansett så var det jo ikke snakk om hvordan unitframes, addons osv var plassert. Det var vel mest pga den der ufyselige isen som han har "pynta" skjermen sin med at folk kalte det stygt (noe jeg også synes det er -_-).

tenker vel mest på hva som fungerer best for deg selv når du spiller.

Og det der. Som om at den dritten som ikke gjør noe annet enn å se "fint" ut har noen som helst funksjon og spiller inn på hvordan UI-en 'fungerer for han når han spiller'.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar
Fatter ikkje at folk klare å spele med så lite info på skjermen sjøl. Men igjen..smak og behag.

 

Say what?

Hvilken info er det du trenger for å spille egentlig, som folk med minimalistisk UI ikke har?

 

Jo mindre det er på skjermen, jo mer kan du fokusere på det du gjør uten å være omringet av ubrukelig info.

 

Har du noen gang sett noen kjøre bil med speedometer, bensingreie, radioinfo, oljeskift trengs, "du blinker til høyre/venstre" og turteller blinkende midt i frontruta?

 

 

Uansett så var det jo ikke snakk om hvordan unitframes, addons osv var plassert. Det var vel mest pga den der ufyselige isen som han har "pynta" skjermen sin med at folk kalte det stygt (noe jeg også synes det er -_-).

tenker vel mest på hva som fungerer best for deg selv når du spiller.

Og det der. Som om at den dritten som ikke gjør noe annet enn å se "fint" ut har noen som helst funksjon og spiller inn på hvordan UI-en 'fungerer for han når han spiller'.

 

Vi snakker om simple ting her som at keybinds kanskje er borte vekk. Eg veit om fleire inkludert meg sjøl som har alle keybinds i fingrane, men liker å fysisk sjå at Heroic strike står på og er i "kø". Går ut ifra at dette gjelder fleire classes (maul i bear).

 

Og for øvrig: Eg køyrer bil med både speedometer, turteller, bensintankmåler, motorvarme, radioinfo, temperatur, klokke and whatnot. Ikkje midt på skjermen nei..men rundt kantane per se. Men for all del...om du vil køyre uten speedometer, be my guest. God metafor dog, beviste egentlig poenget mitt enda bedre.

 

Men eg har ikkje sagt at UI'en var fin. Berre påpeika at "Du hendelse for en fantastisk stygg UI" ikkje er det mest gjennomtenkte svaret.

Lenke til kommentar
Vi snakker om simple ting her som at keybinds kanskje er borte vekk. Eg veit om fleire inkludert meg sjøl som har alle keybinds i fingrane, men liker å fysisk sjå at Heroic strike står på og er i "kø".

Når jeg trykker HS 17 ganger i sekundet mens jeg tanker på warrioren min, så ser jeg ikke så veldig mye ned på knappen for å se om den lyser eller ikke -_-

Uansett så bruker man jo ikke mer enn 6-10 knapper ofte nok til at de trengs vises nede på skjermen. Resten kan du ha på bars som er skjult til du mouseover dem, noe mange med "minimalistisk" ui har.

 

Og for øvrig: Eg køyrer bil med både speedometer, turteller, bensintankmåler, motorvarme, radioinfo, temperatur, klokke and whatnot. Ikkje midt på skjermen nei..men rundt kantane per se. Men for all del...om du vil køyre uten speedometer, be my guest. God metafor dog, beviste egentlig poenget mitt enda bedre.

Jeg kunne vel ha forklart metaforen litt bedre, siden det ser ut som du har missa poenget litt.

Når du ser en UI uten noe som helst på skjermen bortsett fra 8 knapper, små unitframes og ingenting annet så gjør jo den personen absolutt ingenting. Så snart de begynner å gjøre noe så popper jo ting opp.

Alle bruker chat, så der er en ting.

Putt en debuff på noe som helst, en debufftimer kommer opp.

Gjør noe som helst damage eller healing, nummer komme flyende opp en eller annen plassen (noen spiller uten dette også men tviler på at det er veldig mange -_-).

Du vil bruke en ability du ikke bruker så ofte, musa flyttes til der den skjulte baren er og du kan finne den abilitien om du ikke husker helt hva binden er eller om du ikke bruker bind på den i det hele tatt så klikker du.

Join ett party/raid, raid/party frames popper frem sammen med Omen/threatmeter muligens.

 

Anyways, for å foklare poenget mitt litt nærmere.

Du trenger ikke ha alt av informasjon visende før du faktisk trenger den. Noen informasjon vises alltid, det er en av grunnene til at du aldri kommer til å se noen spille uten noe som helst (selv om det virker som at du tenker på "minimalistisk" som faktisk å spille uten noe som helst på skjermen). Du trenger speedometer, alle spiller med unitframes og chat visende. Du trenger ikke å se turtelleren eller bensintanken om den er full, ikke alle spiller med dmgmeter eller med andre ting som ikke har noen innvirkning på hvordan du faktisk spiller.

Bottom line; du trenger ikke å ha alt av informasjon visende hele tiden. Og du trenger hvertfall ikke ha ubrukelig informasjon blinkende midt i skjermen så du går glipp av ting du burde få med deg.

 

Men eg har ikkje sagt at UI'en var fin. Berre påpeika at "Du hendelse for en fantastisk stygg UI" ikkje er det mest gjennomtenkte svaret.

Hva skulle man ellers ha sagt da?

Hvorfor skal jeg drive å tenke så mye gjennom hvordan jeg skal få fram det at jeg synes UIen ser utrolig stygg ut hvis jeg synes den bare ser stygg ut -_-

 

Prez, hvorfor ikke fortexorsist?

Lenke til kommentar

RockyIII: Det var ubegripelig stygt.

 

Good post is good.

Det er sant, da.

 

Sant er det :) ikke akkurat konstruktivt, men sant ;) Var bare for å prøve for første gang som sagt og leke seg.. merka selv før jeg posta det bilde at det ble altfor mye styr med de design pakkene osv. og må få satt meg ordentlig inn i hva som er et Must å ha for classen jeg spiller med, og også generelt uansett hvilken class man er. Synes de minimalistiske løsningene som noen poster her virker veldig alright, så må vel prøve å få til noe innenfor det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...