Gå til innhold

er det lurt å invistere i php-editor, og hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tre største editorene, og "beste" er:

Zend Studion fra Zend

PhpED fra NuSphere

PHPedit fra WaterProof Software

 

Finnes få eller ingen editorer som alle funksjonene disse har, men de har også en stor ulempe - de er dyre. Dersom du vil "satse" litt på PHP så er de vel verdt investeringen. PHPedit var helt til versjon 1 gratis, og med alle de funksjonene som editoren hadde så var den et populært valg bland mange programmerere.

 

For å en oversikt over de fleste editorene så kan du ta en kikk på php-editors.com, der finner du både php-editors sin vurdering av programmet i tillegg til programmereres vurdering.

Lenke til kommentar

Jeg ble tipset om PHP Designer for en stund siden, da var det mange funksjoner som ikke fungerte ol., men jeg ser programmet har blitt mye bedre siden da.

 

Bare de får lagt til et par funksjoner som funksjonsliste med både php og class funksjoner og automatisk variabel forslag, så kommer dette programmet til å ta mange kunder fra Zend og PhpED.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Macromedia DreamWeaver MX 2004,, synes den er ganske god, med den kan du også designe sider, uten å programere, altså du får lettere det resultatet du vil ha. (utsendemessigt)

 

Edit: dette programmet er ganske dyrt

Endret av Lasso5000
Lenke til kommentar
Jeg bruker Macromedia DreamWeaver MX 2004,, synes den er ganske god, med den kan du også designe sider, uten å programere, altså du får lettere det resultatet du vil ha. (utsendemessigt)

 

Edit: dette programmet er ganske dyrt

Enig med deg at Dreamweaver er et bra programm, men som du også sier så er det dyrt. Men etter min mening er det verdt det. Av gratis editorer vil jeg anbefale PHP Designer 2005.

Lenke til kommentar
Spesielt code completion er en nyttig feature man ikke kan leve uten når man blir vant til det.

Hmmm, slik at den automatisk fullfører tagger og avslutter de?

Slik dritt Visual Basic-programmene har?

Det er ufattelig irriterende synes jeg. Foretrekker å programmere "alene".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...