Gå til innhold

Total War: Hvordan sikre en alliance (AIen er bare ond)

Anbefalte innlegg

Skrevet

AIen er jo bare ond og svikefull.

Jeg går til nabo riket eller naboriket kommer til meg med en diplomat. Jeg eller han spør om handle retter og så spør jeg om alliance.

Vi blir enige og jeg er glad jeg har fått meg en alliance.

Jeg finner på noe annet og så vips når jeg ikke er klar, så ryker min allierte rett på meg. Det skjer alltid.

Må jeg donere masse penger til han (nix jeg vil ikke ha en venn som bare er ut etter penga mine :p )

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la allianser utnytte deg. Du må heller utnytte alliansene. Dvs at hvis f.eks. den du er alliert med er i basketak med noen andre, bygger du opp en hær og fiker til dem bakfra. Sleipt og svikefullt, men bedre dem enn deg, ikke sant?

Skrevet (endret)

Bare vær klar over at de andre husker det når du tar en alliert i stumpen, de andre landene blir mindre glade i å ha en allianse med deg da. Så du burde prøve å si opp alliansen rett før du angriper.

En annen ting du kan gjørra er jo å passe på at de du er alliert med ikke har noen rellasjoner med en du er i krig med. Allianser varer vanligvis ikke særlig lenge uansett, de varer kanskje tell du har utrydda en av fiendene dine.Har dine allierte ikke noen andre å angripe så går det vanligvis uttover deg.

En ting tell, hvis AI'en ser en by med få folk i.. så prøver de å ta den selvom den er alliert eller ikke.

EDIT: Bare en siste ting. Jeg har lest at hvis du gir dine allierte noen små gaver en gang iblandt, så får de høyere tanker om deg. Prøv å gi dem en 500 lapp som gave en gang iblandt, så KAN det hende at dere blir venner lengre.

Endret av ZlummGlumm
Skrevet

Altså diplomatien i R:TW er helt fucka, det er bare å godta det. Vet ikke hvordan det er med patch 1.2 eller R:TR, men i vanilla rome så er diplomatien helt ødelagt. Ingen bryr seg om allianser, og de gjør helt syke ting som å velge kreve penger med "accept or we will attack" når de har en provins igjen, omringet av dine provinser og flere store hærer står i deres territorie. Ikke bry dere om diplomatien ganske enkelt, er bare trade rights og bribing som er noe vits...

Herr Brun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...