Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SLUTTEN på alle mine nettspill!


Anbefalte innlegg

Takk igjen for alle gode tips og innspill! MEN nå har jeg prøvd alt og her er fasiten:

 

Pc-en min er sjekka og ok!

Nettet mitt er sjekka og ok!

Nettet ut i Norge er stort sett ok, men noen ganger er det for mange servere og for mange hopp som gjør det tregere.... (sjekka m tracert)

Nettet ut i verden er PROBLEMET, med en gang spillserveren står i utlandet går pingen opp i fra 10-25 til 40-70 (sjekka m tracert)

Poenget mitt er da at både UPC, Telenor og Lyse ikke har skikkelig kapasitet på linjene sine ut i verden. Det er nok dyrt å ha raske linjer m nok kapasitet til utlandet, men det blir jo liten vits m nettspill når du bare kan spille mot folk i Norge. Jeg hadde tenkt å koble Xboxsen til nettet , men ser liten vits i det nå.

En annen ting som irriterer, er at folk i utlandet tydeligvis har gode linjer inn til Norge, for det skjer ofte at tyskere, dansker og svensker vinner stort på norske servere.... De norske internettleverandørene vet nok dette, men siden gamere ikke er prioriterte, så kan det nok gå lenge før vi får linjer som duger... :(:(

prøv og koble pc`n\xbox`n uten og være innom routeren din.. virker som om det er en firewall som hater deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK! Ser at folk visstnok er fornøyd med det de har... Det er den typiske norske:Så lenge jeg har det bra, så bryr jeg meg ikke om andre! Mitt poeng var bare at så å si samtlige internettleverandører i Norge har dårlig ping/ustabil ping mot en god del utenlandske servere. Dette kommer av gammelt utstyr/dårlig kapasitet/liten prioritet hos våre internettleverandører og IKKE feil på min eller andres maskiner.

Jeg synes det er irriterende å hele tiden høre at det er min maskin og mitt problem når det ganske enkelt kan bevises at pingen øker/blir ustabil på linjer til utlandet. Dersom ikke noen sier fra vil flere og flere oppleve problemet. Flere og flere får bredbånd, men det hjelper ikke dersom linjene ut i verden ikke får øket kapasitet.... :no:

Lenke til kommentar
OK! Ser at folk visstnok er fornøyd med det de har... Det er den typiske norske:Så lenge jeg har det bra, så bryr jeg meg ikke om andre! Mitt poeng var bare at så å si samtlige internettleverandører i Norge har dårlig ping/ustabil ping mot en god del utenlandske servere. Dette kommer av gammelt utstyr/dårlig kapasitet/liten prioritet hos våre internettleverandører og IKKE feil på min eller andres maskiner.

Jeg synes det er irriterende å hele tiden høre at det er min maskin og mitt problem når det ganske enkelt kan bevises at pingen øker/blir ustabil på linjer til utlandet. Dersom ikke noen sier fra vil flere og flere oppleve problemet. Flere og flere får bredbånd, men det hjelper ikke dersom linjene ut i verden ikke får øket kapasitet.... :no:

Tjaa, noen internettleverandører satset jo på linjer som er tilpasset gaming, f.eks Catch.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet her.. Som nevnt lenger oppe, er det en naturlov at det er dårligere ping på servere lenger unna. Om denne polakken har en 100mbit-linje, er det jo også naturlig at han pinger bedre til sverige enn det du gjør med en 10mbit-linje. Lyse er vel også en delt internettoppkobling, gjerne med et nabolag på samme linja. Routinga til utlandet er også et problem her, vet at bl.a. NGT har fått en del klager pga elending routing => dårlig ping til utlandet.

Lenke til kommentar
Jeg har en AMD 64 3000+ prosessor klokket til 2300mhz, ATI 9800XT grafikk, 1024 ram, 250 gig hd, så det står ikke på maskinvaren.

Kan være akkurat det det står på. Overklokker du maskinen feil, blir den ustabil og spill lagger. Slå av all overklokking og test.

 

EDIT: Ser du har 9800XT - IKKE bruk siste Catalyst driverne, de lagget så mye i Hitman Contracts til meg at det gikk ikke og spille, føltes som nettverkslagg.

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar

Ok! Ser jeg er flytta til nettverk, og siden det hele er blitt såpass teknisk er det like greit! Til Munch og _oDIn_ : Dere fikk ikke med dere alt jeg skrev: En ting er at pingen øker noe med større geografisk avstand, men det er INGEN grunn til at den skal være ustabil/variabel. Særlig i "tette kampscener med mange motspillere" kan pingen variere fra 60 til 150 med de problemer det gir i spillet. Dette må vel skyldes for dårlig kapasitet på linjene? De tette kampscenene medfører økt input og følgen er laaaaag! Til ExTerminator: Takk for tipset, men selv i uklokket stand med forrige Catalyst-driver er problemet der. Jeg installerte for sikkerhets skyld gamle Unreal Tournament fra 1999(?) og sjekket at jeg virkelig fikk max framrate før jeg prøvde et nettspill. Fant en server i england (Truff), logget på og ble skutt i filler av en polakk med P3 1000Mhz , Geforce 4 grafikk og vanlig ADSL :cry: Følgelig sier jeg: Vinner du spill på LAN, men blir skutt i filler på nettet, sjekk linja di, bruck tracert, ping osv. Er resultatet høy og ustabil ping i utlandet, KLAG OG KLAG til ISP-en din! :dribble:

Lenke til kommentar

Det første jeg hadde gjordt var å forsøke med et annet nettverkskort. Skjønner det slik at kabelen går direkte fra PCen og rett i modem/koblingspunkt? Hvis ikke, så hopp over switch/gateway.

 

Jeg kan love deg at noen av problemene som er på nettet for øyeblikket skyldes diverse TV programmer (kan noen si big brother?), spesielt hos to leverandører jeg kjenner. Har ikke lov å si hvilke, men lyse er ikke en av dem jeg kjenner til. Det er jo likevel mulig at det er samme problemet der.

 

Når det kommer til fysisk avstand, så har den i mange tilfeller lite å gjøre med pingen. Jeg har sittet på en maskin, og hatt 150+ i ping til servern til en jeg kjenner. Grunnen er UPC. All UPC trafikk går via nederland etter hva jeg forstod (kanskje ikke nå lenger) og tok da lang tid.

 

For å sjekke ekte ping tider, bør du pinge med store og mange pakker. Klarer du å spytte ut 150-200 kbit, så vil det antagelig gi deg mer korrekt ping tid og pakketap rate (dere med 128 upstram klarer seff ikke det). Det hender at det bare er littegrann belastning som skal til. Ping tider som vises i spill er ikke alltid reell. Har hørt om (og opplevd) tilfeller der leverandører prioriterer ping pakker for at kunder ikke skal klage (dette var i Hellas, men dog).

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Har omtrent samme problem.

Jeg kan til tider skjekke pingen på serverene på source og de kan være 30-50 på det laveste. Etter litt spilling, eller neste dag, kan alt være fucket.

Da ligger ALLE severene på 100+ og opp til 800+.

Samme skjedde når jeg kobla meg på nettet til en venn, og han hadde aldri opplevd det før. er det KAN det være hw'n min som er skyldig?

AMD 64 3200+

1024mb ram

98000pro

Tviler jeg på.

Virus eller spyware er det heller ikke.

Hjelp meg med denne dritten. :hrm:

Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet her.. Som nevnt lenger oppe, er det en naturlov at det er dårligere ping på servere lenger unna. Om denne polakken har en 100mbit-linje, er det jo også naturlig at han pinger bedre til sverige enn det du gjør med en 10mbit-linje. Lyse er vel også en delt internettoppkobling, gjerne med et nabolag på samme linja. Routinga til utlandet er også et problem her, vet at bl.a. NGT har fått en del klager pga elending routing => dårlig ping til utlandet.

har ikke spesielt mye å si på pingen om du har en 10mbit linje eller en 100mbit linje så lenge ingen av de er tungt belasta da.. Det er ikke antall mbit som avgjør hvor god ping du har

Endret av pev
Lenke til kommentar

Jeg har også store problemer med ping :wallbash:

under her så har jeg kjørt tracert på 213.191.108.195 det er en server i cz som jeg spiller vc på.

Har vanligvis en ping på rundt 80 men når jeg sjekker i console så er real pingen ofte sky høy 1000-2000 uten at jeg har noe særlig med packet loss.

Har kjørt tracert på denne en del ganger i dag og fra tid til annen så kommer linje 12-19 opp med over 500ms :wallbash:

 

Er det noen måte man kan manipulere ruten frem til serveren :idea:

 

2 16 ms 12 ms 14 ms gw-oslo-dhcp.bluecom.no [62.101.248.1]

3 11 ms 10 ms 11 ms ge-0-1-3-11.cr1.osls.no.catchbone.net [81.0.128.93]

4 12 ms 11 ms 11 ms ge-0-3-0.br4.osls.no.catchbone.net [193.75.3.5]

5 12 ms 11 ms 11 ms so-2-2-0-zar1.ose.cw.net [208.173.218.81]

6 42 ms 11 ms 12 ms ge-3-2-0-ycr1.ose.cw.net [208.173.218.145]

7 23 ms 20 ms 21 ms so-0-0-0-ycr1.cpi.cw.net [208.173.216.17]

8 23 ms 21 ms 21 ms ge-0-1-0-ycr2.cpi.cw.net [195.2.10.170]

9 39 ms 37 ms 39 ms so-2-0-0-bcr3.amd.cw.net [208.173.211.233]

10 34 ms 35 ms 35 ms so-1-0-0-zcr2.amt.cw.net [208.173.209.198]

11 38 ms 35 ms 36 ms ge-2-0-0-zcr1.amt.cw.net [208.173.220.145]

12 41 ms 40 ms 42 ms ams-001.interoute.net [195.69.144.81]

13 62 ms 63 ms 62 ms PO15-3.Lon-Kie-core-2.interoute.net [212.23.41.186]

14 53 ms 55 ms 57 ms PO6-2.fra-006-core-2.interoute.net [212.23.41.170]

15 61 ms 58 ms 57 ms PO7-0.prg-001-access-1.interoute.net [212.23.50.69]

16 64 ms 64 ms 65 ms 212.23.50.162

17 71 ms 68 ms 83 ms bb-l3sw1.tgnet.cz [212.80.65.18]

18 81 ms 81 ms 81 ms wscnet.wsc.cz [212.80.64.118]

19 85 ms 88 ms 86 ms 213.191.108.195

 

Søking fullført.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål som jeg ikke har fått svar på noen steder, så jeg prøver her:

 

Jeg har lenge merket at når jeg spiller over Internett, så "lagger" det såpass mye at det blir vanskelig å vinne et raskt spill som quake 3 eller UT. Jeg må sikte langt foran den jeg skal "fragge" for å ha en sjanse til å treffe. Først trodde jeg det hadde med mine tlf-linjer å gjøre, jeg hadde først vanlig kobber og Telenor ADSL, men så fikk jeg UPC og nå sist Lyse bredbånd (10 mbits!!!) Uansett så beveger jeg meg i sirup i forhold til folk fra tyskland, england, sverige og danmark.. En gang opplevde jeg at en polakk langt ned i Polen hadde mye raskere linje enn meg når vi spilte på en server i sverige.

Jeg har en AMD 64 3000+ prosessor klokket til 2300mhz, ATI 9800XT grafikk, 1024 ram, 250 gig hd, så det står ikke på maskinvaren. Maskinen er direkte koblet til bredbåndsboksen og ping-en er nede i 30-40, men jeg ser at den varierer en del.

Er problemet rett og slett at alle norske internettleverandører har dårlige/svake linjer ut i verden, og at det er der flaskehalsen sitter??? Har noen det samme problemet? HJELP!

SLUTTEN på alle mine nettspill!

 

jaja en gang må jo være den første.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...