Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SLUTTEN på alle mine nettspill!


Anbefalte innlegg

Takk for alle svar, folkens! Jeg har stilt inn spill og div. etter alle kunstens regler og kontaktet både Telenor, UPC og Lyse, men de skjønner ikke/vil ikke skjønne dette med ping og spill. De mener at når du får de 1/2/10 mbs du har betalt for så bør du være fornøyd! Men selv om Lyses linje er den beste, så merker jeg små forsinkelser som gjør at jeg taper de fleste dueller osv. Av og til er det så ille at jeg kan fyre av en kanonladning midt i trynet på en stakkar, for så å bli skutt hodet av med kruttlapp-pistolen hans! Selv på norske servere har jeg opplevd å blitt skutt i filler av SVENSKER, noe som i seg selv er nok til å gi opp hele nettspillinga.....

Det irriterende er at det hjelper lite at du er god til å dukke, rulle rundt, hoppe skyte osv. når andre "plukker" deg ned som en leirdue..

Når jeg pinger eller kjører tracert så får jeg alt mellom 10 og 24, noe som ikke er katastrofalt dårlig,men heller ikke spesielt bra. Av og til klokka 3-4 om morgenen og noen ganger på formiddagen "løsner" det, og da kan jeg spille jevnt med de beste, men stort sett ligger jeg altså noen millisekund etter. Noe som har slått meg, er at det kanskje er en form for juks ute og går, kanskje noen spammer ip-adressen min el. lignende osv. men er dette mulig og kan jeg eventuelt oppdage dette på noen måte??

du høres iallefall ut som en ivrig gamer :thumbup: ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brannmur? Har du forsøkt med å slå av brannmuren på PCen? Har du åpnet alle nødvendige porter for spillene dine? Hvilken type trafikk er de i såfall åpnet for?

 

Har du brannmur i ruteren din? Sjekk innstillingene dine i ruteren, eventuelt flash til siste bios i ruteren, samt reset ruter/modem.

 

Har du masse adware på PCen? (spionprogrammer etc) Kjør Ad-Aware, Spy-Bot og se om der er ting som spiser båndbredden din.

 

Hvilken driver har du til grafikkortet ditt, og still PCen til normalinnstillinger uten overklokking.

 

 

-xhilerate-

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det går greit å spille UT2004 med en ping på 60 til 80. Vanligvis ligger det på et sted mellom 30 og 60. Det går kjempefint. Men når det gjelder Quake 3, har jeg aldri forstått noen ting: her kan pingen være fra 15 til 30, allikevel er det snakk om forsinkelser på minimum et sekund. Så vidt jeg forstår må Quake konsollen finjusteres med tanke på internettinnstilling. Du må altså være superekspert for å få en moen lunde akseptabel spillopplevelse på nett. Selv foretrekker jeg quake 3 framfor UT2004, men jeg har gitt opp for lenge siden. Kjenner du disse konfigurasjonene?

Lenke til kommentar
Når jeg pinger eller kjører tracert så får jeg alt mellom 10 og 24, noe som ikke er katastrofalt dårlig,men heller ikke spesielt bra.

Jeg vil da påstå at en ping mellom 10 og 24 er ganske bra. For meg virker det heller som om du er litt for kresen. Når jeg spiller på nett er det sjelden folk har så lav ping. Det forekommer, men det er skjelden. Oftest ligger det mellom 30 og 80. Jeg tror dette er noe du må leve med, evt. bytte til en ISP som kan garantere deg mye lavere ping, for dette høres helt normalt ut for meg.

Lenke til kommentar

du er sikkert bare dårlig i spilla! øv mer!!!

 

nei, altså min bror har også et sånt merkelig problem, hans er ikke helt likt da, alt får i slowmotion, skjønner ikke hvorfor vi har prøvd alt.. Det rareste er åssen kan han spille på servere når alt han ser er slowmotion mens for andre går det med normal hastighet..

Lenke til kommentar
du er sikkert bare dårlig i spilla! øv mer!!!

 

nei, altså min bror har også et sånt merkelig problem, hans er ikke helt likt da, alt får i slowmotion, skjønner ikke hvorfor vi har prøvd alt.. Det rareste er åssen kan han spille på servere når alt han ser er slowmotion mens for andre går det med normal hastighet..

han får vel for mange fps, og øyet vil oppfatte det som slow motion? (eller var det omvendt?)

 

Nei, mener det var slik

Lenke til kommentar

Har du prøvd å kjøre cpu på standard klokkehastighet? Kan jo oppstå konflikter om du bruker onboard nettverkskort eller et pci-basert og har glemt å låse pci-klokken før du klokka cpu. Om du spiller cs:s burde du prøve å skrive "net_graph 3" i konsollet og sjekke om du har loss eller choke via grafen som kommer opp nede i høyre hjørne.

Lenke til kommentar
du er sikkert bare dårlig i spilla! øv mer!!!

 

nei, altså min bror har også et sånt merkelig problem, hans er ikke helt likt da, alt får i slowmotion, skjønner ikke hvorfor vi har prøvd alt.. Det rareste er åssen kan han spille på servere når alt han ser er slowmotion mens for andre går det med normal hastighet..

han får vel for mange fps, og øyet vil oppfatte det som slow motion? (eller var det omvendt?)

 

Nei, mener det var slik

altså, det har ikke noe med FPS og gjøre, da hakker det(med lite FPS) dette hakker ikke, alt går bare i slow motion alle max payne..

Lenke til kommentar

noen småting bare...

 

Har du 100Hz oppfriskningsrate på skjermen, så får du 10ms lagg der.. minst. Bildet blir tegnet på forhånd i skjermkortet. Double buffering gir ved 100Hz 10ms lagg, mens triple buffering gir 20ms.

Standard USB mus har 120Hz oppfriskningsfrekvens. 8ms lagg der også. Så kommer delen der maskinen må få info fra servere, kverne data, og fortelle skjermkortet hva det skal tegne for noe.

 

Altså i dine fysiske tilkoblinger, så opparbeider du deg minst 30-50 ms lagg. hvis du da har 10-24 fra servern, noe som høres utrolig bra ut, så er det ikke der hovedproblemet ligger.

 

Når jeg spiller online, så skrur jeg av all eyecandy, og setter alt på minimum, men har en OK oppløsning. Det gir bedre respons. Pga trådløs mus, så hjelper det ikke å skru opp oppfriskningsraten på musa, men har du trådmus så kan det hjelpe. Spille i linux når det er mulig hjelper bra på responsen også, og ikke minst ping-tidene til servern, men også alt annet. Det siste jeg gjør er at jeg guffer opp skjermen til det den takler av refresh-rate. Skjermen min takler vel 140Hz i 1024x768, noe som gir 1s/140 tid pr frame på skjermen. Det halverer tiden mellom hvert bilde som tegnes på skjermen i forhold til 70Hz (14,2ms i forhold til 7,1ms. 7ms tjent der.). Vsync på vil gi deg noe svakere fps til tider, men opplevelsen blir bedre etter min mening. Det er obligatorisk med høy refresh rate med vsync på dog.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

av en eller annen grunn så har jeg lest nesten alle postene i denne threaden.. og det er ganske utrolig og se hvor mange "genier" som peiser utav seg en melding her., har ikke gaddet å sjekke hvor mange innlegge de totalt det har de med de "smarte innleggene" men men ...

 

når trådstarter har poengtert opptil flere ganger hva som er status på stuffet han har i heimen og at det funker som bare juling når han spiller på .no servere, så er der absolutt ingen grunn whatsoever til at plutselig refreshen på skjermen hans skulle ha en innvirkning når han koblet seg til en server i utlandet..

Eller.. musa ??? joda., helt sikkert refreshen på den optiska musa hans som gjør at servern i nederland lagger som ei kråke , men at den i norge ikke gjør det..

 

punkt 1 når du skal svare på en thread., les threaden først :)

 

punkt 2 når du skal svare på en thread.. . sjekk om svaret ditt er blitt svart allerede på side 2 eller 3 istedet for å peise inn "jeg gadd ikke lese alt, men har du sjekket om du har spyware på maskinen din"

 

smurfenisser der dere er :)

Lenke til kommentar

Hei. Må føles ganske frustrerende å oppleve den pingen. Jeg spiller selv ganske mye og er avhengig av god ping. Spiller mye på servere i Europa, og jeg "nekter" å benytte en server dersom jeg har over 50 i ping til den.

 

Når du pinger en vilkårlig server i dos og får et ok svar tilbake, men opplever høy/ustabil ping inne på serveren, så kan det skyldes to ting, nemlig at dine innstillinger er feil (q3 er nevnt her, og den motoren er ganske sær på rate og snaps) eller at serveren står på en dårlig linje som vil føre til serverlag.

 

Men det virker på meg som om det i dette tilfellet er ISP'ens feil at du pinger såpass dårlig, nemlig at de benytter seg av dårlige peering-partnere som igjen gir deg dårlig ping utenfor Norges grenser. NGT er et godt eksempel på det. Ergo er det fint lite du kan gjøre med det., bortsett fra å bytte ISP. Det finnes faktisk et par som tilbyr bra linjer mtp ping til utlandet. Jeg pinger stort sett under 50 til Sverige, Tyskland, Nederland, Belgia og noen servere også i England, og det er jo her de aller fleste serverne står :).

 

Lykke til ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg vet delvis av det problemet der.

Hos meg skyldes det leverandøren, men andre feilkilder kan være nettverkskort osv.

 

Hvilket nettverkskort har du?

 

Det kan nemlig hende at nettverkskortet ditt overlater mye til programvare/driver, istedet for å gjøre det i maskinvaren, når det gjelder trafikken som går..

 

 

Dette kan da gjøre at når spillet tar 100% cpu (eller 99% eller hva enn annet for den del), vil nettverksdriveren bli nedprioritert.. og det fører da til "lagg".

 

La oss se på det slik:

Total lagg = software_lagg + nettverk_lagg

 

Kan hende at nettverks-laggen til norske servere er noe lavere enn til utenlandske.

Softwarelaggen gjør ikke ting bedre, så kan hende at du ikke legger merke til forskjellen før det er så så mye nettverkslagg inn i bildet...

Ble "litt" rotete, men håper folk her tok poenget, og at det kan hjelpe trådstarter.

Endret av Demolish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...