Gå til innhold

Problem med kjøling av cl56?


Murph[Y]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke akkurat på CL56, men broderns CL50(1,7GH'z såvidt jeg husker) lå på dyna når brodern brukte den i jula og det funka helt fint.

 

Er kanskje annerledes lufting på CL56 enn CL50, men siden ingen andre hadde svart enda så tenkte jeg det er bedre enn ingenting :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du ser under ser du at viften der er dekket til med hardplast. Dessuten kjenner du vel på hånden når luften blåses ut på siden av maskinen?

 

De knottene under maskinen er likevel der for en grunn og det er klart at maskinen blir varmere på et fang enn åp en pult.

Lenke til kommentar

Cl56 har noe som kan ligne en vifte åpning på undersiden, men dette er ikke åpnet, da dette er ment for bruk av i andre modeller med samme kabinett (iallefall undersiden) som benytter P4. Siden CL 56 bruker pentium M prosessorer trenger den å bruke dette "hullet" og det er derfor "inntakt"

 

Viften på CL56 blåser luften ut på øverste høyre side. En laptop bør stå på et flatt og hardt underlag, slik at laptopen kan få luftgjennomstrømning under slik at den får best mulig kjøling. Dette er enda viktigere på maskiner med desktop cpuer (som f.eks P4)

Lenke til kommentar
Viften på CL56 blåser luften ut på øverste høyre side. En laptop bør stå på et flatt og hardt underlag, slik at laptopen kan få luftgjennomstrømning under slik at den får best mulig kjøling. Dette er enda viktigere på maskiner med desktop cpuer (som f.eks P4)

Stemmer det. . Ofte så kan "suset" høres bedre når det blåses på undersiden. Lyden reflektere liksom i bordblaten....etter min mening er det bedre å ha uttaket på siden.

Lenke til kommentar
Viften på CL56 blåser luften ut på øverste høyre side. En laptop bør stå på et flatt og hardt underlag, slik at laptopen kan få luftgjennomstrømning under slik at den får best mulig kjøling. Dette er enda viktigere på maskiner med desktop cpuer (som f.eks P4)

Stemmer det. . Ofte så kan "suset" høres bedre når det blåses på undersiden. Lyden reflektere liksom i bordblaten....etter min mening er det bedre å ha uttaket på siden.

Vel på CL56 går luftstrømmen rett på strøm kabelen. Liker ikke helt den tanken vist motstanden blir større/mindre ved varme påkjenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...