Gå til innhold

pc til tvskjerm får bare grått bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har samme problemet nå.

Bruker svideo til scart omformer som går i tven.

Funket fint med mitt 6800gt kort, men på x800xt pe (powercolor) som jge satt inn idag så fikk jeg bare sorthvit :(

Du forteller hva slags skjermkort du har, men hvorfor forteller ikke du heller hva slags TV du har...?
Lenke til kommentar
Skal vel være samma f det vel?
Da hadde jeg vel ikke spurt? :roll:

Hvis det er innstillingen din når noen prøver å hjelpe, så er det vel ikke noe vits i å spørre i det hele tatt.....

 

Funket fint med nvidia 6800gt kort, da burde det funke fint med Ati kort også?
På nividia-kort kan man fravike standaren og få komposittsignal på s-videoutgangen. Hvis du har brukt dette og TV-en ikke støtter s-video eller du ikke har stilt den til å motta s-video via scart, vil du få svart/hvitt fra ATI-kortet.
Lenke til kommentar
SØK på forumet. Dette løses nesten daglig.

 

Stikkord, chrominance og luminance, splitt.

:roll:

Det som stort sett står på forumet er :

"det er kabelen sin feil, kjøp ny"

"det er tven din sin feil, kjøp ny"

 

Når det gjelder min tv (hittetakki) så fikk jeg FARGer med et NVIDIA kort, men når jeg satt i ATI kort så fikk jeg bare sort/hvit. Ja, stod på PÆL-B.

 

|edit| D: var ikke "samma f" til deg, var mer irritasjon over ati sin dårlige støtte for tv ut.

|edit2|: Så for å bruke tven min til dette, så må jeg holde meg til nvidia?, roger rabbit :)

Endret av Allfather
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
SØK på forumet. Dette løses nesten daglig.

 

Stikkord, chrominance og luminance, splitt.

:roll:

Det som stort sett står på forumet er :

"det er kabelen sin feil, kjøp ny"

"det er tven din sin feil, kjøp ny"

 

Når det gjelder min tv (hittetakki) så fikk jeg FARGer med et NVIDIA kort, men når jeg satt i ATI kort så fikk jeg bare sort/hvit. Ja, stod på PÆL-B.

 

|edit| D: var ikke "samma f" til deg, var mer irritasjon over ati sin dårlige støtte for tv ut.

|edit2|: Så for å bruke tven min til dette, så må jeg holde meg til nvidia?, roger rabbit :)

Nei, det er det ikke. Det som står her er kombiner PIN15 og PIN20 i SCART-kontakten så får du farger. Hvilket de som vet hvordan søk-funksjonen virker fort finner ut av her på forumet.

 

Hvor vanskelig kan det være? :nei:

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
|edit| D: var ikke "samma f" til deg, var mer irritasjon over ati sin dårlige støtte for tv ut.

ATI følger standaren (s-video er s-video basta bom), men det gjør ikke nvidia.

Som jeg skrev litt tidligere: På nividia-kort kan man fravike standaren og få komposittsignal på s-videoutgangen. Hvis du har brukt dette og TV-en ikke støtter s-video eller du ikke har stilt den til å motta s-video via scart, vil du få svart/hvitt fra ATI-kortet.

 

 

Brukte du det gamle kortet med s-video- eller komposittsignal?

Støtter TV s-video?

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...