Gå til innhold

Beste RPG spill ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, hva syntes dere ? Jeg syntes FF7 og FF3 er veldig bra, men også Phantasy Star 4. Gamle RPG spill er best  :thumbup:

De to beste RPG spillene jeg noen gang har spilt, må være Gothic 2 og Star Wars: Knights Of The Old Republic.

 

EDIT: Sacred ligger forresten også langt ope på lista mi. (etter alle oppdateringene).

Gleder meg til Sacred: Underworld! :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Jeg har greid Gothic 2! Var konge, selv om jeg ble litt skuffa over siste "sjefen". Jeg summona en... erm.. demon eller.no så slo "bossen" bare på den mens jeg spanka han i ryggen med two hander! :p

 

Baldurs Gate II (har ikke prøvd 1ern) er jo også veldig bra.

 

Neverwinter Nights (en god stund siden sist jeg prøvde det).

Lenke til kommentar

Uten tvil Final Fantasy VIII.

Andre som er verdt å nevne: FFVII, FFVIX, FFX, Gothic 2, Morrowind og Baldurs Gate 2.

 

Edit: Diablo 2 er puttet i båsen "RPG", men ut i fra hva jeg selv ser på som RPG så kvalifiserer ikke Diablo 2. Men for all del, D2 er ett av tidenes beste spill.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Mener dette har blitt tatt opp før, men here it goes.

 

Top:

1. Baldurs Gate 2 + Tob

2. Baldurs Gate 1 + Tosc

3. Morrowind + trib + blood

4. Gothic 2

5. Heroes of might and magic 3+4

 

Andre: i tilfeldig rekkefølge

 

Diablo2 (kan vel ikke regnes som rpg) ALT for mye action og ALT for lite karakterutvikling, samme klasse som Rune.

 

NWN Lavmåls rpg, med talentløs atmosfære og historie

 

Kotor mangler det lille ekstra, for eks. litt mer varierte klasser.

 

FF kan jeg ikke bedømme siden jeg hater så intenst alt som kommer fra mangaland.

 

IceWindDale Mangler også det lille ekstra for og nå helt til topps.

Lenke til kommentar

Ser ut til å dele seg i to leirer her, Final Fantasy folk, og alle de andre ;)

 

Personlig vil jeg si:

 

1.) FFVI / FFVII

Altså, kan umulig avgjøre hvilket av disse som er best. De fortjener å gå inn i historien som banebrytende og eksepsjonelle titler.

 

2.) Chrono Trigger

Langt fra sikker alle føler det på samme måte, men dette er oxo et helt fantastisk RPG av den gamle skolen.

 

Det er noe helt eget over de gamle SNES RPGene. Kanskje det egentlig handle om at dette var tiden da jeg selv spillte aller mest... (=

 

Akkurat nå spiller jeg World of Warcraft, og tanken slår meg hvor enormt mye større RPG dimensjonen blir av denne typen spill. Tenker WoW vil bli husket av dagens unge som perlen i dagens spillverden. (=

 

Mvh,

. K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...