Gå til innhold

Bytte fra nVidea til Ati


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6800GT er meget gode kort. :)

Jeg har hatt et selv i et par måneder og er storfornøyd med ytelsen.

Men skal over til ati x800xt pe kort iløpet av et par uker grunnet den nåværende kjøleløsningen på mitt 6800gt kort som fikk seg ny kjøler (vgasilencer5). Utrolig siillegående, men blir for stort for min shuttle :(

Lenke til kommentar
Hallo der, jeg bare lurer på om det blir problemer og byte fra et gf fx 5900 ultra til et radeon x800pro med tanke på drivere. har jo tenkt og av instalere de gamle for så og instalere de nye.

Re instalasjon av windows er IKKE et alternativ.

(hadde tenkt til og bytte til 6800gt men de er som blåst fra det norske markedet :hrm:

Hu?

 

6800GT er det jo masse av.... Hvilke vil du, og hvilken pris?

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det i flere andre poster, og kan ikke få gjenntatt det ofte nok. 6800GT er ett bedre kjøp enn X800PRO. Det yter bedre, har større klokkepotensiale og er billigere. Det er mange som har kortet inne, eller har en bekreftet bestilligsdato. Hvis du skal ha ett radeon kort ville jeg lagt til 500 kr og kjøpt ett X800XT, men det er vel lite aktuelt siden de er umulig å få tak i.

Lenke til kommentar
Jeg har sagt det i flere andre poster, og kan ikke få gjenntatt det ofte nok. 6800GT er ett bedre kjøp enn X800PRO. Det yter bedre, har større klokkepotensiale og er billigere. Det er mange som har kortet inne, eller har en bekreftet bestilligsdato. Hvis du skal ha ett radeon kort ville jeg lagt til 500 kr og kjøpt ett X800XT, men det er vel lite aktuelt siden de er umulig å få tak i.

Jeg vil si at et x800 PRO VIVO er det beste kjøpet med potensiale for å flache til XT PE bios.

Lenke til kommentar

6800GT er det jo masse av.... Hvilke vil du, og hvilken pris?

 

Jeg er på et lit starmt budsjert så jeg så egentelig på club 3d hos mpx til 2995, men de er ubekreftet den 16.02. De har et x800pro inne til 3195, derfor lurte jeg på dette.

men hvis du mener det er masse av 6800gt korta til en så gunstig pris så versågod

 

Foresten, hva tror dere ejg kan få for et pent brukt fx 5900 ultra?

Lenke til kommentar

Hvis valget står mellom et Radeon X800 Pro og GF6800GT, er nok GF6800GT det beste valget av de to, med mindre du går opp til Radeon X800XT. Da vil ATI-kortet være et bedre valg. Jeg gikk selv fra Radeon X800 Pro til GF6800GT, og jeg angrer ikke en dag. Men det var mest på grunn av linux-ytelsen, samt full støtte for FreeBSD. Ytelsesøkningen i Windows så jeg kun på som en gledelig bonus.

Lenke til kommentar
Er egentlig lit begrensa til mpx siden jeg har tenkt og kjøpe en mp3 spiller og litt ram også (og det er billig der). men, snubla over dette -> http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40260 er det et ekte gt kort?

Ja, det er et fullverdig GT-kort. Det skjermkortet har 256 MB GDDR3, som er standard på fullverdige GF6800GT-kort. Du vil garantert bli fornøyd med det. Har POV-versjonen selv, og jeg angrer ikke.

Lenke til kommentar
Er egentlig lit begrensa til mpx siden jeg har tenkt og kjøpe en mp3 spiller og litt ram også (og det er billig der). men, snubla over dette -> http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40260 er det et ekte gt kort?

Både ja og nei.

 

- Asus V9999 6800 256 MB Gamer Edition (350/1000) (AGP) Pris fra kr. 3200

Er ganske identisk med 6800 GT med DD3-minne som opererer på den samme hastigheten, men har som sagt bare 12 pipelines, men kan moddes til 16 pipelines. Umoddet er den en del tregere (svak ved bruk av AA og AF) enn GT-en, selv en X800 Pro! Kjøp heller et ekte 6800 GT-kort som du kan få til samme pris!

 

Hentet fra Kjøpeguide: High-End (fra 6600 GT / X700 XT)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...