Gå til innhold

Bomstasjoner i Stavanger saboteres!


Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article336098.ece

 

Ah, denne nyheten er som den vakreste musikk i mine ører, og smaker som den deiligste konfekt!

 

Til tross de er i et signifikant mindretall, finnes det fortsatt prinsippfaste mennesker med i dette landet, som har evnen til å befatte seg med selvstendig, kritisk tankevirksomhet til hva sosialdemokratiets guder Staten og kommunen befatter seg med, og som forstår at eneste effektive metoden i oppgjør mot deres legaliserte tjuveri, er å ty til sivil ulydighet!

 

Psst; Legg merke til journalistens spørsmålsformulerte oppfordring om å la være, idet han henviser til loven med; "dette er da strengt ulovlig?".

He he, han forsto nok ikke at hva lovsamlingens forskrifter og paragrafer måtte si, slett ikke er relevant i enhver form for demonstrativ handling mot nettopp loven! Bare svært dumme mennesker kan finne på å bruke loven som argument mot loven, og vi vet at mange slike, typisk nok, er å finne svært langt til venstre på den ideologiske akse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper de får kraftige bøter og et par dager i varetekt.

 

"Å nei! Staten bruker penger på ting som vi synes er unødvendige, la oss ødelegge de tingene slik at staten må bruke mer penger på det samme. Da blir sikkert alt bra og vi får litt plass i media, som de barnslige drittungene vi er."

 

edit:

 

Typisk at det var en "ny" bruker som registrerte seg bare for å poste dette innlegget... Noen som er "redd" for å si sine egentlige meninger eller er dette tilfeldig?

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Slike aksjoner fører berre til at billistane må dekke reprasjonskostnadane på bomstasjonen og det vill derfor ta lenger tid før det aktuelle veiprosjektet er nedbetalt.

 

 

Uavhengig konsekvens, er dette en demonstrasjon av prinsippiell karakter. Den er altså et nødvendig "onde" hvis budskap representerer en majoritet av bilistene innenfor kommunen Stavanger, ifølge ulike meningsmålinger.

Endret av Innovation
Lenke til kommentar

##Håper de får kraftige bøter og et par dager i varetekt.

"Å nei! Staten bruker penger på ting som vi synes er unødvendige, la oss ødelegge de tingene slik at staten må bruke mer penger på det samme. Da blir sikkert alt bra og vi får litt plass i media, som de barnslige drittungene vi er."##

 

Ifølge din logikk, skulle du ikke finne det konfliktfylt at Staten pr paragraf doblet antallet bomstasjoner i din hjemkommune, med pris pr passering kroner hundre tusen. Det er hva du i prinsippet sier, som er mot innvendinger til politiske flertallsbeslutninger.

 

 

 

##Typisk at det var en "ny" bruker som registrerte seg bare for å poste dette innlegget... Noen som er "redd" for å si sine egentlige meninger eller er dette tilfeldig?##

 

Dette forsto jeg ingenting av. Gjorde du?

Lenke til kommentar
Til tross de er i et signifikant mindretall, finnes det fortsatt prinsippfaste mennesker med i dette landet, som har evnen til å befatte seg med selvstendig, kritisk tankevirksomhet til hva sosialdemokratiets guder Staten og kommunen befatter seg med, og som forstår at eneste effektive metoden i oppgjør mot deres legaliserte tjuveri, er å ty til sivil ulydighet!

Hva har dette med sosialdemokrati å gjøre? Den sosialdemokratiske løsningen er at man finansierer det hele over skatteseddelen. Dét er legalisert tyveri. At de som bruker en tjeneste også betaler for den, er slik det bør være, og det er intet sosialdemokratisk ved det.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Er det ikke ifølge din ideologi fullt legitimt av veieieren å ta betalt for passering? Gjerne for evig og alltid? I dette tilfellet er det staten som eier veien.

 

 

 

 

 

Er du sikker på det? At Staten er den rettmessige eier, som har bevirket veien utelukkende som følge av legalisert tjuveri.

Analogt må vi da fastslå at jeg eier bilen din, etter at jeg har stjålet den. Alternativt stjålet den sum av dine penger som det koster meg å kjøpe den bilen jeg ønsker.

 

Er du, etter denne analogi, fortsatt like sikker på at Staten er den rettmessige eier av veiene?

Lenke til kommentar
Det har tydeligvis aldri gått opp for visse personer at å bygge broer, tunneler osv faktisk koster penger.

 

Ja, på samme måte som det ikke har gått opp for noen at huset mitt koster mye penger å bygge. Siden jeg ikke har disse pengene, er det bare å rappe dem, så sant flertallet støtter meg.

Lenke til kommentar

Hva har dette med sosialdemokrati å gjøre? Den sosialdemokratiske løsningen er at man finansierer det hele over skatteseddelen. Dét er legalisert tyveri. At de som bruker en tjeneste også betaler for den, er slik det bør være, og det er intet sosialdemokratisk ved det.

 

Sikker på at du leste åpningsinnlegget godt nok? Jeg tror det ikke.

Lenke til kommentar
Det har tydeligvis aldri gått opp for visse personer at å bygge broer, tunneler osv faktisk koster penger.

 

Ja, på samme måte som det ikke har gått opp for noen at huset mitt koster mye penger å bygge. Siden jeg ikke har disse pengene, er det bare å rappe dem, så sant flertallet støtter meg.

Jepp! Nesten slik fungerer demokratiet. At vi i Norge har et såkalt representativt demokrati for å til en viss grad iverat mindretallets rettigheter er bare en liten justering.

 

Du får legge inn forsalg i stortinget og se om du får med deg flertallet på å finansiere huset ditt med penger 'stjålet' fra andre. Lykke til! :thumbs:

 

For øvrig har sabotørene av bomringen min største sympati!

Lenke til kommentar

Du får legge inn forsalg i stortinget og se om du får med deg flertallet på å finansiere huset ditt med penger 'stjålet' fra andre. Lykke til! :thumbs:

 

Enhver demokratisk bevegelse anser jeg som en forbrytelse mot mine egne prinsipper. Det vil nemlig innebære at jeg støtter den demokratiske styreform, hvilket nødvendigvis er å støtte legalisert tjuveri. Da det ikke finnes en eneste politisk representant i Norge, hverken i storting eller regjering, som er for avskaffelse av legalisert tjuveri, er sivil ulydighet det eneste språket mulig å føre for å nå frem. Det finnes altså to grunner for å la være å bruke min stemmerett - en prinsippiell teoretisk og en praktisk.

Sivil ulydighet vil altså være det eneste språket slike Skurkestatens politikere og tilhengere forstår, være seg om det gjelder sabotasje av dens bomstasjoner, eller kaldblodige henrettelser av medlemmene.

Endret av Innovation
Lenke til kommentar

Du får legge inn forsalg i stortinget og se om du får med deg flertallet på å finansiere huset ditt med penger 'stjålet' fra andre. Lykke til! :thumbs:

 

Enhver demokratisk bevegelse anser jeg som en forbrytelse mot mine egne prinsipper. Det vil nemlig innebære at jeg støtter den demokratiske styreform, hvilket nødvendigvis er å støtte legalisert tjuveri. Da det ikke finnes en eneste politisk representant i Norge, hverken i storting eller regjering, som er for avskaffelse av legalisert tjuveri, er sivil ulydighet det eneste språket mulig å føre for å nå frem. Det finnes altså to grunner for å la være å bruke min stemmerett - en prinsippiell teoretisk og en praktisk.

Sivil ulydighet vil altså være det eneste språket slike Skurkestatens politikere og tilhengere forstår, være seg om det gjelder sabotasje av dens fotobokser, eller kaldblodige henrettelser av medlemmene.

Du får gjøre med situasjonen som du mener er best. I bunn og grunn er det de som sitter med makta som bestemmer konsekvensene. De fleste av oss foretrekker et demokratisk system, selv om systemet er fullt av idioter og idioti. Demokratiet er som kjent et dårlig system, men alternativene er værre. Om dette skulle bryte mot det du subjektivt mener er dine objektive rettigheter, så... though luck. :shrug:

Lenke til kommentar
Sikker på at du leste åpningsinnlegget godt nok? Jeg tror det ikke.

Jeg leste ikke så nøye gjennom det, det er riktig, men jeg mener likevel å ha fått med meg poenget. Du kaller bompenger legalisert tyveri, men overser det faktum at alternativet er å finansiere veiene over skatteseddelen. Er ikke det verre? Det beste alternativet er selvsagt å privatisere veiene, men all den tid det ikke er noe alternativ i uoverskuelig fremtid, må man kunne være litt realistisk og innrømme at bompengefinansiering er det beste alternativet innenfor det sosialdemokratiske paradigme.

Lenke til kommentar
Sikker på at du leste åpningsinnlegget godt nok? Jeg tror det ikke.

Jeg leste ikke så nøye gjennom det, det er riktig, men jeg mener likevel å ha fått med meg poenget. Du kaller bompenger legalisert tyveri, men overser det faktum at alternativet er å finansiere veiene over skatteseddelen. Er ikke det verre? Det beste alternativet er selvsagt å privatisere veiene, men all den tid det ikke er noe alternativ i uoverskuelig fremtid, må man kunne være litt realistisk og innrømme at bompengefinansiering er det beste alternativet innenfor det sosialdemokratiske paradigme.

 

Nei, bompengeordningen er ikke legalisert tjuveri. Skatteinnkreving er, som jo er metoden som benyttes til veifinansiering. Det er dog ikke mulig å forsvare en bompengeordning oppå skatteinnkreving.

Analogt blir det som å kreve deg for inngangspenger for at du skal få se bilen som opprinnelig var din, men som jeg stjal fra deg, som jeg nu kaller for min.

Lenke til kommentar

Det er jo berre rett og rimelig at brukerane av ei tjeneste er dei som må betale for den, og i dette tilfellet er det dei som bruker den aktuelle vegstrekninga.

Nei, det er det ikke. Hele samfunnet har glede av og bruk for et godt veinett. Ikke bare de som direkte bruker veien selv.

 

Det er også usosial måte å kreve inn skatter på, ettersom det rammer hardest de som har lite penger fra før. Dermed skapes det klasseskille mellom de som har råd til å kjøre som de vil, og de som ikke har det.

 

Bomstasjoner er en svært lite effektiv måte å innkreve skatter på. Det går med masse resursejer til drift og vedlikehold

 

Bomstasjonenes formål er å omfordele penger i samfunnet. Det er et politisk grep som ikke skulle være avhengig av å bygge fysi ske installasjoner for å utføre.

 

Bomstasjoner er ikke noe annet enn fysiske monument over politisk idioti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...