Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I det siste, har det skjedd noe med de offentlige hubene, som gjør at jeg bare kommer inn i halvparten av de jeg har som favoritter. På listen over public hubs, finnes det ikke én hub med over tusen brukere. Hva skyldes det, og hvordan finner jeg fram til de gode, gamle hubene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
5: Logg på router

Det er den delen jeg sliter med... Vet ikke åssen jeg skal logge meg på?

(Netopia Cayman 3351)

 

Skal man skrive inn IP-adressa i browser feltet ellerno?

4116271[/snapback]

Jeg har samme router, og på en måte samme problem som deg. Jeg vet hvordan jeg skal logge meg på, men får det faen ikke til. Skriver 10.0.0.1 i adresselinja, og trykker enter. Greit, får opp et vindu, der jeg blir spurt etter brukernavn og passord. Etter intensiv søking i flere timer, finner jeg ut at jeg kan logge meg inn med å skrive kundenummeret og aktiveringspassordet som jeg fikk fra NGT. Det funker altså ikke. Finner på en annen side at jeg skal trekke 10 000 fra kundenummeret, og sette en P foran, og aktiveringspassordet som passord. En annen side sier de fire siste sifrene i kundenummeret og aktiveringspassordet som passord.

 

Ingenting funker, så spørsmålet er kort og godt:

 

Hvordan i helvete fikk du logga deg inn på routeren?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det hjelper lite, ettersom jeg ikke aner hva jeg skal endre.

 

Fant en annen guide, og har kommet meg hit:

post-103086-1151497927_thumb.jpg

 

Hva nå?

6398858[/snapback]

 

Skjønner ikke en dritt av dette programmet .. Når jeg prøver å laste ned noe , så kommer det ikke opp noe .. :mad:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Er det ingen som kan hjelpe meg med å komme aktiv i DC++? Jeg har prøvd og prøvd, omtrent alt som finnes av nettsider og forumer for å finne en løsningen - uten å lykkes foreløpig.

 

B.

 

PS: Får heller ikke til å lime inn skjermbildene i meldingen..... :hmm: noen som kan hjelpe med det også?

 

 

Hei

 

Som så mange andre har jeg problemer med å få åpnet porter for bruk i DC++. Jeg har imidlertid lest denne tråden nøye, og etter det jeg kunne se var det ingen svar på mitt spørsmål/problem; jeg får ikke opp noen meny i min ruter hvor jeg kan det er mulig å sette inn disse verdiene (jfr neitakks innlegg 9/5-05):

 

| Port | TCP | UDP | IP |

| 7007 | V | X | 192.168.0.40 |

| 7007 | X | V | 192.168.0.40 |

 

Dette er fra min meny: (ruteren er Thomson Speedtouch 546i)

 

 

 

Har her også forsøkt å tilordne Direct Connect, se under, men fortsatt uten hell.

 

 

Videre har jeg forsøkt å åpne porter i telnet, men der kommer jeg ikke inn med brukernavn P[kundenummer – 10000] og aktiviteringspassord fra NGT. Har også forsøkt dette:

 

Men fremdeles altså uten hell.

 

Målet mitt er altså å komme Active, men det kommer følgende feilmeldinger:

- Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself.

- Failed to get external IP via UPnP. Please set it yourself.

 

 

Forhåpentligvis noen som kan hjelpe her.  :)

 

(fortsatt ikke kommet lenger enn at jeg må legge screenshotsene i eget vedlegg)

6247353[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei! Kjempebra guide! Jeg er meget takknemmelig for at noen tar seg tid til å lage slike guider

 

Har bare ett spørsmål når det gjelder den ip-adressen som man skal skrive inn (du nevner dette i pkt. 1 i guiden). Hvor kan man finne ut hvilken ip man har fra nettverksleverandøren? kalles dette "external ip-adress" på engelsk?

Lenke til kommentar

Ok har nå lastet ned og fikset alle innstillinger i dc++, men sliter litt med å bli aktive. Det jeg sliter med er å åpne porter, jeg kommer rett å slett ikke inn i rutern min pga jeg ikke har noen anelse på hva passordet er. Jeg har prøvd admin som er default men det funker ikke. Jeg har spurt faren min og han har heller ikke peiling på hva dette kan være? Er dette et passord en setter selv?

 

Men så fant jeg dette:

 

Forgotten The System Password

 

If you've not set a System password before, the unit will accept the default password "admin". Remember that all passwords are case sensitive.

 

If you've changed the System password but cannot remember it, then the following procedure can be used to reset the whole unit back to the factory defaults. This will set the system password back to "admin" but unfortunately, it will also clear any configuration you may have already entered. We recommend you print this page before proceeding.

 

1. Unplug the power, and remove the all cables from the Router.

2. Using an RJ45 cable, connect the Router's Cable/DSL port to one of the LAN ports.

3. Apply power to the unit

4. The Alert LED will start to flash. Wait until the flash rate changes to 2 seconds on, 2 seconds off, continuously.

5. Unplug the power and re-connect your network as before.

6. Apply power.

7. The unit will now have the default IP address of 192.168.1.1 and subnet mask of 255.255.255.0. You should now follow the steps in the Installation Guide to re-install your Router.

 

Vil bare vite om dette er trygt, eller kan jeg fucke opp innternettet helt? Vil helst ikke skape problemer for foreldrene mine :p .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi er to brukere på datamaskinen, begge med DC++ installert. Problemet er at disse ikke er "sperret" for hverandre, noe som gjør at om en bruker forandrer på instillingene (nedlastningsmappe osv.), forandres dette også hos den andre brukeren når personen logger på.

 

Hvordan fikses dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...