Gå til innhold

Må bli slutt på å bruke bilistene som melkekuer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Påmeldt*

 

Bruker bil mye da jeg bor utenfor byen.

Buss er ikke noe alternativ da de går like ofte som staten gir oss skattelette.

 

Nå begynner det så absolutt å bli nok avgifter her til lands, 25% moms, skyhøye bøter, bilavgifter, bensinavgifter og relativt høyt skattenivå.

 

Nok en gang er det bilistene som blir flådd mest, her i byen har de og planer om bompengeringer, og det blir vel som mange andre prosjekter at de går til "piker, vin og sang" for de som administrerer bommene :no:

 

Send ut link til alle dere kjenner, og la oss ta "ondskapen" ved roten.

Lenke til kommentar
For noko tull. Ein bør ha ein høg avgift på bil. Rett og slett fordi bilkjøring gir konsekvenser som vil gi ein svært høg rekning til staten.

Det at desse avgiftene burde verdt organisert på ein annen måtte kan eg nok verra enig i...

stfu noob.

 

Med tanken på at det kommer til å bli færre ulykker og ulykkene ikke blir like alvorlige - hvis folk hadde hatt råd til å kjøpe ordentlige biler. Så vet jeg ikke helt hvor du får dette fra.

Hvis du mener at alle kommer til å kjøpe seg 21 biler og kjøre hele dagen, så er det ganske uaktuelt. Kommer til å bli ubetydelig fler biler i bruk om bilene blir billigere - og nye biler forrurenser mindre, så jeg vil si at det nesten vil lønne seg for miljøet også.

Lenke til kommentar
For noko tull. Ein bør ha ein høg avgift på bil. Rett og slett fordi bilkjøring gir konsekvenser som vil gi ein svært høg rekning til staten.

Det at desse avgiftene burde verdt organisert på ein annen måtte kan eg nok verra enig i...

Jeg vet om noe som gir mye høyere regning til Staten: Folk som jobber for Staten. Med andre ord burde de vært skattlagt slik at de dekker disse kostnadene. Eller for å få det over på bilavgiftsnivå: De burde betale ca 400% skatt på det de tjener!

 

Men tilbake til virkeligheten: Det trengs folk som jobber for Staten. Og det trengs bilisme. Uten sistnevnte ville ikke samfunnet fungert mye bra. Hvorfor skal de menneskene som er avhengig av bil måtte betale vanvittig mye mer for ting som ikke har med bil å gjøre?

Lenke til kommentar
For noko tull. Ein bør ha ein høg avgift på bil. Rett og slett fordi bilkjøring gir konsekvenser som vil gi ein svært høg rekning til staten.

Det at desse avgiftene burde verdt organisert på ein annen måtte kan eg nok verra enig i...

"Du betale mellom 1200 til 15 000 kroner i omregistreringsavgift, billigst for de eldste bilene, dyrest for de nyeste og tyngste. Omregistreringsavgift er fra politikernes side, manglende moms på et bruktsalg." -allerede betalt moms da bilen ble solgt som ny.

 

"Den viktigste avgiften er importavgiften eller engangsavgiften. Den er avhengig av (stiger med) vekt - motorytelse - sylindervolum. I tillegg er det moms på bilverdien. For en typisk familiebil til 250 000 er omtrent 120 000 avgifter." -en gjennomsnits familie har ikke råd til en "sikker" bil.

 

"Årsavgift: 2800 kroner uansett hvilken bil du kjører." -rettferdighet?

 

"Årlig legger bilisten 50 milliarder igjen i statskassen

I retur bygges det veier over statsbudsjettet for 12 mrd." -er politikerene interessert i å øke sikkerheten?

Lenke til kommentar
Med tanken på at det kommer til å bli færre ulykker og ulykkene ikke blir like alvorlige - hvis folk hadde hatt råd til å kjøpe ordentlige biler. Så vet jeg ikke helt hvor du får dette fra.

Hvis du mener at alle kommer til å kjøpe seg 21 biler og kjøre hele dagen, så er det ganske uaktuelt. Kommer til å bli ubetydelig fler biler i bruk om bilene blir billigere - og nye biler forrurenser mindre, så jeg vil si at det nesten vil lønne seg for miljøet også.

 

Kva er ein ordentlig bil? Det at ein senker avgiften vil gjøre at ein får eit økt salg av biler med store motorer og eg ser ikkje korleis det skal hjelpe på å senke ulykene?

Nye biler har ofte støre motor og vil derfor forurense meir.. Det er heller ikkje direkte miljøvenligt å få produsert bilen eller å fraktet bilen fra japan eller usa.

 

Den skaden bilen gir som du ikkje ser når du kjører er den globale oppvarmingen. Det er allment kjent at dette vil skape meir ekstremt vær som igjenn vil skape ødelegelser som staten eller næringslivet må betalle.

 

Billen er nok ein nødvendlighet i store deller av distriktet. Ein god del av befolkningen vil vera avhengig av bilen sjølv om ein får eit godt kolektiv tilbud i byer og støre tettsteder.

Det eg meiner ville våre best er om ein bygger maksimalt ut for kolektiv transport i byene i tileg til godt tog tilbud melom dei største byene (då primert i sørlige deller av landet). Gjør det relativt dyrt å kjøre bil i byer, men hold ein grei veistandar på veger ute i distriktet. Satse på ras sikring osv. Samtidig bør ein og legge til rette for framtidens biler. Slik som etanol bilen til saab. Få alle statoil stasjoner til å starte med etanol pumper og gi store kutt i avgift på slike biler...

Lenke til kommentar
Øk avgiftene i byene og senk de i distriktet er nå min mening. Bilkjøring inne i byer er noe tull.

Det er veldig mange næringsdrivende som er uenig med deg i dette.

 

Opp med avgiftene :D

:w00t:

 

Samtidig bør ein og legge til rette for framtidens biler. Slik som etanol bilen til saab. Få alle statoil stasjoner til å starte med etanol pumper og gi store kutt i avgift på slike biler...

 

Samtidig får miljøbileierne også en sterkere bil. E85-drivstoffet gjør motoren 20 prosent sterkere. Saabs miljøbil er utstyrt med en motor som yter 180 hester. Også dreiemomentet på bilen øker med 15 prosent med etanol på tanken.

Hei, nå snakker vi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...