Gå til innhold

Informasjon og diskusjon vedrørende webshopguiden


Anbefalte innlegg

det betyr ikke at folk tror at komplett.no er en del av forumet.

Det er en god saklig logisk og tydelig grunn til hvorfor folk ikke tror komplett.no er en sammensveiset del av forumet, nettopp fordi komplett.no ikke er "hardware.no".

 

Derimot er både prisguiden, webshopguiden, artikler, og forumet på samme domene "*.hardware.no". Når da folk i tillegg refererer til de forskjellige delene, blir dette i kombinasjon med på å skape et inntrykk at disse delene av domenet hører naturlig sammen.

 

Dette er nettopp en av grunnene til hvorfor jeg sa jeg trekker meg ut av diskusjonen nå, for det du gjør nå er kverullere med noe som har lite med saken å gjøre og lite produktivt for seg.

 

*borte*

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tro det var naturlig å se på det slik at hardware.no sin redaksjonelle side er hovedtjenesten. Det er dit man kommer om man skriver www.hardware.no i nettlesern. Deretter har man en rekke undertjenester som forumet, prisguiden, bruktmarkedet, etc.

 

Jeg skjønner ikke helt hvor folk har fått det fra at forumet er hovetproduktet her, og de andre sidene er undertjenester. Det blir jo det samme som å si at vg sitt forum er hovdtjenesten deres, og at VG-lista bare er en undertjeneste slik at forumdeltakerne skal få noe å diskutere :hmm:

 

Men det er helt klart at det er mange som sitter med dette inntrykket, så det er kanskje noe man må ta tak i?

 

Til slutt skjønner jeg enda ikke hva dette til syvende å sist har med webshopguidens inntrykk å gjøre

Lenke til kommentar
Jeg ville tro det var naturlig å se på det slik at hardware.no sin redaksjonelle side er hovedtjenesten. Det er dit man kommer om man skriver www.hardware.no i nettlesern. Deretter har man en rekke undertjenester som forumet, prisguiden, bruktmarkedet, etc.

 

Jeg skjønner ikke helt hvor folk har fått det fra at forumet er hovetproduktet her, og de andre sidene er undertjenester. Det blir jo det samme som å si at vg sitt forum er hovdtjenesten deres, og at VG-lista bare er en undertjeneste slik at forumdeltakerne skal få noe å diskutere :hmm:

 

Men det er helt klart at det er mange som sitter med dette inntrykket, så det er kanskje noe man må ta tak i?

 

Til slutt skjønner jeg enda ikke hva dette til syvende å sist har med webshopguidens inntrykk å gjøre

Vg oppdateres med nyheter fra verden flere ganger daglig " de skriver egne artikler" derfor blir det deres hoved produkt, mens hw.no lager ca 1(2) om dagen? slik at forum blir det som brukere bruker mest slik at det er forum som blir magnet her.....

Lenke til kommentar
Joda, jeg leser aviser, gjør du?

 

Spiller ingen rolle om HW.no spesifiserer at de er uavhengige, det er det de oppfattes som av de som leser testene og webshoperfaringene eller hva som helst. Det er også det forbrukertilsynet burde satt ned foten på.

Du har enda ikke klart å underbygge påstandene dine om lovbrudd. Hvilken lov er det som forbyr et forum eller en redaksjon å være partisk? Dersom du ikke kan klare å vise til noen paragrafer i en lov som forbyr dette, så kan du like godt slutte å slenge ut påstander om lovbrudd basert på fri fantasi.

 

Hva med Konkurranseloven §10?

 

konkurransetilsynet.no

 

Pyton.no sier forøvrig:

 

Det som kommer under er hva jeg privat mener og event. ikke nødvendigvis gjennspeiler hva Pyton.no mener;

 

- Prisguiden fører til dårligere utvalg

- Det lager en monopolsituavasjon (da mindre og mer spesialiserte butikker

  ikke lengere kan / har råd til å være med på dette)

- Det skaper falske forutsetninger / forventninger til prisene i markedet,

  da det er sikkert mange små og mindre bedrifter som har bedre priser enn

  det som står på siden til HW.no

- De som tjener på dette er de "store" Webbutikkene

Lenke til kommentar
Vg oppdateres med nyheter fra verden flere ganger daglig " de skriver egne artikler"  derfor blir det deres hoved produkt, mens hw.no  lager ca  1(2) om dagen? slik at forum blir det som brukere bruker mest slik at det er forum som blir magnet her.....

Eh :dontgetit:

 

Jeg tror du bør ta deg en tur innom forsiden en gang ibladt og følge med på hva som skjer. Det kommer gjerne godt over ti artikler om dagen på hardware.nos forside :)

Dessuten vil jeg tro av lesertallene at det er ganske mange som leser artiklene uten å bruke diskusjonforumet. Virkeligheten reflekteres av ståsted :)

Lenke til kommentar

_xeon_: Jeg tror egentlig ikke man kan påberope seg å hindre fri konkuranse her. Å tolke lovverk overlater jeg vanligvis til jurister, men jeg ser ikke helt argumentasjonen din. Ingen nekter nettbutikkene å fritt selge sine varer. Det faktum at de ikke er villige til å betale for profilering går vel på helt andre ting.

Lenke til kommentar
Forumet er nok ikke hovedtjenesten nei.

I så tilfelle hadde det vært litt flere en "bare" 63000 registrerte brukere.

Vi har langt flere visninger av hardware.no en forum.hardware.no.

Vil tro at en del faktisk ikke er klar over at vi har et forum en gang.

Det kan fort hende det er pga måten sidene er lagt opp på, jeg går alltid inn på forsiden, selv om det er forumet jeg bruker mest, da får man med ett kjapt overblikk sett om det er noe spennede å diskutere, og kan deretter søke/hoppe inn på spennede temaer som finnes på forsiden.

 

AtW

Lenke til kommentar
Leste du innlegget til jallertraller i det hele tatt?

 

Selvfølgelig er det ulovlig å føre forbrukere bak lyset, hvilket land er du fra?

Prisguiden går ikke som reklame, siden de faktisk rangerer etter pris. At det er feil av Hardware og kalle den helt uavhengig gjør det ikke ulovlig. Sånn som prisguiden er i dag, kan den ikke kalles reklame.

Lenke til kommentar

Det skulle vært interesant å vite om orkla media som nå går inn på eiersiden i Hardware også har eierinteresser i noen datarelaterte webshoper.Som f.eks Netshop.For så å ha muligheten til å fremme egne interesser.

 

Hmm noen fra Hardware/Netshop eller begge som kan avklare dette spørsmålet

Endret av alfi
Lenke til kommentar
Leste du innlegget til jallertraller i det hele tatt?

 

Selvfølgelig er det ulovlig å føre forbrukere bak lyset, hvilket land er du fra?

Prisguiden går ikke som reklame, siden de faktisk rangerer etter pris. At det er feil av Hardware og kalle den helt uavhengig gjør det ikke ulovlig. Sånn som prisguiden er i dag, kan den ikke kalles reklame.

Problemet er ikke at prisguiden eller webshopguiden går for å være reklame. Det er heller at folk bruker prisguiden i det øyemed å finne laveste pris på et produkt. Når det da viser seg at forhandlerne betaler store summer for å være der, i tillegg til at de tydeligvis har en slags kontroll over hva slags tilbakemeldinger som kommer på trykk her, bli det er problem.

At webshopansvarlig her (rolf wegner) sier han var for ny i jobben til å stusse over at forhandlerne selv kunne fjerne tilbakemeldinger, er rett og slett for drøyt.

At forhandlerne selv betaler for, og kontrollerer omtalen de selv får på hardware.no, er åpenbart å føre forbrukerne bak lyset.

Lenke til kommentar
Leste du innlegget til jallertraller i det hele tatt?

 

Selvfølgelig er det ulovlig å føre forbrukere bak lyset, hvilket land er du fra?

Prisguiden går ikke som reklame, siden de faktisk rangerer etter pris. At det er feil av Hardware og kalle den helt uavhengig gjør det ikke ulovlig. Sånn som prisguiden er i dag, kan den ikke kalles reklame.

Problemet er ikke at prisguiden eller webshopguiden går for å være reklame. Det er heller at folk bruker prisguiden i det øyemed å finne laveste pris på et produkt. Når det da viser seg at forhandlerne betaler store summer for å være der, i tillegg til at de tydeligvis har en slags kontroll over hva slags tilbakemeldinger som kommer på trykk her, bli det er problem.

At webshopansvarlig her (rolf wegner) sier han var for ny i jobben til å stusse over at forhandlerne selv kunne fjerne tilbakemeldinger, er rett og slett for drøyt.

At forhandlerne selv betaler for, og kontrollerer omtalen de selv får på hardware.no, er åpenbart å føre forbrukerne bak lyset.

Leser det du ikke det som er skrevet eller ignorer du det bare? Webshoppene har ikke kunnet fjerne eller rdigere noe som helst.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Problemet er ikke at prisguiden eller webshopguiden går for å være reklame. Det er heller at folk bruker prisguiden i det øyemed å finne laveste pris på et produkt. Når det da viser seg at forhandlerne betaler store summer for å være der, i tillegg til at de tydeligvis har en slags kontroll over hva slags tilbakemeldinger som kommer på trykk her, bli det er problem.

At webshopansvarlig her (rolf wegner) sier han var for ny i jobben til å stusse over at forhandlerne selv kunne fjerne tilbakemeldinger, er rett og slett for drøyt.

At forhandlerne selv betaler for, og kontrollerer omtalen de selv får på hardware.no, er åpenbart å føre forbrukerne bak lyset.

At webshopguiden ikke har noen troverdighet som uavhengig guide laget for å finne de beste prisene har jeg ikke protestert på. Jeg har heller ikke protestert på at det kan oppfattes som å føre folk bak lyset slik det er bygd opp i dag.

 

Men Hardware ble beskyldt for lovbrudd, noe jeg ikke kan se at har blitt dokumentert. Den dokumentasjonen som har blitt lagt fram omhandler skjult reklame, og det kan ikke webshopguiden eller tilbakemeldingene kalles.

 

Det har forøvrig også blitt tilbakevist at webshopene har noen kontroll til å redigere hva som legges ut.

Lenke til kommentar
Det skulle vært interesant å vite om orkla media som nå går inn på eiersiden i Hardware også har eierinteresser i noen datarelaterte webshoper.Som f.eks Netshop.For så å ha muligheten til å fremme egne interesser.

 

Hmm noen fra Hardware/Netshop eller begge som kan avklare dette spørsmålet

Jeg kan avkrefte at det er noe krysseierskap av noe som helst art mellom oss, Orkla Media og HW.no.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Forumet er nok ikke hovedtjenesten nei.

I så tilfelle hadde det vært litt flere en "bare" 63000 registrerte brukere.

Vi har langt flere visninger av hardware.no en forum.hardware.no.

Vil tro at en del faktisk ikke er klar over at vi har et forum en gang.

Hei,

 

Det var lidt av en påstand det :thumbdown:

 

Mener du at god del av norges befolkning er blinn eller hva?

Stort sett umuligt å undgå å se at der finns et forum på hw.no - når man kommer på hardware.no sin side (medmindre man kører 640x480 oppløsning på skjermen).

Prøv selv å se!

De fleste er vel innen om hw.no før de går i forummet.

 

PS. Statestikker kan være bra - hvis man greier å tolke de skikkeligt!

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Forumet er nok ikke hovedtjenesten nei.

I så tilfelle hadde det vært litt flere en "bare" 63000 registrerte brukere.

Vi har langt flere visninger av hardware.no en forum.hardware.no.

Vil tro at en del faktisk ikke er klar over at vi har et forum en gang.

Hei,

 

Det var lidt av en påstand det :thumbdown:

 

Mener du at god del av norges befolkning er blinn eller hva?

Stort sett umuligt å undgå å se at der finns et forum på hw.no - når man kommer på hardware.no sin side (medmindre man kører 640x480 oppløsning på skjermen).

Prøv selv å se!

De fleste er vel innen om hw.no før de går i forummet.

 

PS. Statestikker kan være bra - hvis man greier å tolke de skikkeligt!

 

Mvh

Kimmer

Det er godt mulig å unngå å oppdage forum-linkene.

Om du skummer over en side så får du ikke med deg alle detaljer, og høyre-siden er ikke den første biten du fokuserer på.

Mange av de som bruker forumet er nok ganske avanserte brukere og har ganske god kjennskap til siden.

Men for å sammenligne med hvordan jeg selv leser sider som vg og dagbladet da, det står masse greier på høyresiden, og gjett hva, jeg har ingen ide om hva det linkes til der uten å spesifikt sjekke det.

 

Nå sjekket jeg rett etter at jeg skrev det, og da viser det seg at vg.no har en ledige stillinger-tjeneste der, det hadde jeg rett og slett ingen anelse om. Og den er nesten mer synlig en forum-linkene våre.

Og jeg skrev "en del", det tilsier ikke at det er en høy prosentandel, jeg har ingen ide om hvor mange det kan være snakk om, men at det er noen, ja det føler jeg meg veldig sikker på.

 

Så nei, det er nok ikke en så drøy påstand.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig å unngå å oppdage forum-linkene.

Om du skummer over en side så får du ikke med deg alle detaljer, og høyre-siden er ikke den første biten du fokuserer på.

Mange av de som bruker forumet er nok ganske avanserte brukere og har ganske god kjennskap til siden.

Men for å sammenligne med hvordan jeg selv leser sider som vg og dagbladet da, det står masse greier på høyresiden, og gjett hva, jeg har ingen ide om hva det linkes til der uten å spesifikt sjekke det.

 

Nå sjekket jeg rett etter at jeg skrev det, og da viser det seg at vg.no har en ledige stillinger-tjeneste der, det hadde jeg rett og slett ingen anelse om. Og den er nesten mer synlig en forum-linkene våre.

Og jeg skrev "en del", det tilsier ikke at det er en høy prosentandel, jeg har ingen ide om hvor mange det kan være snakk om, men at det er noen, ja det føler jeg meg veldig sikker på.

 

Så nei, det er nok ikke en så drøy påstand.

Hei,

 

Jeg vil stadig mene, at den var langt ute!

 

Jeg har en del peiling på hvor beste 'annoncespot' er på en papirutgave av en avis. Har jobbet en del med dette. Det er der laget mange undersøgelser omkring dette også før i tiden.

Jeg har ikke kendskab til, hvordan folk leser en webside (lesevaner). Jeg har ikke funnet nogen 'offentligt publiserte' undersøgelser omkring dette heller - men jeg er sikker på at folk må være blinne, hvis de ikke ser, at der eksitsterer et tilhørende forum til hw.no.

 

Jeg tror heller ikke folk kommer på hw.no bare for annoncernes skyld.

Som en høytstående hw.no-mand netop skrev i en annen tråd - da har tekstbaserte annonser større verdi en andre typer annoncer. Dette har jo helt klart noget med folks lesevaner å gjøre - og jeg konkluderer derfor at man må være blinn, hvis man ikke ser det ganske store forumavsnitt til høyre på hw.no.

 

Edit: Syns ikke det er så bra å sammenligne vg.no og dagbladet.no med hw.no.

Vil ikke kalde hw.no for nogen nyhetsformidler - her er der bare gamle nyheter.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

dette har sikkert folk skrevet fører jo så ufatteligmye å lese igjennom

etter å ha lest detter har jeg mistet troverdigheten til prisguiden..jeg trodde alle fikk være med der..ikke bare dem som hadde råd.

 

nå vil jeg heller ikke legge ut personopplysninger når jeg poster en erfaring..

for da kan nettbutikkene undersøke om meg og hva jeg driver på med??

er ikke dette brudd på no lov om behandling av person opplysninger når dem legger det ut offentlig her i forumet?

 

skulle funnet på no annet i natt enn å lese på forum..ble bare skuffet over hw jeg..

Lenke til kommentar

Vel synes ikke det er så rart at forumet har "bare" 63.000 brukere, slik senere tids avsløringer fører til at mange mister "spiriten" til å drive forumet.

Stort sett bare nyhetene igjen som er av det jeg alltid har trodd Hardware.no var:

En gjeng med entusiaster som startet et nettsted for andre hardware entusiater uten å tenke millionbutikk.

 

Dette er pr. idag hva jeg tenker om HW.no

Prisguiden: ikke lenger noen guide, men en annonseplass...

Webshopguiden: ikke brukernes erfaringer, men erfaringer som er pyntet på/endret, hvor butikken(e) har like mye å si som brukerne

Forumet: ikke lenger diskusjonsforum om alt, kun ting som ikke sjenerer HW.no og deres moderatorer.

Guider: ikke alle spennende hardware nyheter, men det komplett og netshop fører.

Tester: se:guider

Nyheter: Blir dette det neste sponseområdet eller er det det allerede? ...bare "glemt" å fortelle det?

Etter ovennevnte ting tør jeg ikke engang tenke på "anbefalinger".

 

Siste nytt er forøvrig: Hei alle medarbeidere og moderatorer, nå møtes vi i denne tråden og så viser vi sammen at vi har rett, og hvis de gjennomskuer oss så lager vi tråder om alt mulig så det blir bare et stort kaos slik at færrest mulig forumbrukere skjønner at noe er galt.

 

Lurer på hvor mange tenker som meg og begynner å seile sakte men sikkert bort fra forumet og hele HW.no.

(regner forøvrig med å få en advarsel, evt ferie p.g.a denne posten, det er jo slik forumet er blitt. Tragisk.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...