Gå til innhold

PC GAMER previews S.T.A.L.K.E.R.


Anbefalte innlegg

kort sammendrag....

 

"Right ive read it.It made an intresting read.Nothing we didnt already know.They really liked it!

 

I like the way they talked about shooting down birds so you could cook them.5pages of writing and all was talking about how you start off being healed by the dealer and have to do a mission to steal a briefcase.

 

They talk about it so well how the first time you see daylight they heard a shreak and was like "What the hell was that!"(*shivering*)"was that a scream?"

 

They were so amazed by the AI and how it was happing around them all the time.Just standing still they saw a group of patrolling guards walking up a road looking out for stalkers,a wild dog chasing prey across a field and a mutant pig/horse thing pulling a corpse into a bush and a rival stalker running up a hill into the trees.

 

They said the animals nearby look up at you as to see if you are a threat.

 

A blowout accured when they were playing the game and the player freaked out wondering why dogs and zombies were all running one way and past them..."is it a flaw in the AI?","NO","Should I run?","OH YES!"

 

They also found out about a rocket launcher in a house nearby and climbed to the top of a tower to take down a heicoptor...They waited for it come passing by and shot its undercarriage a few times to get its attention.It came back to take the stalker out but one shot from the bazooka and engine bits were flying everwhere as the copter struck the ground.

 

As soon as it was hit a whole load of teams of guards rushed to the area and flanked the stalker...got the player surrounded in an underground tunnel and took him out."

 

http://stalker.myexp.de/en/index.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dato? Og gidder noen kjapt oppsummere handling; hvem du er, hvem Stalkers er, og hva disse mutantdyrene gjør.

dei satser på å gi det ut i mai. (gamer sier 15. mai).

 

er ikkje noko god på oppsummeringar, men eg kan svare kort på spørsmåla dine.

 

nei, du veit ikkje kven du er.

stalkarane er lykkejegarar. dei er på jakt etter artifacts som dei kan selge til høgstbydane.

mutantane gjer som dyr flest, lever eit fredleg liv, og prøver å skaffe seg mat til å overleve.

 

Blir det nye Half life1 :D

håper verkeleg ikkje det.

Lenke til kommentar
Omg gler meg så en unge! Blir det nye Half life1 :D

Det blir absolutt ikke det nye Half-Life 1. Du har misforstått. Stalker er riktignok et FPS, men de beveger seg ganske langt unna Half-Life serien. Her får vi innblading av RPG, store områder, lite skripting, forskjellige slutter osv.

 

Mange vil kanskje mislike det, mange vil kanskje like det. Spørsmålet blir om utviklerne klarer å holde det de har lovt. Gjør de det, tror jeg alle actionelskende gamere har noe å se frem til. Hvis ikke får vi klamre oss til Half-Life som tidenes beste FPS spill. (Selv om de spillene virker veldig ulike fra Stalker)

 

Det jeg håper på er en sterk og troverdig spillopplevelse. Hittill ser det ut som om jeg vil få en skikkelig "wow" opplevelse, men hva skjer dagen det kommer ut? Det ser fantastisk ut, om det er det er et annet spørsmål...

Lenke til kommentar
Hvis noe høres for godt ut til å være sant, så er det gjerne det...

Er redd for dette, jeg også...

 

Utviklerne har faktisk ikke sagt at det blir lite scripting (slik som jeg trodde tidligere), de sier at det blir INGEN scripting! :scared:

 

Jeg trodde ikke det var mulig! Det betyr at man kan se en fyr på en plass, mens en annen gang man spiller spillet, trenger ikke den fyren å være der i nærheten i det hele tatt!

 

BTW: Om dere har lyst til å ha en utfyllende sniktitt på S.T.A.L.K.E.R., bør dere kjøpe Februar utgaven av "PC Gaming World Norge", som har en MEGET bra og MEGET detaljert 6-siders sniktitt!

 

Jeg vet ikke helt om Februar utgaven har kommet i butikkene enda (abonnerer, så jeg får den ei stund tidligere), men om den ikke har kommet enda, så kommer den garantert om noen få dager.

Jeg tror PCGW koster, i løssalg, 69,99kr, og da får du en dobbelsidig DVD (over 9GB) med demoer, filmer, patcher, programmer, fullversjoner, mods +++.

Selve bladet inneholder også en omtale av WoW, NFSU2, Pirates!, Everquest 2. +++.

 

PCGW Norge er uten tvil et godt kjøp uansett! :thumbup:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC,26/01/2005 : 21:10]Utviklerne har faktisk ikke sagt at det blir lite scripting (slik som jeg trodde tidligere), de sier at det blir INGEN scripting! :scared:

her trur eg nok du tar feil. utviklarane har sagt at dei skal ha litt scripting.

 

Jeg trodde ikke det var mulig! Det betyr at man kan se en fyr på en plass, mens en annen gang man spiller spillet, trenger ikke den fyren å være der i nærheten i det hele tatt!

dette stemmer. men det betyr ikkje at spelet er heilt fritt for scripting.

 

PCGW Norge er uten tvil et godt kjøp uansett! :thumbup:

blir alltid så låk i haudet når eg leser PCGW noreg eg, aner ikkje kvifor.

 

edit: fiksa ein av mange skrivefeil.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
blir alltid så låg i haudet når eg leser PCGW noreg eg, aner ikkje kvifor.

og det betyr...?

Skulle til å stille samme spørsmål. :huh:

 

BTW: Rart at det står skrevet i PCGW: "18 kart utgjør det 30 kvadratkilomteter store spilleområdet og kjennetegner seg med at de ikke er scriptede. Det finnes ingen fastlagte tidspunkter hvor en motstander kommer løpende rundt et hjørne. Det utløses ingen eksplosjoner, når du balanserer på en gammel hengebro." Osv osv.

 

Jeg regner med at PCGW ikke har funnet opp dette selv.

Det står forresten et interview med utviklerne på en av de neste sidene, så det betyr at de har fått tak i en del info rett fra dem.

Lenke til kommentar
blir alltid så låg i haudet når eg leser PCGW noreg eg, aner ikkje kvifor.

og det betyr...?

skriveleif. skal være låk i hodet aka: hodepine/hodeverk.

 

 

[iC]BTW: Rart at det står skrevet i PCGW: (...) spilleområdet og kjennetegner seg med at de ikke er scriptede. Det finnes ingen fastlagte tidspunkter hvor en motstander kommer løpende rundt et hjørne. Det utløses ingen eksplosjoner, når du balanserer på en gammel hengebro." Osv osv.

dette stemmer. personer og dyr kan dukke opp på forskjellige plasser for kvar gong du speler spelet. og alle handler uscripta når dei angriper deg. men spelet er ikkje 100% fritt for scripting, det er enkelte deler som er (og må være) scripta.

Lenke til kommentar
Skeptisk jeg...

 

Hvis noe høres for godt ut til å være sant, så er det gjerne det...

 

Murphys lov etc.

 

Men håper for all del at jeg må bite i meg det der.

Jepp jeg er enig

Har sett det så mange ganger før at ting blir "hypa" opp noe langt inni Helv...... bare for å bli noe skuffende greier .

Nei jeg venter på anmeldelser jeg før jeg tør og påstå at det blir en konkurrent til hl2 etc

Lenke til kommentar
Tja.. HL2 ble nå hypet opp i skyene, og det endte nå opp som ett rimelig ok spill...

Klarer gutta bak stalker å gjøre det de prøver på, så kommer det til å enormt bra tror jeg.

rimlig ok ?

jeg veit ikke hvordan krav du har , men for å si det sånn så ble det faktisk niende beste spillet gjennom tidene da.

hvis S.T.A.L.K.E.R. er i nærheten der så blir det et kjempe spill , men vi får vente og se , konkuransen er hard i toppen.

edit...leif

Endret av redflame
Lenke til kommentar
Rimelig ok ja. Syntes det var litt for simpelt. Ingen muligheter til å lage egene vrier på ting. Dette er det virker som stalker har, modifiserbare våpen, flere slutter, flere måter å løse oppdrag. HL2 var altfor "oi, det rører seg, la oss skyte det".

Spillet fulgte bare den gode gamle Half-Life oppskriften. Det funket jo veldig bra. Finnes mange simple filmer der ute, som er geniale. Det er snakk om det de prøver på er gjennomført, og det var det til de grader. Stalker prøver på noe annet. For å si det sånn, de prøver på veldig mye. Har utviklerne lykkes, har vi med et kjempespill å gjøre!

 

Så får vi se hva som skjer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...