MortenS Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Hei, Installerte Win XP med SP2 integrert på ny PC idag. Delte opp SATA disken i 2 partisjoner, XP skulle installeres på den minste partisjonen på 15GB. Men ved boot ser jeg nå at Win XP har installert seg over begge partisjonene: med WINDOWS katalogen liggende på D: partisjonen og kun systemfiler som AUTOEXEC.BAT på C: partisjonen... Jeg har vel trykket litt kjapt under installeringen, men er det en grei metode å flytte WINDOWS katalogen (Partition Magic?) over til C: igjen uten at registeret blir fucked up osv..... Takk for hjelpen!
A.J Green Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 ville det ikke være like raskt å bare formatere og gjøre det om igjen?
TCi Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Windows kan ikke installeres over 2 partisjoner. Grunnen til at autoexec.bat havnet på c: er fordi Windows alltid ser på c: når den booter (eller noe i den duren). Det letteste er bare å starte installasjonen via cd'en ved oppstarten og legge inn Windows på c:, som du da formaterer. Deretter sletter du alle referanser til Windows på d:.
MortenS Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Skrevet 23. januar 2005 OK, hva om jeg slår sammen partisjonene med Partition Magic og etterpå deler opp C: til to partisjoner igjen.....? Vil registeret osv "oppdatere" seg seg korrekt da evt. Drive Mapper kjøres av PM automatisk i etterkant, men vil registeret også repareres?
pmarius Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Hvorfor gjør du ikke bare det som har blitt forslått over her? En ny formatering/installasjon er uten tvil den enkleste måten å gjøre det på. Hvis du skal begynne å endre partisjonsbokstaver og størrelsen på partisjonene og sånt, så risikerer du en masse unødvendig rot...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå