Gå til innhold

hva er det kraftigeste desktop environment?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

desidert fluxbox.

installer noen små kde apps som f.eks. konqueror til filutforsker og k3b som cd brenne program osv.

så har du en tøff desktop.

unødvnedig med gnome / kde session, er bare mas og kjas og bruk av ram.

Skrevet
hva er det?

KDE, gnome osv

gjerne documenter

Kommer ann på hva du mener med "kraftigst". Uansett har alle sin favoritt, og det er umulig å bestemme hvilken(t) WM/DE som er kraftigst.

Skrevet
desidert fluxbox.

installer noen små kde apps som f.eks. konqueror til filutforsker og k3b som cd brenne program osv.

så har du en tøff desktop.

unødvnedig med gnome / kde session, er bare mas og kjas og bruk av ram.

Med mindre du bruker en del av featurene dette medfører. I linux er biblioteker som regel dynamisk linket slik at programmer som bruker samme bibliotek slipper å laste dette to ganger i minnet. Dvs. at det kan lønne seg å bruke programmer som baserer seg på samme biblioteker for å spare minne. Integrering mellom programmer er også viktig for noen, og absolutt ikke noe man kan ta for gitt.

Skrevet

Prøv deg fram. Test de forskjellige *boxene - raske, men lite funksjonalitet (hva er viktigst - din eller maskinens tid?), diverse Desktop enviroments (Gnome, KDE, XFCE), og annet du snubler over. Så ser du hvilken som er best til *ditt* bruk.

Skrevet (endret)

OT:

hotstian: Hver gang jeg ser signaturen din så sitter jeg og tenker på hva du mener med de to "settningene", jeg klarer ikke å vri hjernen for å oppdage den høyst ulogiske forklaringen på de to påskenøttene i signaturen din... Forklar deg er du snill :)

"data = ca 1/3 off"

og

"dem som ikke har bilde har egentlig bilde bare at det er et

selv portret av en anonym"

Endret av RatiX
Skrevet
OT:

hotstian: Hver gang jeg ser signaturen din så sitter jeg og tenker på hva du mener med de to "settningene", jeg klarer ikke å vri hjernen for å oppdage den høyst ulogiske forklaringen på de to påskenøttene i signaturen din... Forklar deg er du snill :)

"data = ca 1/3 off"

og

"dem som ikke har bilde har egentlig bilde bare at det er et

selv portret av en anonym"

bedre nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...