Gå til innhold

Winchester vs. Newcastle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Winchester er også minimalt raskere siden den er basert på 90nm og ikke 0.13mikron. Det er derfor den er kaldere og mer stabil når du klokker som hotstian sa.

 

Personlig syns jeg 3200 er bedre enn 3500. Ikke at 2.0GHz er bedre enn 2.2GHz. 3200 er billigere og 200MHz er lett å klokke t.o.m. på stock cooling. De kommer ca like langt når du klokker dem: 2.6 - 2.8GHz max på luft og litt mer på vann.

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg 3200 er bedre enn 3500. Ikke at 2.0GHz er bedre enn 2.2GHz. 3200 er billigere og 200MHz er lett å klokke t.o.m. på stock cooling. De kommer ca like langt når du klokker dem: 2.6 - 2.8GHz max på luft og litt mer på vann.

 

Men jeg er ikke så veldig trygg på overklokking...

Jeg har gjort det litt (noen få MHz) men jeg er redd for å ødelegge noe... :blush:

 

Uansett, takk for svaret. Uansett om jeg velger 3200 eller 3500 kommer det nok til å bli en Winchester.

Lenke til kommentar

Personlig så har jeg ikke tid å drive å klokke, da dette krever innsats i både tid og kjøleutstyr.

 

Jeg kjøpte 3500+ for å unngå å måtte klokke. Jeg betalte 1000kr mer for det, men 1000kr er ingenting i forhold til hva det hadde kostet meg å bruke tid på overklokking og innkjøp av kjølere...

 

Men jeg skjønner godt at folk som bruker mesteparten av fritiden sin foran pc'en kjøper 3000+ og overklokker som bare faen. hadde jeg også gjort om jeg ikke hadde hatt både kone, unge og jobb.

 

Den lille fritiden jeg har brukes stort sett til å spille!

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Newcastle-familien er eldre en Winchester-familien.

 

Men det han mener er at de Newcastle'ene som er aller nyest (f.eks produsert i går) klokker ganske så bra, faktisk bedre enn Winchester i enkelte tilfeller.

 

Jeg har hørt en del rykter om det, men jeg anser fremdeles Winchester for å være et sikrere klokkeobjekt.

Lenke til kommentar

ah ok takk for oppklaring,,, kjøpte akkurat en amd 64 3500+ winchester og må faktisk retunere den på grunn av den grønne isopor lignende beskyttelsen inni har gått i opplsøning så det har endt med glitter makeup lignende biter overalt i kjøleribbe\vifte og inn under plastikk beskyttelse til både thermal paden og selve cpu'en, merkelig løsning på innpakning spør du meg....

 

uansett håper på rask retur, siden jeg sitter her og sugler over mine ny minne brikker og hovedkort som jeg ikke kan bruke........

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ah ok takk for oppklaring,,, kjøpte akkurat en amd 64 3500+ winchester

hvis du skal skifte kjøler eller støvsuge boxed kjøleren, så fungerer thermalpaden omtrent som LIM på denne :hrm: . PASS PÅ!!! jeg dradde av hele prosessoren. den hang VIRKELIG fast. fy skam til AMD!

Lenke til kommentar

Haha, lo godt av den knutmarius;)

 

Trenger jo ikke ta av kjøleren for å støvsuge den, jeg tar en liten runde i PCn av og til jeg. Men man må være stø på hånden og ikke gå for nærme ja.

 

Kalg: hvordan fikk du den av da? funker kanskje bedre å vri den av? og lurere å ta den ut først kanskje?

 

Ingen av det netshopene jeg bruker selger 3500+ Winchester uten vifte :( dritt. Unødvendig å betale ekstra for bundlekjøleren for så å legge den på hylla og kjøpe ny :\

Endret av BakkiZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...