Gå til innhold

Hvor mye koster et brukbart sorround anlegg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du, om du skal ha et anlegg til din stue med tv/dvd burde Logitech Z5500 være midt i blinken for deg...

 

digital dekoder innebygget i kontrollenheten, noe som gjør at du kun trenger og koble en optisk eller koaxkabel mellom dvd`n og anlegget, og ut kommer ferdig 5.1 digitallyd!!

 

Små høyttalere som spiller stort (lette og plassere, kan skrues på vegg)

kraftfull aktiv sub på 10tommer (er forsterker til alle de andre høtt. i subben..)

Fjernkontroll

Billig!!

 

http://www.logitech.no/index.cfm/products/...emea_smhp_dec04

 

Dette settet koster under 3000kr på div nettsteder i norge, du får ingen hjemmekino med samme lyd og digital dekoder for den prisen...

 

Jeg har selv to sett, så jeg snakker av erfaring!

 

GW

Lenke til kommentar

Nå er jo smaken som baken.. men i mitt syn så ligger et brukbart hjemmekino anlegg i en prisklasse på ca 30.000,- (Forsterker,Dvd-spiller,høyttalere,subwoofer og kabler).

 

Men uansett, ta dere en tur innom en seriøs Hifi butikk hvor dere kan få demo på produkter i en prisklasse dere har råd til, da er sjansen for at dere gjør et bra kjøp som tilfredstiller både sanser og lommebok mye større.Og så får dere gode råd og tips gratis på kjøpet.

Endret av EA
Lenke til kommentar

Takk for svar..

 

DVD-spiller har vi allerede.. Logitech settet du snakker om Gadget høres jo fint ut.. Enkelt å montere osv, (har ikke så mye peil) Vi trener ikke å ha no super duper hi-fi lyd, så lenge elementene lager rein lyd ved passe volum, samme med subwoofer.. Og selvfølgelig at lyden ihvertfall holder minimumskriteriene til hvordan et "hjemmekino" anlegg skal høres. Vi har Hvite vegger og Hvitt tak.. Hvordan vil dette Logitech settet se ut da..

 

Hvordan burde de forskjellige høytalerene inkl. subben være plassert for å få best sorround opplevelse..

Lenke til kommentar

Hei Kurt P

 

Når det gjelder monteringen er det nesten "idiotsikkert" dvs. at alle kablene til høytt. har en farge på pluggen som skal inn i suben, og den fargen finnes også på suben..

Lyden har helt klart nok futt til og kunne kalles et hjemmekino anlegg med klar og høy lyd fra sattelittene og dyp og kjapp bass fra suben..

farge: basskassen/forsterkeren er svart... satelitthøyttalerne er sorte på siden, foran og bak, men om man tar av dekslene er det en lys "sølvfarge" på sattelittene.

 

suben burde plasseres i et hjørne for å få best resultat, særlig om man sitter nær bakre vegg i andre enden av rommet, fronthøttalerne burde være 1-2meter på hver sin side av tven (for å få litt bredde på lydbildet), bakhøytt. det samme om det lar seg gjøre.. Men for all del, dette er hvordan jeg liker det... du blir helt sikkert ikke skuffet om du må gjøre noen justeringer med oppsettet..

 

klarte og grave frem en review av settet...

 

http://www.thetechzone.com/?m=show&id=141

 

(det er 5 sider og bla igjennom i bunnen av reviewet)

 

Håper du blir interessert :)

 

GW

Lenke til kommentar

"Brukbart" er jo en veldig lite spesifik verdi, men jeg mener noe ala dette er en grei plass å begynne. Det viktigste er å lytte _før_ du kjøper noe som helst, og jeg regner med at de hyggelige menneskene hos din lokale hi-fi-pusher er mer enn villig til å hjelpe deg.

 

Hvis du ikke har spesielt andre krav enn at det kommer lyd fra flere høytalere samtidig er sikkert det Logitech-settet det ble linket til i en tidligere post godt nok for deg.

Lenke til kommentar

Støtter gadgetwhore her :thumbup:

De logitech setta gir mye for pengene, har selv ett til 600,- og er veldig imponert over det.. Bare tanken på Z5500 :love:

 

Er også litt dumt og bruke 10.000 og komme hjem og finne ut at, "njæ.. kom, vi stikker på kino heller".

 

Med 3000 så blir det ikke det samme "tapet" :D

Stikk innom spaceworld/Elkjøp o.l og prøv logitech settet :)

Lenke til kommentar

Jeg snakka litt med fatter i går og han mente at vi heller kunne koble til stereo høytalerne som brukes til musikk, til tvn.. Disse kosta 7000 pr stk, men det er jo 8 år siden da.. Uansett det blir ganske mye bedre lyd i de enn det er i tvn for å si det sånn..

 

Med andre ord, det blir ikke noe sorround anlegg, vi bruker de høytalerene vi har..

 

Takk for svar anyway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...