Gå til innhold

2005 - Et bedre spillår enn 2004?


Anbefalte innlegg

Ja, som vi alle vet hadde 2004 å by på mye rart: store overraskelser, store skuffelser, og ikke minst store titler! :)

 

Mange så jo fram til HL2 som Jødene ser fram til å se Jesus. (inkl. meg :p ), og selve spillet ble jo ikke over all forventning (med alle videoene, bildene og infoen de sendte ut før spillet kom, kunne folket nesten se for seg hele spillet), men fortsatt et MEGET bra FPS spill!

 

DOOM 3 fikk en stor smekk over fingrene da det viste seg at mange ikke var fornøyd med remake'n av de gamle spillene. "For ensformig" og "For mørkt" var noen av påstandene.

 

Men de to spillene som virkelig stakk av med 1. prisen for flopp-spill, må vel være de to (før sluppet, lovende) titlene Driv3r og Söldner, som var omtrent så buggete at det egentlig ikke var særlig spillbart.

 

Mens kanskje Ground Control 2 stakk av med en hel del overraskelse. Det nok så ukjente spillet reiste seg fra nært sagt ingen ting, til et fabelaktig RTS spill!

 

FarCry var jo også et meget godt spill (husk at det kom i begynnelsen av 2004, mens HL2 kom i slutten) som gledet mange FPS entusiaster.

 

Mange andre kjente og kjære spill (og de litt mindre kjære) kom ut i spill-året 2004.

Blant disse er:

 

-Half-Life 2

-DOOM 3

-FarCry

-Halo 2

-LOTR: Kampen Om Midgard

-Rome: Total War

-Alexander

-Splinter Cell: Pandora Tomorrow

-Battlefield: Vietnam

-Söldner

Star Wars: Battlefront

-Metroid Prime 2: Echoes

-Driv3r

-GTA: San Andreas

-Burnout 3: Takedown

-Ghost Recon 2

-Thief 3: Deadly Shadows

-Sid Meier's Pirates!

-Myst IV: Revelation

-Ninja Gaiden

-Spider-Man 2

-The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

-Medal Of Honor: Pacific Assault

-Vampire: Bloodlines

-Fable

-Sacred

-Tony Hawk's Underground 2

-Unreal Tournament 2004

-Shellshock: Nam '67

-The Sims 2

-Football Manager 2005

-Need For Speed: Underground 2

-Full Spectrum Warrior

-Joint Operations: Typhoon Rising

-Ground Control 2: Operation Exodus

-Metal Gear Solid: The Twin Snakes

 

Og mange, mange flere.

 

Men så lurer jeg på en ting, blir spill-året 2005 bedr enn det forrige?

 

Her er ei liste med spill som skal, om alt følger planene, komme i 2005:

(OBS: Jeg kan virke litt subjektiv med titlene jeg setter opp, etter hva jeg kan huske)

 

-S.T.A.L.K.E.R.

-F.E.A.R.

-GTA: San Andreas (PC versjonen)

-Star Wars KOTOR 2 (PC versjonen)

-Star Wars: Republic Commando

-Battlefield 2

-World Of Warcraft

-Splinter Cell 3: Chaos Theory

-Stolen

-The Punisher

-Gothic 3 (ikke sikkert)

-The Elder Scrolls IV: Oblivion

-SWAT 4

-Metal Gear Solid 3: Snake Eater

-DOOM 3: Ressurection Of Hell

-Rainbow Six 4

-Trackmania Sunrise

-Act Of War

-Brothers In Arms

-Age Of Empires III

 

Og mange flere, som stadig dukker opp.

 

Hva tror dere? Vil spill-året 2005 slå sin storebror?

 

Personlig tror jeg 2005 vil knuse 2004, i allefall på PC-fronten!

 

Med spill som GTA: San Andreas, S.T.A.L.K.E.R, Gothic 3, Elder Scrolls IV, Battlefield 2, WoW, KOTOR 2, vil vi PC-tilhengere få hundrevis av non-stop gaming for alle penga! :) (men det er jo bare min mening)

 

PS: Jeg tar forbehold om at ikke absolutt ALLE spill fra 2004 er nevnt her, men om det er noen virkelig store spill jeg har glemt å tilføye, er det bare å skrike ut! :)

 

Og helst ikke quote meg med alt det jeg har skrevet, da blir det så mye. :p

 

EDIT: La til noen titler som jeg skammer meg over å ha glemt! :blush:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er hvertfall sånn passelig fornøyd med spill-året 2004. Det tok seg bra opp på slutten av året med GTA:SA, FM2005, Fable (KotOR kom vel i 2004 det også?) etc.

 

2005 byr jo på World of Warcraft som du nevner, KotOR2, Battlefield 2 og The Elder Scrolls IV for å nevne noen. Jeg tror jeg blir minst like fornøyd i 2005 som i 2004. Muligens enda mer fornøyd også :)

Lenke til kommentar

syns ikkje at 2004 var noko spesielt bra spelår (no tenker eg på pc delen, da eg ikkje har konsoll og dermed ikkje har like god oversikt over kva spel som har komt ut der). så 2005 har gode moglegheiter til å kome minst på høgde med 2004.

 

2004 hadde nokon svært gode spel (f.eks far cry, rome total war, riddick, FM2005 med fleire)

 

vi fekk og etterlengta oppfølgarar som doom3 og gta:sa.

 

men bortsett frå dette så var det ikkje noko som trekte fram 2004 som eit usedvanleg bra spelår.

Lenke til kommentar

Jeg ser du trekker visse konklusjoner på grunnlag av egne meninger, eller et fåtalls andres. Vil mye heller trekker frem Driv3r som 2004s største skuffelse. Doom III gav faktisk hva det lovet det. De som forventet områder på størrelse med Mars, forventet feil. Jeg kan ikke akkurat si at Doom III er et kjempebra spill, men fjorårets skuffelse var det ikke.

 

Forøvrig føler jeg meg ganske sikker på 2005 blir et mye bedre år for pc-spillere, mens konsoll-folket vil vippe på kanten. Spørs hva som skjer angående "neste generasjons"-konsoller og hvilke spill som kan ventes...

 

Edit: typo

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

Disse spillene har vært ganske så vellyket i 2004:

 

Half-Life 2, GTA San Andreas, Halo 2, Far Cry, Riddicks, Burnout 3, Doom 3, Need For Speed Underground, Metal Gear Twin Snakes, Sid Meier Pirates, Fable, Metroid Prime, Battlefield Vietnam, PES 4, Rome Total War, Kampen om Midgard, Richard Burns Rally, Joint Operations.

 

Det jeg kommer på i farta. Blir 2005 bedre? Mulig. Stalker kan ta opp kampen med Half-Life 2. Age of Empires 3 blir muligens tidenes beste strategispill. Brothers In Arms kan bli det første ordentlig gode WW2 spillet. Battlefield 2 kan bli den nye onlinegiganten.

 

Mulighetene er der ihvertfall, så lenge utviklerne lever opp til forventningene. Dessuten kommer det nok til å dukke opp noen overraskelser ;)

Lenke til kommentar
Jeg ser du trekker visse konklusjoner på grunnlag av egne meninger, eller et fåtalls andres. Vil mye heller trekker frem Driv3r som 2004s største skuffelse. Doom III gav faktisk hva det lovet det. De som forventet områder på størrelse med Mars, forventet feil. Jeg kan ikke akkurat si at Doom III er et kjempebra spill, men fjorårets skuffelse var det ikke.

Så sant, endrer det nå. :)

 

Men jeg tok med Driv3r fordi jeg visste at det var en flopp (på samme linje som Söldner).

 

ttt: Jeg har samme mening som deg: Har ikke annet enn PC, og derfor gleder jeg meg villt til de store titlene til min kjære maskin begynner å flomme inn! 2004 ga meg ikke nok tilfredsstillelse. :(

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

i hele starten og sommeren av 2004 gikk jeg rundt og lurte på hva som feilet spillutviklerne. de store titlene uteble jo helt. (merk: jeg skriver litt utifra GC perspektiv, siden det er konsollen jeg gamer mest på).

men som sagt: jeg tenkte tilbake på suksessåret 2003, hvor titler som zelda: TWW, Metroid prime, f-zero, og mario kart, og en hel del andre stortitler til alle maskiner (KOTOR og andre). vel splinter cell: PT kom jo på sommeren, men det endret ikke inntrykket.

 

men så kom slutten av året og stortitlene rant på: MP 2: echoes, GTA:san andreas, killzone, half life 2, halo 2, og andre veldig gode titler. men jeg satt likevel igjen med en litt bittersøt smak i munnen da 2004 ebbet ut, var ikke helt 100% fornøyd.

så 2003 VAR bedre enn 2004 for meg.

 

men over til svar på emnet: jeg tror 2005 kommer til å overgår 2004. spilla vil være mer spred utover året. man får DS og man får PSP, man får zelda, forhåpentligvis super mario 128, star fox: assault, og en helt sikkert topp E3 messe++++ masse mer snadder.

 

så jeg tror 2005 har alle de ingrediensene som skal til for å bli et storår. får bare håpe på lite flopper og en haug med solide titler.

jeg ser frem til dette året.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg et eneste spill under hele 2005, resten får komme som piratpakking eller annet.

Uansett, det jeg skal kjøpe er World of Warcraft. Gledet meg til det spillet i tre år, og spiller ikke final-beta, noe som gjør at jeg gleder meg enda mer til retail.

 

World of Warcraft er mitt første MMORPG, og jeg kommer til å spille tusenvis på tusenvis av timer i Warcraft-universet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...