Gå til innhold

Ingen som så FBI på nrk den 19. ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er min lille oversettelse, den fungerer med drange_net sin kopi: http://elzapp.com/FBI-linux.mpeg

 

Hvis den ikke virker så sier du ifra, den filmen var _veldig_ rar pga. av at den begynner på 5 timer (wmv dritt) så jeg har satt subtitlene til det som vistes i mplayer :)

 

Hvordan: legg den i mappen der FBI-linux.mpeg er og spill av filmen med f.eks mplayer.

Endret av RatiX
Lenke til kommentar
Herregud! For en dårlig reportasje, jeg lager subtitles.

vil ikke si det var en dårlig reportasje. du bør huske på at den er laget for de som såvidt vet at pcene dems kjører windows.

De kunne jo godt fått frem at linux er gratis istedet for å trekke frem en spesiell distro som koster penger. btw: var ikke det til og med SuSE pro som ble gratis for noen dager siden?

men alt i alt fikk de jo frem budsakpet sitt

Lenke til kommentar
vil ikke si det var en dårlig reportasje. du bør huske på at den er laget for de som såvidt vet at pcene dems kjører windows.

De kunne jo godt fått frem at linux er gratis istedet for å trekke frem en spesiell distro som koster penger. btw: var ikke det til og med SuSE pro som ble gratis for noen dager siden?

men alt i alt fikk de jo frem budsakpet sitt

Problemet er at enkelte tror hvert eneste ord av det de hører på TV.

Lenke til kommentar
Problemet er at enkelte tror hvert eneste ord av det de hører på TV.

For ikke å snakke om når det er "selveste" FBI som er ute og kjører (eller "TV2 hjelper deg" for den saks skyld).

 

For å ikke høres bare negativ ut vil jeg tilføye at jeg syntes det alltid er positivt når Linux får PR, spesielt gjennom TV, så takk til FBI for at de prøver. :)

Lenke til kommentar
For å ikke høres bare negativ ut vil jeg tilføye at jeg syntes det alltid er positivt når Linux får PR, spesielt gjennom TV, så takk til FBI for at de prøver. :)

Joda.. men sjekk suben min :p

Jeg syntes suben din var tøvete og ikke tilførte noe spesielt konstruktivt.

 

Angående GNU/Linux vs. Linux: Det er mer enn nok å si "Linux". Alle vet hva man mener, det er ikke noe vits i å forvirre folk. Skal man ta med "GNU"-delen må man samtidig gå inn i en lengre forklaring om hva "GNU" innebærer.

 

Jeg tror rett og slett jeg skal se gjennom en gang til, og komme med motkommentarer, for å vise til hva jeg mener.

 

"Haha"-kommentarene dine var virkelig opplysende, ja. Samme med "Øh...?"

 

"Windows platformen ER en salat." -- forklar?

 

Spørsmålet om man skal kalle det "åpen" eller "fri" ser jeg som flisespikkeri som ikke har noe å gjøre i en sånn reportasje.

 

Det Gørrisen sier om at de har store utgifter på forsknings- og utviklingssiden og at de er ute etter å beskytte åndsverket sitt og sin teknologi ser jeg på som helt OK. Jeg skjønner ikke helt hva du har å utsette på dette. Du vet altså mer om budsjettene til Microsoft enn de selv? Jeg gir en god dag i hvor mye Microsoft forlanger for produktene sine, det er deres aggressive markedsføring i det offentlige som er skummel.

 

Når hun snakker om forskjellene så snakker hun om forskjeller mellom MS Word og OOo. Det var vanskelig å få med seg, ja.

 

Angående den uttalelsen Tørrisen gjør på slutten av innslaget, om at konkurranse er bra... denne uttalelsen er da ikke spesielt motstridende med den han har gjort om at Linux er en kreftsvulst? Han kan fint mene begge deler for meg.

Lenke til kommentar
Oj! Han microsoft-duden lyver så han nesten tror det selv!

Liker han ikke selv. Han stilte opp i en paneldebatt på NTNU som omhandlet Open-source VS lukket kildekode. Der tok jeg opp dilemmaet DirectX VS OpenGL. Han sa faktisk rett ut at det var for å tjene mest mulig penger, og da indirekte bevisst beholde kontrollen.

Lenke til kommentar
For å bli microsoft direktør så må man gå gk, vk1 og vk2 i lyving :p

Høhø. hø. hø...

:!:

 

Jeg irriterte meg mest når folk dro frem Macintosh på det forumet jeg :realmad:

 

Open source! Til og med Microsoft skulle vært tvunget til det (som nevnt i RMS intervjuet hos O'Reilly) :hrm:

 

EDIT: Smileyleif

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er vanlig praksis, men jeg fant i hvert fall fram innslaget på NRK sin nett-tv, og etter å ha valgt innslag høyre-klikker man nedenfor tv-vinduet og velger "vis kildekode," fra denne henter man fram en lang streng som begynner på "asxmac.aspx?param=...." som man "limer inn" i nettleservinduet etter "www7.nrk.no/nrkplayer/" og da vil man få tak i en asf-fil hvor den korrekte mms:// adressen står.

 

En søt liten hack, det er sikkert en mye enklere måter å gjøre det på, men når man blir irritert over noe som ikke fungerer finner man på det rareste ;)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva som er vanlig praksis, men jeg fant i hvert fall fram innslaget på NRK sin nett-tv, og etter å ha valgt innslag høyre-klikker man nedenfor tv-vinduet og velger "vis kildekode," fra denne henter man fram en lang streng som begynner på "asxmac.aspx?param=...." som man "limer inn" i nettleservinduet etter "www7.nrk.no/nrkplayer/" og da vil man få tak i en asf-fil hvor den korrekte mms:// adressen står.

 

En søt liten hack, det er sikkert en mye enklere måter å gjøre det på, men når man blir irritert over noe som ikke fungerer finner man på det rareste ;)

enkleste er vel hvis du har firefox med adblock plugin.. Og adblock tab'en slått på.

Da skal det komme en tab under tv vinduet. URL'en som kommer i den du skal lime inn i et nytt nettleservindu/tab. Beklager dårlig forklaring, men det er ganske enkelt å finne ut av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...