Gå til innhold

Karbonfiber, kan det kjøpes?


Koffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt. Jeg hadde den samme ideen for ikke så lenge siden. Jeg elsker karbonfiber. Mest fordi jeg elsker biler, og biler + karbonfiber = :love:

 

Jeg har navnet på et firma som leverer karbonfiber i Oslo. Kan finne det i morgen. Koster ikke så veldig mye pr. meter, men i tillegg trenger du jo epoxy som koster en del. Men det er absolutt verdt det!

 

mmm... karbonfiber.... :love::love::love:

Lenke til kommentar

Hei !

Det er mange måterå fremstille gjenstander i Karbon. Men vet ikke helt hvordan du hadde tenkt deg å lage dette ?

 

Jeg jobber mye med støping i Karbon, og vi benytter Herdeplast... Men dette er egentlig en veldig krevende prosess, og krever at det vi støper til enhver til er helt fri for luft, og all støping foregår i vacumsug. Så her er det muliheter å forme det akkurat slik man vil... Hvor tykt man vil.. osv.... Uendelige muligheter.

 

Ett sted du kan forhøre deg om Karbonfiber er ett firma ved navn PELLE NYMOEN

 

Er ihvertfall del vi får en del av våres Karbon....

Lenke til kommentar

Jo, sant det, men det blir jo en kasse så størrelsen etter forming blir ganske håndterlig. Glassfiber har jeg gjort før og det var "for lett". Snakket med folk som har brukt dette i basskasser og herdet med kun en liten varmekilde, mens de klemte luften ut.

Lenke til kommentar

det kommer helt ann på... vilken sammensetting av matrialer du har valgt og om det er tørr eller våt fiber... men det er mest sansynlig at det blir sånn som på biler ja

 

edit: crap... missforstod spm. ditt. karbonfiber ser ikke sånn ut i det heletatt, det er jo kullfiber, så når det er råmatrilet carbonfiber det er snakk om så ser det nesten ut som blyet i en blyant hvis du smuldrer det opp

Endret av alexern
Lenke til kommentar
det kommer helt ann på... vilken sammensetting av matrialer du har valgt og om det er tørr eller våt fiber... men det er mest sansynlig at det blir sånn som på biler ja

 

edit: crap... missforstod spm. ditt. karbonfiber ser ikke sånn ut i det heletatt, det er jo kullfiber, så når det er råmatrilet carbonfiber det er snakk om så ser det nesten ut som blyet i en blyant hvis du smuldrer det opp

ikke så tuft likevell da.. liker ikke møkkfarga kabinetter.. :D

 

hvis det skal være noe poeng, så må det vel være vekta, men der er glassfiber et likegodt, men billigere og mer tilgjengelig valg.

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...