Gå til innhold

Bytte 6800gt mot x800


Gvarv

Anbefalte innlegg

Hei. Som x-eier av ATI 9700pro merker jeg meg at jeg ikke er en lykkelig eier av et nvidia produkt. Håper det er noen der ute som sitter på et x800xt eller x800pro vivo kort som har de omvendte følelsene.

 

Bør vel legge til at kortet er AGP versjon.

 

Hilsen

 

Hans Jacob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gikk motsatt vei, fra Radeon X800 Pro umoddet til GF6800GT, og jeg angrer ikke et sekund. Ytelsen generelt ble bedre, samt at 3D-ytelsen i linux mer enn fordoblet seg i forhold til ATI-kortet.

Nvidia lager egne drivere til Linux noe som ATI er lovet at de skulle begynne med i ett år no uten at noe mer har skjedd.....

Lenke til kommentar
Jeg gikk motsatt vei, fra Radeon X800 Pro umoddet til GF6800GT, og jeg angrer ikke et sekund. Ytelsen generelt ble bedre, samt at 3D-ytelsen i linux mer enn fordoblet seg i forhold til ATI-kortet.

Nvidia lager egne drivere til Linux noe som ATI er lovet at de skulle begynne med i ett år no uten at noe mer har skjedd.....

Nå har det faktisk skjedd ting hos ATI. De har kommet med forbedrede linux-drivere, samt støtte for linux i X86-64 modus. Men om de er i stand til å konkurrere med nVIDIA sine, er derimot en annen sak.

Lenke til kommentar

VIVO utgaven kan flaskes ja, men langt i fra alle klarer å gjøre stabilt på XT PE hastighet... Og du mister garatien på kortet når du modder

 

De fleste 6800GT kortetene kan klokkes opp til 6800 Ultra hastighet

 

6800GT er bedre enn x800pro (vivo og non vivo)

 

@Grav: Kan du ikke fortelle oss hvorfor du ikke er fornøyd? kanskje vi kan hjelpe deg vet du! :yes:

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Hyggelig å lese at folk ønsker å hjelpe meg, men jeg er jo ikke på jakt etter hjelp. Bare å bytte fra nvidia til ati. Det er ikke det at jeg tror at å bytte til x800xt eller modde et vivo til xt vil gjøre et hav av forskjell. Det er å bytte ut best ytelse i Doom3 med best ytelse i Half-Life2. Det er heller ikke et håp om å få bedre DVD og mediaplayback.

 

Men nå vil jeg heller ha best ytelse i HL2, og jeg vil heller ha et skjermkort med grei mediaplayback uten nvidias falske løfter om hardware acc som viser seg bare å virke på 6600 serien (joda, og såvidt jeg har skjønt plain vanilla 6800 kort). Dessuten vil jeg ha et skjermkort som drar bittelittegranne mindre strøm fra Enermax 460 powersupplyet mitt. Kranglingen mellom Futuremark og Nvidia gjorde meg heller ikke mer glad på Nvidias vegne. Ytelse i Linux er helt og totalt likegyldig for meg.

 

Defor håper jeg at det er en liten Nvidiot der ute med et fanATIc skjermkort som ønsker å bytte til seg et gf6800gt mot et x800xt eller pro vivo kort.

 

:)

Lenke til kommentar
Raptor' date='19/01/2005 : 20:28']

VIVO utgaven kan flaskes ja, men langt i fra alle klarer å gjøre stabilt på XT PE hastighet... Og du mister garatien på kortet når du modder

 

De fleste 6800GT kortetene kan klokkes opp til 6800 Ultra hastighet

 

6800GT er bedre enn x800pro (vivo og non vivo)

 

@Grav: Kan du ikke fortelle oss hvorfor du ikke er fornøyd? kanskje vi kan hjelpe deg vet du! :yes:

ja, å flaske et skjermkort er nok lurt :tease::tease:

Lenke til kommentar
Men nå vil jeg heller ha best ytelse i HL2

6800GT klokket til Ultra er raskere enn X800XT eller X800pro. Ellers er det snakk om rundt 5 fps (altså 80 vs 85)

 

og jeg vil heller ha et skjermkort med grei mediaplayback uten nvidias falske løfter om hardware acc som viser seg bare å virke på 6600 serien (joda, og såvidt jeg har skjønt plain vanilla 6800 kort)

Støtter all hardware acc utenom Windows Media 9...

 

Dessuten vil jeg ha et skjermkort som drar bittelittegranne mindre strøm fra Enermax 460 powersupplyet mitt.

6800GT trekker mindre støm enn X800XT

 

Kranglingen mellom Futuremark og Nvidia gjorde meg heller ikke mer glad på Nvidias vegne

Ganske lenge siden da... :roll: Flere år faktisk...

 

Defor håper jeg at det er en liten Nvidiot der ute med et fanATIc skjermkort som ønsker å bytte til seg et gf6800gt mot et x800xt eller pro vivo kort.

Greit nok, men blir en nedgradering...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor,19/01/2005 : 21:50] 6800GT klokket til Ultra er raskere enn X800XT

 

Greit nok, men blir en nedgradering...

Nå.. det stemmer ikke helt.

 

http://www.firingsquad.com/hardware/sapphi...iew/default.asp

 

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...leadtek68u.html

 

Etter mitt syn er det bare AA/AF testene som er interesante.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Raptor' date='19/01/2005 : 21:50']
Defor håper jeg at det er en liten Nvidiot der ute med et fanATIc skjermkort som ønsker å bytte til seg et gf6800gt mot et x800xt eller pro vivo kort.

Greit nok, men blir en nedgradering...

Et bytte fra GF6800GT til et Radeon X800XT er ikke en nedgradering, men oppgradering, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Raptor,19/01/2005 : 21:50]
Defor håper jeg at det er en liten Nvidiot der ute med et fanATIc skjermkort som ønsker å bytte til seg et gf6800gt mot et x800xt eller pro vivo kort.

Greit nok, men blir en nedgradering...

Et bytte fra GF6800GT til et Radeon X800XT er ikke en nedgradering, men oppgradering, bare så det er sagt.

En veldig begrenset en, men ja, jeg er enig med deg. Det jeg tror han mente var at det var en nedgradering fra GT til Pro eller Pro VIVO (umoddet) og det kan man jo være enig i.

Lenke til kommentar
Raptor,19/01/2005 : 21:50]
Defor håper jeg at det er en liten Nvidiot der ute med et fanATIc skjermkort som ønsker å bytte til seg et gf6800gt mot et x800xt eller pro vivo kort.

Greit nok, men blir en nedgradering...

Et bytte fra GF6800GT til et Radeon X800XT er ikke en nedgradering, men oppgradering, bare så det er sagt.

En veldig begrenset en, men ja, jeg er enig med deg. Det jeg tror han mente var at det var en nedgradering fra GT til Pro eller Pro VIVO (umoddet) og det kan man jo være enig i.

Selvfølgelig er en overgang fra GF6800GT til Radeon X800 Pro (VIVO) en nedgradering. Som sagt, jeg gjorde stikk motsatt, og så på det som en oppgradering, mye på grunn av at jeg har linux-ytelse i tankene. Men han tok med Radeon X800XT i den sammenhengen, og det mener jeg er galt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...