enkasasa Skrevet 18. januar 2005 Skrevet 18. januar 2005 hei.. dvd-brennere og cd-brenneren nekter å brenne, kommer opp feilmld ved 7% hver gang. noen som kan hjelpe med det? har helt nye cd`er, så det er ikke det som er feilen. er ganske frustrerende når man har fylt opp HD sin, og ikke har plass til nye spill.. kan det være virus kanskje? håper på svar.
OC-Freak Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 "helt nye CD'er - så det kan ikkev være problemet" ...... hallo? Ikke hørt at det finnes dårlige plater på markedet? Jeg anbefaler å prøve noen gode plater først - for eksempel verbatim eller plextor CD-R plater - så vet du at det ikke er platene som er problemet.
enkasasa Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Skrevet 19. januar 2005 jeg har prøvd med: Samsung Plater, de har virket før, Verbatim Plater, de har virket før, Memorex plater, de har virket før, proformance Plater, de har virket før. det er først i det siste problemet har oppstått. det er sinnsykt plagsomt når man ikke har mer enn ca 2-3 gb ledig, og man ikke får brent ut det som trengs..
bobafett Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 (endret) Kan være brenneren som er gåen. EDIT: Sorry. Leste ikke godt nok. Endret 20. januar 2005 av bobafett
Paulex Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Kan være brenneren som er gåen. Han har 2 forskjellige nye brennere.
enkasasa Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Skrevet 19. januar 2005 har to nye brennere.. en aopen og en benq.. ingen av de funker..
OC-Freak Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Litt mer info om maskinen din og brenneprogram. Har du siste nero 6.6.0.5 versjon? Hvis ikke kan det hjelpe å oppgradere. Hvilket brikkesett har du på hovedkortet i PC'en din? Nforce? I så fall er det nok Nvidia sine IDE driver som skaper problemene - prøv å gå tilbake til MS sine drivere. Operativsystem? Siste servicepack og oppdateringer installert?
enkasasa Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Skrevet 20. januar 2005 har nero 6.3.1.17. men jeg har ikke innstalert noen nye drivere eller noe sånt, har funket før, men funker ikke nå. skjedde sånn plutselig.. har ett abit NF7-series ATA 133 hovedkort.. men skjønner ingenting.. 1,833 xp2500 512 mb ram en 120 wd gb en 40 wd gb MSI fx5700 skjermkort en aopen dvd brenner, 16X dobbel layer en ben-q cd-brenner 52x noen som kan hjelpe, har prøvd med nye cd`er, så det er ikke det som er prob, har også prøvd med mange forskjellige cd`er. skjedde bare sånn plutselig..
enkasasa Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Skrevet 20. januar 2005 har nero 6.3.1.17. men jeg har ikke innstalert noen nye drivere eller noe sånt, har funket før, men funker ikke nå. skjedde sånn plutselig.. har ett abit NF7-series ATA 133 hovedkort.. men skjønner ingenting.. 1,833 xp2500 512 mb ram en 120 wd gb en 40 wd gb MSI fx5700 skjermkort en aopen dvd brenner, 16X dobbel layer en ben-q cd-brenner 52x noen som kan hjelpe, har prøvd med nye cd`er, så det er ikke det som er prob, har også prøvd med mange forskjellige cd`er. skjedde bare sånn plutselig.. kjører windows xp, og sp1. ingen nyere drivere til hovedkort.
OC-Freak Skrevet 20. januar 2005 Skrevet 20. januar 2005 anbefaler allikevel å prøve nyere nero versjon Samt sjekke om du har nvidia sine IDE drivere installert - i så fall avinstaller dem.
TettSpaden Skrevet 20. januar 2005 Skrevet 20. januar 2005 Jeg har også opplevd det samme, tror det er aopen som er synderen hos meg, hvis jeg kobler den av så virker lite-on brennern plutselig. finner egentlig aldri ut hva som er problemet, men hvis jeg restarter mange nok ganger begynner den alltid å funke igjen etterhvert. så eneste tipset jeg har er å restarte maskina opp til flere ganger, vær også obs på at nero kan få merkelige symptomer hvis du ikke har en tom cd/dvd i når du starter programmet, er i hvertfall sånn hos meg.
Aalton Skrevet 20. januar 2005 Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hmm, merkelig.... Jeg tar dette i samme tråd: Jeg har en Aopen dvd-brenner og når jeg kikker på device managerr så står at det er en SCSI drive:S og når jeg brenner klikker det og jeg ser at det ståpr kan ikke utføre SCSI opperasjo eller kan ikke koble til... men dette er ikke en SCSI brenner det er en AOPEN 16X dual layer brenner handlet hos elkjøp. Skjønner ingenting jeg.... EDIT: kan ikke utfør SCSI opperasjon får jeg.. og jeg har samme type program som trådsarter... det var bundlet med i pakken. Endret 20. januar 2005 av Omy
OC-Freak Skrevet 20. januar 2005 Skrevet 20. januar 2005 Hmm, merkelig.... Jeg tar dette i samme tråd: Jeg har en Aopen dvd-brenner og når jeg kikker på device managerr så står at det er en SCSI drive:S og når jeg brenner klikker det og jeg ser at det ståpr kan ikke utføre SCSI opperasjo eller kan ikke koble til... men dette er ikke en SCSI brenner det er en AOPEN 16X dual layer brenner handlet hos elkjøp. Skjønner ingenting jeg.... EDIT: kan ikke utfør SCSI opperasjon får jeg.. og jeg har samme type program som trådsarter... det var bundlet med i pakken. Igjen - hvilket brikkesett har du på hovedkortet og hvilke IDE drivere bruker du? Lukter IDE driver problemer av det her ja MS sine IDE drivere er oftest de beste og mest feilfrie...
Aalton Skrevet 20. januar 2005 Skrevet 20. januar 2005 Jeg kjører et: Abit Nf7 V2.0 sosket A... Jeg har ABIT sine drivere på det...
OC-Freak Skrevet 20. januar 2005 Skrevet 20. januar 2005 Jeg kjører et: Abit Nf7 V2.0 sosket A... Jeg har ABIT sine drivere på det... Da er nok det problemet ja Nvidia sine IDE drivere er noe av det mest problematiske som fins. www.mwarhead.com har en del instruksjoner på fjerning av disse driverne og evt modifiserte drivere som du kan prøve.
enkasasa Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Skrevet 20. januar 2005 kommer opp samme feil hos meg Omy, har NF7-S nForce 2 Ultra400+MCP-T SATA Raid 0/1, IEEE1394, Soundstorm kommer opp samme hos device manager hos meg..
enkasasa Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Skrevet 20. januar 2005 her kan du se det du snakket om Omy. håper dere kan hjelpe meg. skal jeg laste ned det prog www.mwarhead.com og kjøre det? eller skal jeg laste ned nye nforce chipset drivere? angående skole jeg går på og andre ting, klarer jeg meg ikke uten brenner!
enkasasa Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Skrevet 20. januar 2005 vil bare takke for all hjelp jeg har fått, lasta ned det prog fra den siden, og ordna det med engang!! toppers
Peritass Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Sliter også med problemer med en aopen brenner, men jeg forstår ikke helt dette med nvidia driverne som kan fjernes programmet jeg lastet ned fra den siden vil heller ikke kjøre bare extrecter seg starter og inntalere og kutter!! Noen som kan gi meg en skikkelig forklaring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå