Gå til innhold

aopen dvd brenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

dvd-brennere og cd-brenneren nekter å brenne, kommer opp feilmld ved 7% hver gang. noen som kan hjelpe med det? har helt nye cd`er, så det er ikke det som er feilen. er ganske frustrerende når man har fylt opp HD sin, og ikke har plass til nye spill..

kan det være virus kanskje?

håper på svar.

post-62-1106092209_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"helt nye CD'er - så det kan ikkev være problemet" ...... hallo? Ikke hørt at det finnes dårlige plater på markedet?

Jeg anbefaler å prøve noen gode plater først - for eksempel verbatim eller plextor CD-R plater - så vet du at det ikke er platene som er problemet.

Skrevet

jeg har prøvd med: Samsung Plater, de har virket før, Verbatim Plater, de har virket før, Memorex plater, de har virket før, proformance Plater, de har virket før.

det er først i det siste problemet har oppstått.

det er sinnsykt plagsomt når man ikke har mer enn ca 2-3 gb ledig, og man ikke får brent ut det som trengs..

Skrevet

Litt mer info om maskinen din og brenneprogram.

Har du siste nero 6.6.0.5 versjon? Hvis ikke kan det hjelpe å oppgradere.

Hvilket brikkesett har du på hovedkortet i PC'en din? Nforce? I så fall er det nok Nvidia sine IDE driver som skaper problemene - prøv å gå tilbake til MS sine drivere.

Operativsystem? Siste servicepack og oppdateringer installert?

Skrevet

har nero 6.3.1.17.

men jeg har ikke innstalert noen nye drivere eller noe sånt, har funket før, men funker ikke nå. skjedde sånn plutselig..

har ett abit NF7-series ATA 133 hovedkort..

men skjønner ingenting..

1,833 xp2500

512 mb ram

en 120 wd gb

en 40 wd gb

MSI fx5700 skjermkort

en aopen dvd brenner, 16X dobbel layer

en ben-q cd-brenner 52x

noen som kan hjelpe, har prøvd med nye cd`er, så det er ikke det som er prob, har også prøvd med mange forskjellige cd`er. skjedde bare sånn plutselig..

Skrevet
har nero 6.3.1.17.

men jeg har ikke innstalert noen nye drivere eller noe sånt, har funket før, men funker ikke nå. skjedde sånn plutselig..

har ett abit NF7-series ATA 133 hovedkort..

men skjønner ingenting..

1,833 xp2500

512 mb ram

en 120 wd gb

en 40 wd gb

MSI fx5700 skjermkort

en aopen dvd brenner, 16X dobbel layer

en ben-q cd-brenner 52x

noen som kan hjelpe, har prøvd med nye cd`er, så det er ikke det som er prob, har også prøvd med mange forskjellige cd`er. skjedde bare sånn plutselig..

kjører windows xp, og sp1. ingen nyere drivere til hovedkort.

Skrevet

Jeg har også opplevd det samme, tror det er aopen som er synderen hos meg, hvis jeg kobler den av så virker lite-on brennern plutselig.

finner egentlig aldri ut hva som er problemet, men hvis jeg restarter mange nok ganger begynner den alltid å funke igjen etterhvert.

så eneste tipset jeg har er å restarte maskina opp til flere ganger, vær også obs på at nero kan få merkelige symptomer hvis du ikke har en tom cd/dvd i når du starter programmet, er i hvertfall sånn hos meg.

Skrevet (endret)

Hmm, merkelig....

Jeg tar dette i samme tråd:

Jeg har en Aopen dvd-brenner og når jeg kikker på device managerr så står at det er en SCSI drive:S

og når jeg brenner klikker det og jeg ser at det ståpr kan ikke utføre SCSI opperasjo eller kan ikke koble til...

men dette er ikke en SCSI brenner det er en AOPEN 16X dual layer brenner handlet hos elkjøp.

Skjønner ingenting jeg....

EDIT: kan ikke utfør SCSI opperasjon får jeg.. og jeg har samme type program som trådsarter... det var bundlet med i pakken.

Endret av Omy
Skrevet
Hmm, merkelig....

Jeg tar dette i samme tråd:

Jeg har en Aopen dvd-brenner og når jeg kikker på device managerr så står at det er en SCSI drive:S

og når jeg brenner klikker det og jeg ser at det ståpr kan ikke utføre SCSI opperasjo eller kan ikke koble til...

men dette er ikke en SCSI brenner det er en AOPEN 16X dual layer brenner handlet hos elkjøp.

Skjønner ingenting jeg....

EDIT: kan ikke utfør SCSI opperasjon får jeg.. og jeg har samme type program som trådsarter... det var bundlet med i pakken.

Igjen - hvilket brikkesett har du på hovedkortet og hvilke IDE drivere bruker du?

Lukter IDE driver problemer av det her ja ;)

MS sine IDE drivere er oftest de beste og mest feilfrie...

Skrevet
Jeg kjører et:

Abit Nf7 V2.0 sosket A...

Jeg har ABIT sine drivere på det...

Da er nok det problemet ja

Nvidia sine IDE drivere er noe av det mest problematiske som fins.

www.mwarhead.com har en del instruksjoner på fjerning av disse driverne og evt modifiserte drivere som du kan prøve.

Skrevet

kommer opp samme feil hos meg Omy,

har NF7-S nForce 2 Ultra400+MCP-T SATA Raid 0/1, IEEE1394, Soundstorm

kommer opp samme hos device manager hos meg..

Skrevet

her kan du se det du snakket om Omy. håper dere kan hjelpe meg.

skal jeg laste ned det prog www.mwarhead.com og kjøre det?

eller skal jeg laste ned nye nforce chipset drivere?

angående skole jeg går på og andre ting, klarer jeg meg ikke uten brenner!

post-62-1106260093_thumb.jpg

Skrevet

Sliter også med problemer med en aopen brenner, men jeg forstår ikke helt dette med nvidia driverne som kan fjernes programmet jeg lastet ned fra den siden vil heller ikke kjøre bare extrecter seg starter og inntalere og kutter!!

Noen som kan gi meg en skikkelig forklaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...