Gå til innhold

Hvor er de Mega-Realistisk-Skytespillene

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! jeg å en kompis prata om Mega-Realistisk-Skytespill, sånn der du skyter av dem hodene og ser gørr å guffe og kan sprenge kraniet å se hjernegørr, kappe av de fotene å se NPCene rope om hjelp mens de kryper å blør seg ihjel ovs ovs.

Det eneste spillet jeg har sett er Soldier of Fourtune serien, men de er ikke helt realistisk...så lurer på hvordan 3'a blir når den kommer ut.

Så hvorfor har ikke de satset på gørr istede for grafikk, trur et skikkelig Mega-Realistisk-Skytespill ville slått doom 3 i søla.

la oss si Soilder of Fortune 4 kommer til å blir skikkelig sykt (ahhh, splætt sprut gørr) til den tid den kommer

PS: men trur ikke de blir å komme til norge fordi alle skylder på spill når det gjelder dreping, vold ovs ovs.

Endret av Cell_v14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når du sier realistisk, mener du da "mye vold, blod og kroppsdeler" eller mener du faktisk "realistisk" mtp gameplay?

Endret av Rikky
Skrevet (endret)
Når du sier realistisk, mener du da "mye vold, blod og kroppsdeler" eller mener du faktisk "realistisk" mtp gameplay?
mener 'realistisk' alt fra hvordan fysikken i motoren er til hva man fikk se hvis man fyrte av en usi på en Bot/NPC. kan skrive mer men det kan ta litt tid, et spill som jeg tenker på kan ta over en side i norsken på skoln å definere Endret av Cell_v14
Skrevet

Tja, Raven (som lager SoF) har jo hatt en tendens til å ta en eksisterende id-motor og tweake den til helvete og tilbake. Man skal ikke se bort ifra at det blir Doom 3-motoren som får gjennomgå denne gangen, og den er jo relativt grisete fra før. :)

Husker det var stor stas å skyte føttene av folk med M60 i SoF1. Hoho. Mer av det, takk.

Skrevet (endret)
Tja, Raven (som lager SoF) har jo hatt en tendens til å ta en eksisterende id-motor og tweake den til helvete og tilbake. Man skal ikke se bort ifra at det blir Doom 3-motoren som får gjennomgå denne gangen, og den er jo relativt grisete fra før.

Husker det var stor stas å skyte føttene av folk med M60 i SoF1. Hoho. Mer av det, takk.

Oida, tja kan hende at Raven tweaker seg ihjel med doom 3 motoren. men tenk deg så syk fysikk i motoren at når du fyrer av et skudd så skjer det der å da! som f.esk når du skyter så er det en fysisk explosjon inni geværet som gjør sånn at kula flyger ut.

Men det blir sykt når man skal lage modelene for de som blir skutt på, blir jo 3 lag, en ute, en inni, og bein...jaja tenker meg det blir Boi-Mod (alla geomod kanskje)

Endret av Cell_v14
Skrevet

Hehe, husket dette jeg også.

Fattern likte ikke helt at jeg spilte spillet, men jeg har visst ikke tatt noe skade av det (eller...det var jo han fyren jeg drepte med kaldt blod forrige Søndag da... :hmm: .... :p )

Husker godt hvor fint folka danset da man "flyttet" ene foten deres.

Eller da man brukte hagla til å se hva slemmingen hadde spist til middag.

Eller hvor "koselig" det var å se slemme hunder som etter hvert ble hodeløse ryttere...

Anyways, SOF2 er vel det nærmeste man kommer til det 'realistiske' som trådstarter hinter til, og som de fleste vet, begynner dette spillet å dra med på årene.

Men så har man jo andre realistiske spill (realitisk på andre måter) slik som Rainbow Six spillene, Ghost Recon (og 2ern muligens, har ikke prøvd den), og SWAT 4 som tydeligvis er rett utenfor døra vår nå.

Skrevet
Hei! jeg å en kompis prata om Mega-Realistisk-Skytespill, sånn der du skyter av dem hodene og ser gørr å guffe og kan sprenge kraniet å se hjernegørr, kappe av de fotene å se NPCene rope om hjelp mens de kryper å blør seg ihjel ovs ovs.

Det eneste spillet jeg har sett er Soldier of Fourtune serien, men de er ikke helt realistisk...så lurer på hvordan 3'a blir når den kommer ut.

Så hvorfor har ikke de satset på gørr istede for grafikk, trur et skikkelig Mega-Realistisk-Skytespill ville slått doom 3 i søla.

la oss si Soilder of Fortune 4 kommer til å blir skikkelig sykt (ahhh, splætt sprut gørr) til den tid den kommer

PS: men trur ikke de blir å komme til norge fordi alle skylder på spill når det gjelder dreping, vold ovs ovs.

Hehe - skal du ha et realtistisk spill kan du ikke forvente de tingene du ser der da :p

Krever litt for å kutte av et lem om du ikke har et svært sverd da :p og hodet faller ikke av om du skyter den i hodet. Lite inngangssår, og ekspanderende utgangssår.

Vil i bunn og grunn si vi ikke har noe realistisk skytespill enda, og det tar nok lang tid før det kommer noe som kan sammenliknes virkeligeten.

Skrevet (endret)
Mega-Realistisk-Skytespill, sånn der du skyter av dem hodene og ser gørr å guffe og kan sprenge kraniet å se hjernegørr, kappe av de fotene å se NPCene rope om hjelp mens de kryper å blør seg ihjel ovs ovs.

Eh - jeg synes du sa noe om realistisk... De fleste skuddskader i f.eks. krig er nok skuffende 'kjedelige' visuelt.

Og du blir like satt ut av en 5.56-kule i beinet som en 12.7 i skallen. Ingen som kjemper videre i særlig grad når de er skutt uansett.

Endret av Shimano
Skrevet

HE_HE sry for kanskje litt useriøst innlegg, men dette diskuterte jeg på barneskulen ;)

Men de lovte oss egentlig i doom3 at hvis man skøt monster i foten, så datt den av og monsteret begynte og krabbe seg framover med hendene, det skjedde aldrig.

(Trur de lovte oss det, såg det på en film der trur jeg)

De sa og at invollene skulle dette ut osv.

Nei, det har vi ikkke sett....

Skrevet (endret)

Eller realistisk... Da blir vel farcry av de bedre, med tanke på våpen, skuddsår (mangler store utgangssår, men la oss si at han bruker helmantel kuler). Kunne ha blitt mer realistisk ved at man kunne skyte hull på folk (se igjennom skuddhulla) og "ødelegge" folk (granater osv.).

Edit: Flerreskudd hadde også vært tøft, kunne fått noen stygge sår med flerrer i mageregionen.

Endret av BrAtTeRn
Skrevet

Fra Soldier of fortune 1 ---> soldier of fortune 2 gikk de ned på mengeden vild , så om sof3 noen gang kommer , så er det sikkert enda mer nedgang , eller like mye som før.

Skrevet

Er enig med de som mener at det sannsynligvis ikke er noen visuell fest og se på en person bli skutt i virkeligheten, og da mener jeg både blod/gørr faktoren og den etiske faktoren. :nei:

SOF er ikke et realistisk skyte spill. John Carmack som har vert bak hele produksjonen sa selv at hvis man skal skyte av armen på en person med en hagle må man settte munningen på haglen inn i leddet på armen og da ville det kanskje være en liten sjanse for at dette skulle fungere. ++ alle de andre tingene.

(kilde: PC player fra 98 tror jeg.)

vil si at de realistiske spillene er Rainbow six og Ghost Recon :thumbup:

Skrevet

jeg vil gjerne se entry/exit wounds på player modeller da. Ikke nødvendigvis blåse armen ut av folk, men den stilige effektern der blod spruter, klær revner og slikt :)

Skrevet

Det jeg ville likt hadde vært om fiendene reagerte reagerte realistisk i forhold til hvor de ble skutt. Treffer en kule i beinet, vil han ikke kunne gå ordentlig. Blir han skutt i armen kan han ikke bruke den til å holde opp geværet osv..

Skrevet

Source-motoren burde vel kunne klare å produsere slik skader, mtp fysikken hvertfall.

Men de eneste som på lenge har vist lyst til å lage slikt er jo Rockstar, selv om ikke Manhunt kan sammenlignes med SOF 1-2.

Men vi lever jo i håpet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...