Gå til innhold

Duke Nukem 3D mod for HL2!

Anbefalte innlegg

Ja jeg har spilt Duke Nukem 3d, jeg vokste opp med DN3d, og jeg må si at dette ikke er en verdig remake.

Og jo, siden det er en remake må det se bedre ut enn originalen, hvilket dette ikke gjør.

Dersom du ikke syns det er en forbedring så bør du starte opp spillet igjen!

Duke Nukem 3D

http://www.siggraph.org/publications/newsl...ages/rouse3.jpg

Duke Nukem 3D Source

http://www.hl2world.com/images/duke/duke4.jpg

Forbedringen her er det jo ikke de som har gjort, det er Valve sin fortjeneste, og det jeg mener er at de ikke har lagt til noen detaljer på brettene. De skal jo være level designere, ikke copy cats, og siden dette er en remake av originalen brude de gjøre det.

Å gi et så bra spill litt bedre grafikk, å kalle det en remake er det samme som Valve gjorde med HL:Source, og det ble en stor skuffelse. Disse folka burde gjøre akurat det samme som vi i Black Mesa : Source teamet gjør, å _forbedre_ spillet, gjøre det til en verdig remake, ikke bare gi det en bedre spill motor og kalle det en remake, det blir for dårlig.

Endret av Vrengtpolvott
Videoannonse
Annonse
Forbedringen her er det jo ikke de som har gjort, det er Valve sin fortjeneste, og det jeg mener er at de ikke har lagt til noen detaljer på brettene. De skal jo være level designere, ikke copy cats, og siden dette er en remake av originalen brude de gjøre det.

Å gi et så bra spill litt bedre grafikk, å kalle det en remake er det samme som Valve gjorde med HL:Source, og det ble en stor skuffelse. Disse folka burde gjøre akurat det samme som vi i Black Mesa : Source teamet gjør, å _forbedre_ spillet, gjøre det til en verdig remake, ikke bare gi det en bedre spill motor og kalle det en remake, det blir for dårlig.

Ja dere i Black Mesa teamet gjør en god job, det skal dere ha. Men for min del så er dette bra nok. Jeg trenger ikke super grafikk og detaljer for å nyte et spill, spesielt ikke en klassiker.

update: We have been told this project has been cancelled due to requests from 3DRealms!

:no:

Aiii, da tok jeg ikke feil alikevell!

Dette ante meg. 3D Realms har alltid slått hardt ned på slikt, og de kommer til å fortsette med det. Selv om Duke3D kildekoden er frigitt, så betyr ikke det at man bare kan kopiere grafikk/story.

Folk bør lære seg å være kreative, ikke bare kopiere gamle hits. Det ender bare slik som dette uansett, masse tid bortkastet.

Stakkar folk som har brukt tid på dette :( Synd at det ikke ble noe av det. Gode minner fra det spillet.

Det er ikke synd på de i det hele tatt. Hvis de virkelig hadde likt D3D, så hadde de visst 3D Realms synspunkt på slikt.

Er det så utrolig vanskelig å sende en e-post til 3DR før man starter med noe slikt?

På tide å finne fram anti-3DRealms-høygaflene!

Her må det lynsjing til! :mad::mad:

Who's with me? Yay or nay?

Fy satan! Har ikke blitt så forbanna på LENGE! :realmad:

EDIT: Men det var jo egentlig for godt til å være sant.

En virkelig god modder som kom fort i gang, og jobbet effektivt. Vi kunne fått sett en spillbar level snart!

Når slike ting inntreffer, er det som oftest for godt til å være sant... :cry:

Endret av MeTa][iC
[iC' date=19/01/2005 : 23:29] På tide å finne fram anti-3DRealms-høygaflene!

Her må det lynsjing til! :mad::mad:

En virkelig god modder som kom fort i gang, og jobbet effektivt. Vi kunne fått sett en spillbar level snart!

Veldig få selskap har gitt like mye til fansen som det 3D Realms har gjort. De har gitt ut D3D- og ROTT-kildekoden. De var en av de første som ga ut en ok leveleditor, de pioneerte shareware-modellen, de har opprettholdt et bra forum (der de faktisk svarer på ting) selv om de har fått utrolig mye pepper i de siste årene. Rart at de faktisk gidder.

Hvis dere har lyst til å spille Duke med bedre grafikk, så er det bare å laste ned JFDuke3D, en OpenGL-port.

[iC,19/01/2005 : 23:29] På tide å finne fram anti-3DRealms-høygaflene!

Her må det lynsjing til! :mad:  :mad:

Veldig få selskap har gitt like mye til fansen som det 3D Realms har gjort. De har gitt ut D3D- og ROTT-kildekoden. De var en av de første som ga ut en ok leveleditor, de pioneerte shareware-modellen, de har opprettholdt et bra forum (der de faktisk svarer på ting) selv om de har fått utrolig mye pepper i de siste årene. Rart at de faktisk gidder.

Hvis dere har lyst til å spille Duke med bedre grafikk, så er det bare å laste ned JFDuke3D, en OpenGL-port.

Om de er så gavmilde og gir vekk kildekoder og hele pakka, hvorfor i huleste kan de da ikke være så snille at de lar en god modder få fortsette sitt gode arbeid, og kanskje få flere folk til å vente på Duke Nukem Forever?

De taper jo ikke noe på det! Den eneste grunnen jeg kan se, er at de ikke vil at HL2 skal tjene mer pga. denne modden. (noe som er MEGET egoistisk tenkt.)

[iC' date=20/01/2005 : 21:14] Om de er så gavmilde og gir vekk kildekoder og hele pakka, hvorfor i huleste kan de da ikke være så snille at de lar en god modder få fortsette sitt gode arbeid, og kanskje få flere folk til å vente på Duke Nukem Forever?

De taper jo ikke noe på det! Den eneste grunnen jeg kan se, er at de ikke vil at HL2 skal tjene mer pga. denne modden. (noe som er MEGET egoistisk tenkt.)

Hvorfor vil de ikke at HL2 skal selge mer? George Broussard og Scott Miller har gang på gang uttalt at HL2 var det beste spillet i 2004. De har også vært veldig positive til Steam.

Jeg tipper at grunnen til denne avgjørelsen er at de ikke vil ha en dårlig Duke-mod ute på markedet. Duke har allerede et bra merkenavn, ingen grunn til å risikere noe her.

Det kan også hende at folk tror modden er 3D Realms arbeid, dette kan stille selskapet i et dårlig lys.

Jeg vil anta at det er DNF-nyheter like rundt hjørnet. Dette er relativt selvsagt, like rundt hjørnet i 3D Realms-sammenheng er ikke det samme som like rundt hjørnet i S.T.A.L.K.E.R-sammenheng. En Duke-mod kan ta mye av fokusen bort fra DNF.

En annen ting er at du må vise deg villig til å forsvare IPene dine. Hvis 3D Realms ikke bryr seg om slike ting, kan fort hvem som helst lage Duke-effekter. I en rettsak er det viktig å vise at du har forsvart IPene dine.

Jeg tipper at grunnen til denne avgjørelsen er at de ikke vil ha en dårlig Duke-mod ute på markedet. Duke har allerede et bra merkenavn, ingen grunn til å risikere noe her.

Det kan også hende at folk tror modden er 3D Realms arbeid, dette kan stille selskapet i et dårlig lys.

Jeg vil anta at det er DNF-nyheter like rundt hjørnet. Dette er relativt selvsagt, like rundt hjørnet i 3D Realms-sammenheng er ikke det samme som like rundt hjørnet i S.T.A.L.K.E.R-sammenheng. En Duke-mod kan ta mye av fokusen bort fra DNF.

En annen ting er at du må vise deg villig til å forsvare IPene dine. Hvis 3D Realms ikke bryr seg om slike ting, kan fort hvem som helst lage Duke-effekter. I en rettsak er det viktig å vise at du har forsvart IPene dine.

Tviler på at folk tror modden er utviklet av 3DRealms, uansett er dette et tynt grunnlag.

Dessuten er det også usannsynlig at de ikke vil gjøre det pga. modden kan bli en flopp! Det er jo bare å nekte modderen å gi det ut til han er ferdig, slik at 3DRealms selv kan teste den og bestemme om den er god nok!

Tror egentlig ikke det er noen annen grunn enn.... Ja, noe helt teit i allefall.

Jeg ser ikke Halo-utvikleren blir forbanna pga. Homefront modden til BF1942 (en Halo-mod til BF1942).

Den er absolutt ikke noe veldig bra, men jeg ser ikke de sitter på ræva og deler ut "skal, skal ikke" ordrer i hyt og pine.

Angående dette med DNF; Jeg tror nesten at hele prosjektet bare er tullball. Vi får ALDRI vite noe nytt, og vi får ALDRI se så mye som et concept art bilde en gang!

Og det eneste vi får ut fra dem er "Dere kommer ikke til å se DNF i år".

HVERT år får vi høre dette. Mens alle andre spill sier "Vi er på god vei, og vil snart komme med trailers, demoer etc." (selfølgelig er det jo ikke alle som snakker sant der), men 3DRealms sier bare "Nei, dere må vente ei god stund, vi er omtrent så lang ifra ferdige som mulig".

Og jeg lurer virkelig på hvor mange det faktisk er som går rundt og venter desperat på DNF (slik som folk gjorde med HL2 før det kom).

Det er utrolig mange som venter på DNF, leser du forum som Shacknews/Hardforum så skjønner du dette.

3D Realms har innrømmet at det var feil å si "DNF kommer snart". De har gjort om utrolig mye, og de vil ikke vise fram spillet før det er ferdig. Jeg ser ikke problemet med dette, synes bare det er kult. Ta f.eks spill som Diablo II og Tribes 2. Hva har disse spillene til fellestrekk? Ikke mye, bortsett fra at de ga ut utrolig mange screenshots før de ble sluppet. Jeg må jo se bilder av spill med en gang de blir postet, klarer ikke holde meg unna. Dette var jo morro før spillene kom, men da jeg f.eks skulle spille Diablo II, så ble jeg ikke overrasket over EN eneste ting. Jeg hadde sett nesten alt før, enten i screenshots, eller i videoer. Utrolig kjedelig.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så sure på 3D Realms. Det er ikke akkurat som om de skylder dere noe. Dere har ikke betalt for noe. 3DR er et av de få selskapene igjen som kan si ting som "Nei, dette er for dårlig. Vi begynner på nytt". Hvis flere kunne gjort dette hadde verden vært en bedre plass. De betaler HELE prosjektet av egen lomme, de bør få lov til å gjøre akkurat slik de vil med det.

3D Realms har før vært veldig villige til å la andre bruke Duke i spill. Dette holdt på å gå veldig dårlig, fordi spillene holdt en så lav kvalitet.

Så kommer et annet punkt, hvorfor vil du spille D3D igjen, på Source-motoren? Hvis du skal lage det samme spillet, så må du ha den samme dårlige AIen og ikke minst Duke-stemmen. D3D er ikke det samme uten en Duke som snakker. D3D er jo tross alt et ganske dårlig spill etter dagens standard. Forandrer du på det, så er det ikke D3D lengre, kunne like gjerne vært Wacky Wheels 2. De andre som lager Halo-modder etc har sikkert spurt Bungie på forhånd, det er slik det skal gjøres.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...