Gå til innhold

Kensingtonlock til Student


eolaih

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er det andre webbutikker, eller vanlige butikker (i Oslo) som selger disse? Noen som vet om en plass ?

De har en wirelås for PC til 198,- på Clas Ohlson. Varenummer 32-4190. Ikke Kensington-lås dog, og det er vel de færreste bærbare som har serieport om dagen (Edit: Hvis det ikke er snakk om at det *er* en kensingtonlås som er låst fast til en form for 'serieportadapter'. Av bildet skjønner jeg ikke helt det systemet der...). De har også en billig en på Netshop også. (Igjen dette bildet av en serieplugg, men her sier de at det er en 'standard Kensington-lås'.)

 

324190_A_2004-07-06_084802.jpg

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Den låsen der er ikke til å stole på. Jeg hadde 3 bærbare på kontoret festa til pulten med sånn lås.....alle 3 ble stjålet ved innbrud....

ble låsen klippet av, eller ble de bare dratt ut av laptoppen? evt hadde du ikke festet andre enden til noe fast?

 

vet ikke helt hvor godt slike kabler sitter, og tør ikke helt å prøve å røske den løs på min egen.

Lenke til kommentar
Den låsen der er ikke til å stole på. Jeg hadde 3 bærbare på kontoret festa til pulten med sånn lås.....alle 3 ble stjålet ved innbrud....

Selv de beste og dyreste av disse låsene sikrer lite ved innbrudd. En 'flink' tyv med det riktige verktøyet trenger ikke mange sekundene for å få med seg utstyret. Selve låsen kan tas i ro og mak senere. En 'dårlig' tyv bare røsker til og bryr seg lite om hvor mye som ødelegges.

Lenke til kommentar

Jeg har da som mange andre ikke serieport på den bærbare, men trenger en Kensington lås. Slik at den blir låst. Da skal det en del mer til for at noen tar den. Hvis noen vil så er det klart mulig å få den med seg. Men da får jeg også penger igjen på forsikring.

 

Så jeg trenger en butikk som selger en Kensington lås.

Endret av eolaih
Lenke til kommentar
Den låsen der er ikke til å stole på. Jeg hadde 3 bærbare på kontoret festa til pulten med sånn lås.....alle 3 ble stjålet ved innbrud....

Det er stor forskjell på innbrudd og det å snappe laptoppen i arbeidstid fra en pult. En slik lenke jeg har er mest ment for at ingen skal stikke av med laptoppen mens jeg f.eks. er på do eller ute et lite ærend.

 

Og ja, jeg låser såklart kontordøra og vi har kortlåser på huset her, men det er alltid en nisse som klarer å forvirre seg inn allikevel...

 

En kamerat av meg mistet sin laptop fra en robot-konkurranse i Frankrike, og da lå den (under masse rot på arbeidsbordet) maks 5 minutter uten tilsyn. Noen så det da sitt snitt i å stikke av med hans splitter nye maskin. En Kensington hadde nok stoppet tyven i det tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...