Gå til innhold

Abit NF7-S 2.0 bios


shamanix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger du egentlig en moddet BIOS da? Da jeg hadde Abit NF7-S testet jeg og ytelses forskjellen var lik 0, samt at med èn BIOS ble RAM`en ustabil. Så med mindre du driver med kraftig overklokking (da hadde du sannsynligvis ikke spurt) kan du like greit bruke original. :-)

Endret av Dandar
Lenke til kommentar
Hadde et nf7-s 2.0 som klokket bra, men det døde, rma og får et eksemplar som ikke vil over 220 fsb uansett bios eller minneinst. osv.

Slutt å klag! Får ikke mitt over 178 fsb med en XP-M 2400+ (45w) uansett hva jeg gjør.

 

Har dog ikke prøvd moddet bios, så hvis noen har noen interessante linker...

Lenke til kommentar
Hadde et nf7-s 2.0 som klokket bra, men det døde, rma og får et eksemplar som ikke vil over 220 fsb uansett bios eller minneinst. osv.

Slutt å klag! Får ikke mitt over 178 fsb med en XP-M 2400+ (45w) uansett hva jeg gjør.

 

Har dog ikke prøvd moddet bios, så hvis noen har noen interessante linker...

du har selvfølgelig låst agp/pci hastigheten, ikke sant? forsøk å sette vcore til 1.85 og fsb til 200, gjerne med lav mp. bare pass temperaturen (om det skulle virke).

Lenke til kommentar
Hadde et nf7-s 2.0 som klokket bra, men det døde, rma og får et eksemplar som ikke vil over 220 fsb uansett bios eller minneinst. osv.

Slutt å klag! Får ikke mitt over 178 fsb med en XP-M 2400+ (45w) uansett hva jeg gjør.

 

Har dog ikke prøvd moddet bios, så hvis noen har noen interessante linker...

Reduser timingen på minnet litt så får du den glatt opp i fsb 200.

 

Kjører standard PC3200 minne som hadde timing 3-3-3-7. Kom ikke over fsb 166. Reduserte timingen til 3-3-3-8 og kom glatt opp i fsb 200. Har XP-M 2400 35W og kjører Vcore på 1.35 V og standard ram volt. Passe meg bra med iskald og stille maskin :thumbup:

 

PS lite å tape på å redusere timing - bare sjekk med tester i Sandra (Skjønner meg egentilg ikke på de som bruker på tusener i ram - lite å hente i forhold til pris).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For de av dere som lurer på om moddet BIOS er noe for dere så les igjennom denne tråden For NF7-S 2.0

 

Jeg har selv brukt TicTac's D23 3DFire BIOS en god stund nå, men har aldri klart å få klokket minne over 200 på noen av de jeg har prøvd før. Hentet ned og flashet D26 Manta Rays XT BIOS i dag og kjører nå på 215 FSB 2.0-2-2-11@2,9 V.

 

Den får sinnsykt med skryt i tråden og folk opplever resultater med denne BIOS'en som det ikke har vært mulig å oppnå før.

Lenke til kommentar

Jeg har også spørsmål om flashing av bios på samme kortet så spør i denne tråden.

Emnet er jo tross alt det samme som jeg ville hatt.

 

Jeg sitter med originalbios til NF7-S V2.0.

Er det bedre støtte for skjermkort og store s ata harddisker i den nyeste biosen en med den originale?

 

Kan jeg bruke en Bootdiskett for Win98 til å flashe med og har det noe å si at flashfila ligger på den ene harddisken som har filsystem FAT32?

 

1. How to upgrade BIOS:

 

a. Boot into MS-DOS or "Safe mode and command prompt" if you are using

    Windows95/98

b. Run "nf7d27.exe" to extract all files.

c. Run "runme.bat"

 

  ***  Please notice that we suggest you flashing the bios with switches

 

          "/py /sn /cd /cp /cc /cks /R" or by "runme.bat".

 

Er det noe forskjell om jeg bruker "runme.bat" eller "/py /sn /cd /cp /cc /cks /R"?

Lenke til kommentar

:!: Mitt Abit NF7-S 2.0 ble flashet med orginal bios. HAdde problemer med å installere drivere til Radeon 9700PRO og etter flashinga gikk kortet som en drøm. Nå eier jeg et Club3D Geforce 6800GT. Det funker bra.

 

Har en Xp 2400+ klokket til 2.2Ghz (2700+)

 

Bruker 3/3 Fsb/dram

 

Orginalt er rammen PC3200 400Mhz TwinMos Dual Channel 2*512= 1GB. Satte latency på 2-2-2-5 og believe me..... fikk mye bedre ytelse enn da jeg hadde på 400Mhz standard. Ytelsen Økte med ca 10fps i alle spill. Ingen øking i Vram heller. Skal prøve med en Barton 333Mhz eller en 400mhz Fsb. Ytelsen vil gå opp garantert. :w00t:

Lenke til kommentar

Hei,

 

grunnen til at det blir gitt ut nye BIOS-versjoner er for å rette opp feil/mangler og legge til/fjerne funksjonalitet.

Dersom du bruker RAID kontrolleren så var det problemer med at det oppsto korrupte filer på harddisken før en viss BIOS-revisjon, tror det ble fikset med v1.22 og oppover.

 

Du kan lete opp informasjon på følgende forum:

http://www.nforcershq.com/forum/

 

Et godt råd er: If it ain't broken, don't fix it!

Forutsatt at du ikke opplever problemer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...