Gå til innhold

AMD Athlon 3000+ Socket-939 (Winchester)


Anbefalte innlegg

Dette er en SVÆRT bra test :p . Jeg kjører for tiden ett ASUS SLI deluxe, 3000+, ballistiX 4000 og boxedkjøleren, og jeg har oppnådd primestabile hastigheter på 2,7GHz, med en loadtempereatur som ligger rundt 61C, jeg har da 300x9@1,575Vcore. Dette vil si at mitt hovedkort måler tempereaturen på en litt annen måte (eller bare viser andre tall). Jeg har prøvd alle BIOSene, og tempen forandrer seg ikke. Jeg kan også kjenne på ribben og kjenner at den ikke er noe særlig varm. Jeg vil gjerne se denne testen med ett mer overklokkingsvennlig hovedkort (helst ikke ASUS sitt, fordi det virker som det har problemer med minnehastigheter over 240).

 

 

PS: det er kriminelt av AMD å selge disse prossessorene på så lav hastighet, pga de når LANGT, med brukbare temperaturer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er en SVÆRT bra test :p . Jeg kjører for tiden ett ASUS SLI deluxe, 3000+, ballistiX 4000 og boxedkjøleren, og jeg har oppnådd primestabile hastigheter på 2,7GHz, med en loadtempereatur som ligger rundt 61C, jeg har da 300x9@1,575Vcore. Dette vil si at mitt hovedkort måler tempereaturen på en litt annen måte (eller bare viser andre tall). Jeg har prøvd alle BIOSene, og tempen forandrer seg ikke. Jeg kan også kjenne på ribben og kjenner at den ikke er noe særlig varm. Jeg vil gjerne se denne testen med ett mer overklokkingsvennlig hovedkort (helst ikke ASUS sitt, fordi det virker som det har problemer med minnehastigheter over 240).

 

 

PS: det er kriminelt av AMD å selge disse prossessorene på så lav hastighet, pga de når LANGT, med brukbare temperaturer.

Hva slags hastigheter får du med den RAM før det blir ustabilt? Har vurdert å teste den selv. Virker som brikker med TCCD chipper ikke er det beste valget ihvertfall. Bare å krysse fingrene å håpe det kommer en bios som fikser disse problemene.

Lenke til kommentar

Jeg har klart 235, men ikke mer, i tillegg måtte jeg kjøre 2,5-5-5-10 for å få den til å boote (1T). Nå skal det sies at jeg kjører CPU/14 divider (266DDR i bios), og da får 192Mhz ved 2-2-2-5. jeg har kjørt tester opp og ned, og jeg fant ut at i mine applikasjoner vil jeg tjene mer på prosessorhastighet og timinger enn ren minnebåndbredde (i tillegg til det at den er ikke 100% stabil ved 235).

Lenke til kommentar

Vel denne kommer ikkje om så lenge : AMD CPU Athlon-64 4000+ 2.4GHz 939-Pins 1MB PiB ... lurer berre på hva mp den kjører å om det er ein 0.09nm CPU ? ... men det vil eg jo gå utifra ... må seie at eg er litt skuffa over at OC.no ikkje har har testa så mange CPU på AMD sida ... dei skulla kanskje laga ein roundup på div. AMD CPUer som er 64bit ...

Lenke til kommentar
Vel denne kommer ikkje om så lenge : AMD CPU Athlon-64 4000+ 2.4GHz 939-Pins 1MB PiB ... lurer berre på hva mp den kjører å om det er ein 0.09nm CPU ? ... men det vil eg jo gå utifra ... må seie at eg er litt skuffa over at OC.no ikkje har har testa så mange CPU på AMD sida ... dei skulla kanskje laga ein roundup på div. AMD CPUer som er 64bit ...

bra test :thumbup:

 

jeg støtter også A64 roundup... :yes:

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg om et hovedkort som er rå på overklokking da?

Har tenkt meg en 3000+, men har minne fra OCZ ddr3200 standar....ingen platinum eller noe sånnt. Trenger vel et hovedkort som man kan ta 2/3 på minne for jeg vet ikke hvor langt de brikkene vil klokke??

Noen som vet forresten?

Lenke til kommentar

Morsomt med litt klokking igjen, knallbra! :thumbup:

Vurderer sterkt å rappe litt stål fra baderomsoppussingsbudsjettet mitt, ettersom det er minst 7-8 måneder siden siste oppgradering her i huset.

Nå har jeg i alle fall fått et tips om hva jeg bør se etter av "ting og tang". Men vurderer samtidig en litt skarpere CPU enn 3000, nærmere bestemt en 3500.

Eller er dette bortkastet?

Lenke til kommentar
Morsomt med litt klokking igjen, knallbra! :thumbup:

Vurderer sterkt å rappe litt stål fra baderomsoppussingsbudsjettet mitt, ettersom det er minst 7-8 måneder siden siste oppgradering her i huset.

Nå har jeg i alle fall fått et tips om hva jeg bør se etter av "ting og tang". Men vurderer samtidig en litt skarpere CPU enn 3000, nærmere bestemt en 3500.

Eller er dette bortkastet?

jeg og en venn av meg har prøvd å overklokke hans nye 3500+...

det gikk helt fint et stykke, men det stoppa på 209 i FSB...

men vi tror det er rammen sin skyld, for vi fikk ikke klokka den i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Morsomt med litt klokking igjen, knallbra! :thumbup:

Vurderer sterkt å rappe litt stål fra baderomsoppussingsbudsjettet mitt, ettersom det er minst 7-8 måneder siden siste oppgradering her i huset.

Nå har jeg i alle fall fått et tips om hva jeg bør se etter av "ting og tang". Men vurderer samtidig en litt skarpere CPU enn 3000, nærmere bestemt en 3500.

Eller er dette bortkastet?

Som jeg nevnte tidligere så er det rykter som sier at en 3500 ikke klokker lengre enn en 3000 eller iallefall ubetydelig lengre. Kunne vært greit å fått dette stadfestet /avkreftet.

Lenke til kommentar
Som jeg nevnte tidligere så er det rykter som sier at en 3500 ikke klokker lengre enn en 3000 eller iallefall ubetydelig lengre. Kunne vært greit å fått dette stadfestet /avkreftet.

Nettopp. Og jeg overså jo i farten at du hadde vært inne på temaet allerede. :blush:

CPU-databasen til overclockers.com er jo også nede for tiden, så der går det foreløpig ikke an å få tak i noe.

Meeen, det ender vel opp med en 3000 da, det tegner nok til det.

Lenke til kommentar

Heisann, dette hører kanskje ikke hjemme her men, jeg har samme hovedkort som dere brukte i testen (ePox 9nda3+) og jeg klar ikke å klokke til 205 med FSB en engang, jeg har prøvd å stille ned Hyper transport, men ingenting funker!

Jeg har RAM som kjører på CAS: 2.3.2.5 så jeg tror ikke det er ram`en som sier stopp, maskinen nekter å boote ved 205 på FSB, hva er det jeg gjør galt??? :cry:

Lenke til kommentar
Enig i at det er en bra test, men de burde kanskje ha brukt ett HK som takler skikkelig høye FSB da. Litt kjipt at det er HK som stopper overklokkingen. Hadde også likt det bedre om de kjørte f.eks noen PC4800 brikker, så vi kunne sett noen resultater med 1:1 klokking.

MSI NEO2 er anskaffet, og PC4800 minne er på vei :dribble:

Og ja, det kommer flere tester av CPU-er snart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...