Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilket forsikringsselskap er billigast?


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jernbaneforsikring er vel det billigste? Slik jeg har fått det med meg, ihvertfall.. Med 1xFull kasko, 2xAnsvar og 1xTraktor med ansvar, 1 moped på ansvar og en ny moped med full kasko, betaler vi 10000,- i kjøretøysforsikringer..

 

Jeg betaler selv 1500,- i året på min bil, med fri kjørelengde.

Lenke til kommentar

Kva er jernbaneforsikring? :dontgetit: Er vel noko spesielt for jernbaneansatte.

 

Kalkulerte på Gjensidige sine sider og det kom opp i 15 000, på DNB 12 000.

 

Edit: kk2s.jpg

 

Edit2:Om du tipper, kva pris blir det på:

 

18 år, 115k kr bil, startbonus (20%), gått 100k km, vil vel gå 10-16k km i året. 50% eigenkapital, 3 års nedbetaling

 

Edit3: Sitat Gjensidige

Personbil: NISSAN PRIMERA 1.6 <1999 (1998)

Årlig kjørelengde: 14.000 km

Bonus: 20 %

Ekstrautstyr inntil kr 10.000

    

 

Forsikringen omfatter

Egenandel

Pris

 

 

Ansvar  Pris: 7820 

Kasko Uten leieb Egenandel: 12000   Pris: 6858 

Fører- og passasjerulykke  162 

 

Sum:  14840*

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Jernbaneforsikringen er for de ansatte i Norges Stats Baner og deres nærmeste familie.

 

Jeg har best erfaringer med Terra, som du får via din lokale sparebank. Har hatt alle unntatt Corren forsikret der. Biler som de ikke ønsker er BMW 325, NIssan 200SX, Corrado G60 (Vr6 går greit) osv.

 

Ellers har Gjensidige ofte gode priser på ungdomsbiler. Jeg forsikret Corren i IF.. fordi jeg kjenner en som jobber i Christiania Assurance, som jobber for If... og han visste om alt som kunne gi meg rabatt på prisen. Da gikk det ganske greit..

 

Blir Terra på meg fremover også.

 

Vesta er selskapet for de eldre med mye bonus, da får du billige forsikringer der også. Ungdommer med ungdomsbiler er uønsket.

 

Og til dere alle, skal dere sjekke forsikring er det bare å glemme nettkalkulatorer. Ring og prat med en kundebehandler, først da du får en god pris.

Lenke til kommentar

Har en Volvo 740 GLE 85-modell i Gjensidige...delkasko

 

Fattern har vært fast kunde der i mange år...først skulle de ha 9200kr men når vi gikk derfra endte det på 6200kr...33% gikk de ned, hvis ikke hadde vi gått til et annet selskap sa vi...

 

Fikk også 20% rabatt hvis jeg meldte meg inn i Norges Bondelag, noe som jeg så klart gjorde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...