Gå til innhold

BenQ FP937s+ og død pixel


Jim Rager

Anbefalte innlegg

Fikk BenQen min i dag, men så oppdaget jeg en død pixel, den er hvit.

Har jeg noen garranti på denne? vil da slippe å ha døde pixler hvis jeg kan...

Søkte litt og fannt denne: http://www.computeralliance.com.au/parts.aspx?qryPart=4093

Det er ikke s+ ugaven da, men gjelder den på skjermen min uansett?

 

Så denne: http://nordic.benq-eu.com/serviceandsuppor...m?alid=365&ac=1

Sto ingenting om noen form for null pixel garranti der, så da får jeg vel bare leve med det?

Endret av citric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok dessverre den første linken viser en garanti butikken fører, ikke Benq.

 

Én død piksel må du nok leve med. To og kanskje til og med tre også.

 

Selv sendte jeg mail til de jeg kjøpte min skjerm fra, fordi jeg også har en død piksel (egentelig to, men den andre vises kun på grønnfarge, og er derfor ikke plagsom) og spurte hva slags død piksel policy de og LaCie har, men fikk aldri noe svar.

 

Det suger, men sånn er det når man bruker masse penger på (forholdsvis) ny teknologi...

 

Men for all del - du kan jo forhøre deg da - det koster jo ikke noe.

 

Du kan også prøve å 'gnikke' den frisk, men jeg tror ikke det virker i så veldig mange tilfeller, og man risikerer vel egentelig å gjøre mer skade enn gagn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte meg nettopp en BenQ FP931, og hadde en død pixel når jeg pakket den opp.

Ringte først til webshop'en hvor jeg kjøpte den, og så til BenQ i Finland.

Da fikk jeg vite at de faktisk har oppakningsgaranti på pixelfeil, så jeg får ny skjerm i løpet av uka nå. De kommer faktisk å henter den på døra og leverer samtidig en ny en til meg ;-)

 

Tenkte kanskje bare dere ville vite.

 

(nå vet jeg ikke om det har noe å si at jeg har kjøpt den gjennom jobben, og vi har forhandlerstatus hos den webshop'en jeg handler hos, men det er jo absolutt verdt et forsøk på å ringe BenQ i Finland hvis noe slikt oppstår.)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
fikk akkurat en Benq FP937s på døra og jeg hadde oxo en pixefeil på den, en som lyser rødt hele tiden.

Samme her, bare at jeg har en blå itillegg. Et virkelig salt skår i gleden å oppdage det etter å ha pakket den så varsomt opp :cry:

 

 

De kommer faktisk å henter den på døra og leverer samtidig en ny en til meg ;-)

Var dette en service hos butikken du handlet hos, eller hos BenQ i Finland? Og mens vi er inne på det, hvorfor i Finland og ikke norge? Lurer på dette fordi jeg er usikker på beste fremgangsmåte for å få reklamert; hvordan er det med returporto f.eks, må jeg bekoste denne + ny porto på ny skjerm?
Lenke til kommentar

BenQ har ikke noe kontor i Norge. Jeg trodde egentlig at områdesjefen for skandinavia satt i Belgia, men hovedpoeneget er jo å ta kontakt med BenQ. Jeg antar at det er et firma, som Infocare, som utfører selve servicen på oppdrag fra BenQ

 

Forøvrig er det slik at hvis du benytter deg av angrefrist for å heve kjøpet så er det du selv som må dekke returporto, men hvis du skal reklamere på en mangel, så er det butikken som må dekke frakt.

Lenke til kommentar
Denne skjermen har 15 dagers garanti mot pikselfeil hvis jeg ikke husker helt feil, og denne gjelder for alle :)

Om du ikke husker helt feil, makter du å tøye strikken helt til hvor du har det fra? Hadde vært veldig fint å ha slik info som et ess i ermet når jeg reklamerer (dårlige erfaringer med andre elektroniske produkter...).

 

Edit: Jeg har ikke + Da gjelder det kanskje ikke?

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser ut til at dette med pixelfeil er en gjenganger med BenQ skjermer, fikk min FP937s for litt over 2 uker siden og oppdaget en død pixel (grønn) nede mot hjørnet, selvfølgelig etter at angrefristen var gått ut. Passelig småforbanna da jeg måtte vente i nesten 1 1/2 måned for å få skjermen..

 

Ringte til Netshop hvor jeg kjøpte den, men fikk beksjed om å massere den, og at bare en pixel ikke var grunnlag for retur. Han på kundeservice der sa at man måtte ha enten 3 døde pixler innen en kvadratcentimeter eller totalt 18 døde pixler på skjermen for å kunne reklamere på den. Hørtes vel drøyt ut synes jeg, men hva vet jeg?

 

Er det noen som vet om dette stemmer eller er bambus?

 

Ser også at noen har tatt kontakt med BenQ i Finland, men er det slik at dette bare gjelder +'versjonen, eller er der noen som har prøvd med FP937s'n?

 

Håper at noe lar seg orden, inntil da får jeg bruke mine fysiohender og massere...lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...