Gå til innhold

BenQ FP937s+ og død pixel


Jim Rager

Anbefalte innlegg

Han på kundeservice der sa at man måtte ha enten 3 døde pixler innen en kvadratcentimeter eller totalt 18 døde pixler på skjermen for å kunne reklamere på den.

Dette er jeg også interessert i, tror det varierer med antall tommer på skjermen. Har sett på BenQ sin faq om dette uten å bli noe klokere, men jeg mener å ha forstått at det er en standard som gjelder her - uavhengig av produsent.

Må bare si at dette hadde kunnet vært en ok sak for HW å bruke noen arbeidstimer på, og å gjøre en sak ut av. Om de da ikke vet det allerede. Ganske mange som interesserer seg for døde pixler for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BenQ har ikke noe kontor i Norge. Jeg trodde egentlig at områdesjefen for skandinavia satt i Belgia, men hovedpoeneget er jo å ta kontakt med BenQ. Jeg antar at det er et firma, som Infocare, som utfører selve servicen på oppdrag fra BenQ

 

Forøvrig er det slik at hvis du benytter deg av angrefrist for å heve kjøpet så er det du selv som må dekke returporto, men hvis du skal reklamere på en mangel, så er det butikken som må dekke frakt.

Det er Anovo i Oslo som utfører servicen på denne, og jeg gjorde avtale med budbilsjåføren på jobben og deres budbilsjåfør om transport fram og tilbake av skjermen. bare ringte til BenQ i Finland først for å få de til å regge den inn hos Anovo.

Så en drøy uke senere sitter jeg her med ny skjerm

Lenke til kommentar
Hei!

 

Ser ut til at dette med pixelfeil er en gjenganger med BenQ skjermer, fikk min FP937s for litt over 2 uker siden og oppdaget en død pixel (grønn) nede mot hjørnet, selvfølgelig etter at angrefristen var gått ut. Passelig småforbanna da jeg måtte vente i nesten 1 1/2 måned for å få skjermen..

 

Ringte til Netshop hvor jeg kjøpte den, men fikk beksjed om å massere den, og at bare en pixel ikke var grunnlag for retur. Han på kundeservice der sa at man måtte ha enten 3 døde pixler innen en kvadratcentimeter eller totalt 18 døde pixler på skjermen for å kunne reklamere på den. Hørtes vel drøyt ut synes jeg, men hva vet jeg?

 

Er det noen som vet om dette stemmer eller er bambus?

 

Ser også at noen har tatt kontakt med BenQ i Finland, men er det slik at dette bare gjelder +'versjonen, eller er der noen som har prøvd med FP937s'n?

 

Håper at noe lar seg orden, inntil da får jeg bruke mine fysiohender og massere...lett.

Jeg kjøpte en FP931, og hadde en pixelfeil når jeg pakket den opp, så det gikk på oppakningsgaranti.

Da ringte jeg direkte til BenQ i Finland, så måtte jeg bare styre litt fram og tilbake med no kjøpskvittering osv, så fikset de resten. Så fikk jeg beskjed om hvem i norge som skulle ta seg av skjermen, og ringte de og avtalte med de.

Funka som en drøm det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ringte BenQ support i Finland ang min skjerm - men dama der sa at hun måtte ringe meg tilbake, fordi hun måtte høre med hovedkontoret i Nederland ang pixel policy'n deres - virker som om de har fått så mange returer på disse skjermene pga dette at de begynner å skjerpe returkravene..

 

Håper at jeg får min bytta, men det ser vel heller mørkt ut, har ikke hørt fra dem ennå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.pyton.no/forum/forum_posts.asp?TID=89&PN=1

Se denne linken http://www.benq-eu.com/serviceandsupport/library.cfm?ac=1&am p;alid=380&StartParent=0&OpenArticles=351,350,0,376# 380

Etter vår erfaring får du ny skjerm dersom skjermen har 1 eller flere døde pixler.  Uansett, på internet har du angrerett i 30dg slik at du kan sende skjermen kostnadsfritt tilbake og evnt. kjøpe en ny..!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...