Gå til innhold

PCI Latecy tool v2.0


ASCIWhite

Anbefalte innlegg

Kan hende dette er gammelt nytt, mange som vet om det allerede. Men jeg sier det allikevel. Har du hakking i spill o.l så kan dette kjekke lille programmet fikse utrolig mye.

 

Les artikkelen søk på forumer, så sjønner dere at dette er et veldig viktig verktøy for smooth grafikk.

 

PS. Vennligst ingen flaming om dette er velkjent...

 

PCI Latency Tool v2.0

 

Skjermkort utviklere har en stygg uvane med og sette opp latencyen på agp bussen til over 250ms, med dette enkle verktøyet kan du stille ned latencyen til 64 eller 32 (Samme som lydkort) Da vil ikke skjermkortet ta opp så mye latency og hakking kan unngås. Folk som spiller mye Halflife 2 vil definitivt dra fordel av dette, og mange andre.

 

 

This tweak is an important one, and one well worth checking into. Apparently, newer high-end video cards hog PCI latency for no known reason. This makes other components wait for access and causes stutters and thus lower frame rates. If you adjust the latency this might benefit you, users are reporting big improvements.

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes smart ut :)

 

Satte AGP ned til 64. Den stod på 248 (Nvidida gainward 6800LE.)

 

Mitt PCI trådløse nettverkskort stod fakisk på veldig høye verdier. Satte den ned til 32. Kanskje jeg får bedre ytelse i online gaming nå :)

 

Skal teste ting og tang nå! Uansett: Takk for flott informasjon :D

Lenke til kommentar
Det som gir mest utslag her er vel å sette VGA compatible controller

fra 248 til 64 (Mine Nvidia kort sto på 248).

Flere som mener det gir mye mindre hakking i spill rundt om på forumer.

HVOR?? i BIOS eller i windows-nvidia et eller annet sted?? Hadde vært fett å få bedre ytelse uten å gjøre noe...

 

Jeg restarter nå for å se om det finnes i BIOS...

Lenke til kommentar

Litt om PCI Latecy.

Lowering the latency on a system allows the video bus more usage of the cpu

a system with 248ns on the agp bus takes 248 cycles to use, 128 and even 64

cycles lowers this timing allowing the video card to run smoother, in some cases the sound stuttering

is also improved as you'll find alot of games the sounds are synched with video.

It's not gonna give you better benches or anything, it will just even things out so that the video card won't have an

opportunity to hog the bus....Smoother performance..not faster, just better. and less static and stutter in 3D games.

Lenke til kommentar
smeboe : Du må bruke PCI tool 2. Det var derfor jeg starta denne tråden. Du kan ikke stille det i bios eller på selve kortet. Du må ha verktøy

Jeg kan endre disse innstillingene i bios. Jeg har et Asus P4C800 Deluxe, med bios P4c81019. PCI Latency sto på 64, jeg endret til 32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...