Gå til innhold

Problem med drivere og installering av S-ATA

Flames

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på hvilke drivere jeg skal laste ned og bruke til mitt A7N8X Deluxe når det gjelder s-ata?

Har funnet ut at jeg har "Silicon Image® Sil 3112A Controller", men jeg finner ikke disse driverene på www.siimage.com?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett om du finner de på asus sin side.

Hadde selv samme problemet med d kortet (hvilken idiot hos asus har funnet ut at de skal spare noen kroner på å ikke sende med en diskett med drivere) men jeg hadde heldigvis en driverdiskett fra et abit kort med samme driver så jeg brukte den og det funket heldigvis.

Skrevet (endret)

Hmm, etter å ha lest litt i knowledge basen til Asus fant jeg en måte å få det til på, men det krevde at jeg hadde support-cd'en jeg skulle ha fått med hovedkortet. Der skulle det nemlig ligge "Silicon Image Serial ATA Utility".

Som dere sikkert skjønner, så har jeg ikke den cd-en, fordi jeg kjøpte hovedkortet demobrukt og fikk ikke med noen ting.

What to do, what to do?

Endret av Flames
Skrevet (endret)

Gunderz, det hadde vært supert. Hvordan vil du helst sende dem? MSN, IRC, FTP?

2-m-m-y: Ok, jeg sender deg mailen min som PM..

Endret av Flames
Skrevet

Hm.

Jeg skjønner ikke helt - i readme-fila står det følgende: "6. Right Click [RAID CONTROLLER] under [Other Devices], then click [Properties]." - men i device manager har jeg ingen raid controller? Det eneste jeg har er "SCSI and RAID Controllers", og der befinner det seg kun en "D347PRT SCSI Controller".. denne tror jeg tilhører Daemon tools.

Noen som vet hva som kan hjelpe? Jeg har utrolig lite lyst til å reinstallere windows bare pga dette.

Skrevet

Prøv og gå til kontrollpanel og søk etter ny hardware, kontrolleren burde da vises med gult spørsmålstegn. Hvis ikke Så er det litt rart.

Skrevet
Sjekk omjumperen på hk som enabler/disabler s-ata står på enable.

Hehehe.. Der var feilen ja.

Alt funker supert nå, takker MorePower og alle dere andre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...