Gå til innhold

Harddisker som dør når koblet eksternt over USB


Anbefalte innlegg

I høst kjøpte jeg en Seagate Barracuda 7200.7 200 GB PATA harddisk sammen med et eksternt harddisk-kabinett ved navn Icybox, som kobler til en PC over USB 2.0 eller Firewire. Jeg hadde disken oppkoblet via USB 2.0.

 

1. desember døde disken plutselig, mens den holdt på å lese filer for brenning over på DVD-R. Plutselig kom det røyk ut av harddisken.

 

Jeg sendte disken i retur, og fikk ny disk fra MPX. Koblet opp den nye disken i icyboxen, og startet formatering. etter ca. 5 minutter med formatering døde også den nye disken på samme måte.

 

Jeg tenkte da at det måtte være noe galt med icyboxen min, så jeg sendte både den og harddisken i retur.

 

Fikk erstatningene idag, og etter fem minutter med formatering skjedde AKKURAT DET SAMME igjen.

 

Nå begynner jeg virkelig å lure på hva som er galt, at dette skjer tre ganger på rad kan umulig være en tilfeldighet. Noen som har noen gode forslag på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hm, det må være noe alvorlig galt med disse kabinettene fra ICY BOX.

 

Jeg har et ICY BOX IB-350UE harddisk kabinett og et ICY BOX IB-550UE-BL cd-kabinett. I harddiskkabinett hadde jeg montert en 80 GB Western Digital harddisk. Denne fungerte utmerket i en uke, men så sluttet den å fungere. Det viste seg at kretskortet på harddisken som var blitt svidd.

 

Omtrent det samme skjedde med DVD-brenneren (en NEC ND-3500AG) som var montert i cd-kabinettet. Men det tok atskillig kortere tid før den døde, straks jeg hadde montert den i kabinettet begynte det å lukte svidd, og skuffen på dvd-brenneren åpnet seg og nektet å lukke seg.

 

Harddisken var koblet via firewire-porten til min stasjonære pc, og dvd-brennere via firewire-porten til min bærbare.

 

Så nå har jeg en død harddisk, en død dvd-brenner og to ubrukelige eksterne kabinett som jeg ikke tør bruke lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...